Zbyt wysokie obroty na postoju 1.4 mono - rozwiazanie
: 21 kwietnia 2013, 18:11
Otóż, przez pewien czas wnerwiały mnie wysokie obroty silnika na postoju. Oscylowaly w granicach 1,3-1,7 tys. w zaleznosci od temperatury silnika. Da się przyzwyczaic dopóki nie zaczeło świszczeć co konkretnie drażniło mnie i osoby mnie mijające...
Rozwiązaniem okazała się uszczelka pod wtryskiwaczem, w tym miejscu również dochodzi do wlotu spalin spowrotem na kolektor ssący, czyli EGR.
Zdemontowałem wtrysk, zniszczyłem uszczelkę i mus to mus trzeba ją wymienić. Zakupiłem klingierit zbrojony, wyciąłem usczelkę i wpadłem na pomysł zlikwidowania EGR'u po konsultacji z tatusiem
Obroty spadły, przyspieszenie wyraznie wzrosło i dzwiek silnika zmienił się na lepsze, co do negatywów to napisze za jakis czas bo po 2 dniach narazie nic nie wywnioskuję.
Rozwiązaniem okazała się uszczelka pod wtryskiwaczem, w tym miejscu również dochodzi do wlotu spalin spowrotem na kolektor ssący, czyli EGR.
Zdemontowałem wtrysk, zniszczyłem uszczelkę i mus to mus trzeba ją wymienić. Zakupiłem klingierit zbrojony, wyciąłem usczelkę i wpadłem na pomysł zlikwidowania EGR'u po konsultacji z tatusiem

Obroty spadły, przyspieszenie wyraznie wzrosło i dzwiek silnika zmienił się na lepsze, co do negatywów to napisze za jakis czas bo po 2 dniach narazie nic nie wywnioskuję.