Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Gaźnik Jikov 40 sop w renault 5 1.4?

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Gaźnik Jikov 40 sop w renault 5 1.4?

Post autor: krzysiek1285 »

Co myślicie o tym pomyśle? Mam taki gaźnik Jikov 40 SOP z WARSZAWY o pojemności 2.0l który chce zamontować do renault 5 1.4 w którym był weber 32 DRT . Tu rodzi się pytanie czy nie będzie zalewać świec i czy to w ogóle będzie jeździć i o ile może wzrosnąć spalanie?
carmaker

Post autor: carmaker »

jak już to poszukaj gaznika od 125p zbliżona pojemność i średnica gardzieli może udać się to zamontować i wyregulować i pewnie da się kupić za parę groszy
krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: krzysiek1285 »

po prostu pytam czy będzie na nim jeździć, tak z czystej ciekawości bo ja będe zakładał solexa 32 if 2
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

wszystko sie da tylko czasami powstaje pytanie po co ?? ;)
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

krzysiek1285 pisze:bo ja będe zakładał solexa 32 if 2
if 2 to chyba raczej oznaczenie zenitha (jednoprzelotowy)?
Zastanawiam sie po co zastępować gaźnik dwuprzelotowy jednoprzelotowym?
Pozatym sam gaźnik to nie wszystko do tego jest dobierana odpowiednia charakterystyka zapłonu.
Tak jak pisał carmaker lepiej poszukaj gażnika z poldka, pf125 lub łady i będzie to dzialać poprawnie. Nawiasem mówiąc takie gaźniki testowałem w r5 alpine i spisywały się wyśmienicie choć odczuwalna byla inna charakterystyka każdego z nich
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

carmaker pisze:poszukaj gaznika od 125p zbliżona pojemność i średnica gardzieli
Jak coś, to powinienem jakiś znaleźć.
Jeszcze z czasów gdy jedździłem w stajni FSO :lol:
jjmag

Post autor: jjmag »

a tak szczerze to drożej cię wyniosą przeróbki niż kupienie gaźnika
krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: krzysiek1285 »

Dziś zdobyłem gaźnik od fiata 125p i teraz zastanawiam się jak to wszystko założyć... jak będzie ze spalaniem i z czego zrobić dystans pod gaźnik. Kolejnym problemem jest rozstaw śrub gaźnika od fiata...
carmaker

Post autor: carmaker »

duża jest różnica w rozstawie śrub mocujących?
Jak zwymiarujesz podstawe gaznika od pf125 i wyślesz mi to mogę ci wykonać flansze po kosztach przesyłki ;)
krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: krzysiek1285 »

właśnie nie ma dużej różnicy... ale nie chce rozwiercać dziur w gaźniku. Czy miałby ktoś pożyczyć gwintownik 8' dziś się okazało że gaźnk trzymał się na 2 śrubach bo zerwane były gwinty w kolektorze ssącym. Ma ktoś bakielit może?
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

z tego co kojarze to nie ma różnicy w rozstawie śrub, jest za to różnica w średnicy śrób mocujących-fiatowski ma 8mm a ten z renatki 6mm
nie zapomnij zrobić podgrzewania podstawy gażnika

[ Dodano: 26 Styczeń 2013, 23:42 ]
krzysiek1285 pisze:okazało że gaźnk trzymał się na 2 śrubach bo zerwane były gwinty
i to mogła być przyczyna twoich problemów
krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: krzysiek1285 »

RYCHO35, nie zgodzę się z tobą... różnica w rozstawie śrub jest. Pasują na otwory tylko 2 po przekątnej... :)
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

krzysiek1285 pisze: Pasują na otwory tylko 2 po przekątnej...
skoro pasują dwa otwory po przekątnej to i pozostałe dwa powinny pasować przecierz obydwa gaźniki mają podstawę prostokątną.
Ale nie będe sie upierał odnośnie pasowalności tych otworów bo bawiłem sie tym tak dawno że moge mylić fakty.
Ważne abyś dał rade to spasować
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

krzysiek1285 pisze:właśnie nie ma dużej różnicy... ale nie chce rozwiercać dziur w gaźniku. Czy miałby ktoś pożyczyć gwintownik 8' dziś się okazało że gaźnk trzymał się na 2 śrubach bo zerwane były gwinty w kolektorze ssącym. Ma ktoś bakielit może?
do webera 32drt chcesz ten bakelit ? pytam bo posiadam takowy razem z podstawką podgrzewacza . jak coś to pisz
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: krzysiek1285 »

Do webera nie potrzebuje, najlepiej jak ktoś by miał kawałek płyty rozdzielczej bakelitowej żebym mógł wyciąć odpowiedni dystans

[ Dodano: 27 Styczeń 2013, 14:57 ]
Dystans zrobiłem z dębowej deseczki, wszystko robiłem na wykręconym kolektorze. Nagwintowałem otwory na gwint 8mm i wszystko skręciłem do kupy, a teraz ide przykręcać kolektor i testować :D
ODPOWIEDZ