Strona 1 z 2

Renault Laguna I co i jak?

: 20 stycznia 2013, 14:17
autor: corey16
Witam
Przyszedł czas na zakup innego auta i wybór padł na Lagune I i w tym miejscu proszę Was o pomoc.
Na co zwrócić uwagę?
Jaki silnik polecacie? (w grę wchodzi benzyna + gaz)
Co z automatem?

Dwie ciekawe propozycje z Allegro

http://otomoto.pl/renault-laguna-lift-C27609653.html
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-16 ... 86638.html

Z góry dziękuje i Pozdrawiam

: 20 stycznia 2013, 15:07
autor: djmonkey
Przede wszystkim zobacz czy nie będziesz musiał wymienić kółka na alternatorze w najbliższym czasie bo jest aluminiowe z gumą i lubi się wrzynać w przednią tarczę alternatora lub rozlecieć się na pół.
Beleczka tylna 4 drążkowa najlepiej na szarpakach i dziurach .
Na pewno sprawdzić masę Absu bo lubi gnić jak i łączenie czujników pod podwoziem .
no i trzeba sprawdzić czy niema wycieków oleju z maglownicy jak i z pompy
Ogólnie brał bym kombi bardziej praktyczne i niema automatu :D

Centralny zamek ma chyba fabryczną bułę ponieważ przy wymianie radia może zdarzyć się tak że nie będzie działał centralny z pilota po odłączeniu wszystko wraca do normy :szok:

: 20 stycznia 2013, 18:26
autor: -=wasq=-
ta laga za 5200 odpusc sobie bo wynalazek ;) 2,0 8 zaworowy w poliftowej budzie

w poliftach byly

1,6 16v
1,8 16v
2,0 16v

2,0 8v jak szukalem laguny widzialem moze z 2-3 sztuki ale to mega rzadkosc


najlepsza opcja silnikowa to 1,8 16v lub 2,0 16v tylko 2,0 16v musi byc z renault !!!
trafialy sie z volvo i to jest bardziej problematyczny silnik i drogi jezeli chodzi o czesci


tylnej belki nie sprawdzisz ;) tzn jedyne co mozesz sprawdzic to stan tuleji gumowych

u mnie bylo oki a jedego pieknego dnia strzelily mi drazki skretne

: 20 stycznia 2013, 19:49
autor: djmonkey
-=wasq=- pisze:tylnej belki nie sprawdzisz ;) tzn jedyne co mozesz sprawdzic to stan tuleji gumowych
no właśnie oto mi chodziło .

8 zaworowe są za słabe i przestarzałe. 1,6 16v coś się dzieje dopiero powyżej 3tys/obr w dodatku skrzynia porażka przy 100km/h i mamy prawie 3tys/obr .

acha zapotniałem dodać o psującym się regulatorze dmuchawy

: 20 stycznia 2013, 20:05
autor: corey16
no właśnie 2.0 16V mają dość dobrą opinie tylko ciężko trafić taką, częściej są 1.8

: 20 stycznia 2013, 22:42
autor: -=wasq=-
1,8 i 2,0 to ten sam silnik tylko wiecej koni ;)

ja mialem 1,8 16v wiadomo demon predkosci to nie byl ale dawala rade

: 20 stycznia 2013, 23:33
autor: RYCHO35
ja obecnie na codzień używam laguny 1.8 8v z 95 roku, dwa lata temu założyłem lpg a obecnie 213 tysi przebiegu.
Uwagę powinieneś zwrócić przede wszystkim na korozje-progi oraz ich podciągi, podłużnice szczególnie w okolicy nóg kierowcy i pasażera oraz tylne błotniki.
Można naprawde trafić ładne i zadbane egzemplarze szczególnie z niemiec.
Ja osobiście wybrałbym 2.0 8v 112km -ten silnik jak i 1.8 8v to są sprawdzone i długowieczne silniki choć nie tak nowoczesne jak pozostałe ale przy tym mniej skomplikowane, poradzisz sobie z naprawami bez żadnych urządzeń typu clip itp.
nawet regulacja zaworów nie będzie skomplikowana bo w tych silnikach wymienia się tylko płytki a w pozostałych całe szklanki. Osprzęt do tych silników kupisz za grosze.
zachęcam do odwiedzenia forum renault laguna,
http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?
jest tam opisanych sporo problemów jakie można napotkać w tych samochodach, przedtawiam tam też swoją lagunę pod tym samym nickiem.
http://renaultlaguna.pl/forum/topic/920 ... -rt-18-8v/
A moja rada taka: im prostsza wersja tym tańsza w eksploatacji szczególnie jeśli chodzi o leciwe pojazdy
Porady forumowiczów
http://renaultlaguna.pl/forum/forum/48- ... ny-porady/
..tylko nie wiem czy jako niezarejestrowany uda Ci się tam cokolwiek poczytać

: 21 stycznia 2013, 05:22
autor: corey16
Dzięki bardzo, wystarczy się tylko zarejestrować ;)
Postaram się dziś przejrzeć forum

: 21 stycznia 2013, 10:15
autor: -=wasq=-
zacznijmy od tego czy Corey dopuszcza zakup przedlifta

bo jesli nie to zapomnij o 8 zaworowych silnikach ;)

: 21 stycznia 2013, 20:59
autor: Krzysiek92
Siema przy zakupie uważaj na stan skrzyni biegów i wspomaganie bynajmniej przy 2.0 8v bo dzieją sie cuda. Kolejna sprawa to immobilaiser często zawodzi i są słabe pompki paliwa( pompka i koszyk to 400 stówki). Niedawno znajomy nabył taką Lagunę 2.0 8v z sekwencją za małą kase. Auto ogólnie komfortowe, dobre ogrzewanie, Spalanie w cyklu mieszanym przy tym silniku to 12-13 LPG plus 2-3 Pb, nie wiem czy były w ocynku ale ma z 97 r i nawet kropki rdzy. Pozdrawiam

: 21 stycznia 2013, 21:51
autor: corey16
Wolałbym po lifcie, wiadomo "młodsze" :D

: 22 stycznia 2013, 00:14
autor: RYCHO35
z danych które mam z francuskiej książki jasno wynika że w poliftowych były jednostki ośmiozaworowe 2.0 litra 115 KM o oznaczeniu silnika F4R 728-611 na wtrysku wielopunktowym ale tylko w nadwoziu Berline.
i to będzie coś takiego
http://otomoto.pl/renault-laguna-lift-C27609653.html
http://otomoto.pl/renault-laguna-C27608945.html

: 22 stycznia 2013, 05:39
autor: corey16
Też patrzałem na tą za 5200 ale nie wiem jak z awaryjnością automatu. Brakuje doby żeby poczytać coś w necie :p

: 22 stycznia 2013, 06:57
autor: RYCHO35
z tego co słyszałem to automaty są trwałe i niezawodne pod warunkiem że właściciel dbał o niego jak należy no ale niewiadomo co się kupi...

: 22 stycznia 2013, 10:02
autor: -=wasq=-
daruj sobie francuskiego automata ;)

coprawda kabara pare juz takich mial i wiekszych problemow nie bylo pozatym ze kupowal auto z uszkodzonym automatem i udawalo mu sie go naprawic :]

z tego co pamietam jeden gosc w clio z silnikiem 1,8 8v meczyl sie od pol roku u paru fachowcow byl i nikt nie potrafil zlokalizowac usterki :rotfl:


wiadomo fachowiec fachowcowi nie rowny ;)


ogolnie naprawy automatow w przypadku takiej laguny to prawie polowa wartosci auta


jak juz chcesz ogladac auto z automatem to nie traktuj go jak jajka tylko na tescie

but but but :) potestowac kickdowna czy sie nie slizga czy rowno ciagnie itd..

sprawdzic olej jaki kolor czy nie czuc spalenizna

oczywiscie butujemy jak sie juz olej rozgrzeje troche