Strona 1 z 2
Renault Laguna I co i jak?
: 20 stycznia 2013, 14:17
autor: corey16
Witam
Przyszedł czas na zakup innego auta i wybór padł na Lagune I i w tym miejscu proszę Was o pomoc.
Na co zwrócić uwagę?
Jaki silnik polecacie? (w grę wchodzi benzyna + gaz)
Co z automatem?
Dwie ciekawe propozycje z Allegro
http://otomoto.pl/renault-laguna-lift-C27609653.html
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-16 ... 86638.html
Z góry dziękuje i Pozdrawiam
: 20 stycznia 2013, 15:07
autor: djmonkey
Przede wszystkim zobacz czy nie będziesz musiał wymienić kółka na alternatorze w najbliższym czasie bo jest aluminiowe z gumą i lubi się wrzynać w przednią tarczę alternatora lub rozlecieć się na pół.
Beleczka tylna 4 drążkowa najlepiej na szarpakach i dziurach .
Na pewno sprawdzić masę Absu bo lubi gnić jak i łączenie czujników pod podwoziem .
no i trzeba sprawdzić czy niema wycieków oleju z maglownicy jak i z pompy
Ogólnie brał bym kombi bardziej praktyczne i niema automatu
Centralny zamek ma chyba fabryczną bułę ponieważ przy wymianie radia może zdarzyć się tak że nie będzie działał centralny z pilota po odłączeniu wszystko wraca do normy

: 20 stycznia 2013, 18:26
autor: -=wasq=-
ta laga za 5200 odpusc sobie bo wynalazek

2,0 8 zaworowy w poliftowej budzie
w poliftach byly
1,6 16v
1,8 16v
2,0 16v
2,0 8v jak szukalem laguny widzialem moze z 2-3 sztuki ale to mega rzadkosc
najlepsza opcja silnikowa to 1,8 16v lub 2,0 16v tylko 2,0 16v musi byc z renault

!
trafialy sie z volvo i to jest bardziej problematyczny silnik i drogi jezeli chodzi o czesci
tylnej belki nie sprawdzisz

tzn jedyne co mozesz sprawdzic to stan tuleji gumowych
u mnie bylo oki a jedego pieknego dnia strzelily mi drazki skretne
: 20 stycznia 2013, 19:49
autor: djmonkey
-=wasq=- pisze:tylnej belki nie sprawdzisz

tzn jedyne co mozesz sprawdzic to stan tuleji gumowych
no właśnie oto mi chodziło .
8 zaworowe są za słabe i przestarzałe. 1,6 16v coś się dzieje dopiero powyżej 3tys/obr w dodatku skrzynia porażka przy 100km/h i mamy prawie 3tys/obr .
acha zapotniałem dodać o psującym się regulatorze dmuchawy
: 20 stycznia 2013, 20:05
autor: corey16
no właśnie 2.0 16V mają dość dobrą opinie tylko ciężko trafić taką, częściej są 1.8
: 20 stycznia 2013, 22:42
autor: -=wasq=-
1,8 i 2,0 to ten sam silnik tylko wiecej koni
ja mialem 1,8 16v wiadomo demon predkosci to nie byl ale dawala rade
: 20 stycznia 2013, 23:33
autor: RYCHO35
ja obecnie na codzień używam laguny 1.8 8v z 95 roku, dwa lata temu założyłem lpg a obecnie 213 tysi przebiegu.
Uwagę powinieneś zwrócić przede wszystkim na korozje-progi oraz ich podciągi, podłużnice szczególnie w okolicy nóg kierowcy i pasażera oraz tylne błotniki.
Można naprawde trafić ładne i zadbane egzemplarze szczególnie z niemiec.
Ja osobiście wybrałbym 2.0 8v 112km -ten silnik jak i 1.8 8v to są sprawdzone i długowieczne silniki choć nie tak nowoczesne jak pozostałe ale przy tym mniej skomplikowane, poradzisz sobie z naprawami bez żadnych urządzeń typu clip itp.
nawet regulacja zaworów nie będzie skomplikowana bo w tych silnikach wymienia się tylko płytki a w pozostałych całe szklanki. Osprzęt do tych silników kupisz za grosze.
zachęcam do odwiedzenia forum renault laguna,
http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?
jest tam opisanych sporo problemów jakie można napotkać w tych samochodach, przedtawiam tam też swoją lagunę pod tym samym nickiem.
http://renaultlaguna.pl/forum/topic/920 ... -rt-18-8v/
A moja rada taka: im prostsza wersja tym tańsza w eksploatacji szczególnie jeśli chodzi o leciwe pojazdy
Porady forumowiczów
http://renaultlaguna.pl/forum/forum/48- ... ny-porady/
..tylko nie wiem czy jako niezarejestrowany uda Ci się tam cokolwiek poczytać
: 21 stycznia 2013, 05:22
autor: corey16
Dzięki bardzo, wystarczy się tylko zarejestrować

Postaram się dziś przejrzeć forum
: 21 stycznia 2013, 10:15
autor: -=wasq=-
zacznijmy od tego czy Corey dopuszcza zakup przedlifta
bo jesli nie to zapomnij o 8 zaworowych silnikach

: 21 stycznia 2013, 20:59
autor: Krzysiek92
Siema przy zakupie uważaj na stan skrzyni biegów i wspomaganie bynajmniej przy 2.0 8v bo dzieją sie cuda. Kolejna sprawa to immobilaiser często zawodzi i są słabe pompki paliwa( pompka i koszyk to 400 stówki). Niedawno znajomy nabył taką Lagunę 2.0 8v z sekwencją za małą kase. Auto ogólnie komfortowe, dobre ogrzewanie, Spalanie w cyklu mieszanym przy tym silniku to 12-13 LPG plus 2-3 Pb, nie wiem czy były w ocynku ale ma z 97 r i nawet kropki rdzy. Pozdrawiam
: 21 stycznia 2013, 21:51
autor: corey16
Wolałbym po lifcie, wiadomo "młodsze"

: 22 stycznia 2013, 00:14
autor: RYCHO35
z danych które mam z francuskiej książki jasno wynika że w poliftowych były jednostki ośmiozaworowe 2.0 litra 115 KM o oznaczeniu silnika F4R 728-611 na wtrysku wielopunktowym ale tylko w nadwoziu Berline.
i to będzie coś takiego
http://otomoto.pl/renault-laguna-lift-C27609653.html
http://otomoto.pl/renault-laguna-C27608945.html
: 22 stycznia 2013, 05:39
autor: corey16
Też patrzałem na tą za 5200 ale nie wiem jak z awaryjnością automatu. Brakuje doby żeby poczytać coś w necie

: 22 stycznia 2013, 06:57
autor: RYCHO35
z tego co słyszałem to automaty są trwałe i niezawodne pod warunkiem że właściciel dbał o niego jak należy no ale niewiadomo co się kupi...
: 22 stycznia 2013, 10:02
autor: -=wasq=-
daruj sobie francuskiego automata
coprawda kabara pare juz takich mial i wiekszych problemow nie bylo pozatym ze kupowal auto z uszkodzonym automatem i udawalo mu sie go naprawic
z tego co pamietam jeden gosc w clio z silnikiem 1,8 8v meczyl sie od pol roku u paru fachowcow byl i nikt nie potrafil zlokalizowac usterki
wiadomo fachowiec fachowcowi nie rowny
ogolnie naprawy automatow w przypadku takiej laguny to prawie polowa wartosci auta
jak juz chcesz ogladac auto z automatem to nie traktuj go jak jajka tylko na tescie
but but but

potestowac kickdowna czy sie nie slizga czy rowno ciagnie itd..
sprawdzic olej jaki kolor czy nie czuc spalenizna
oczywiscie butujemy jak sie juz olej rozgrzeje troche