Strona 1 z 4

Dymi wciaga olej

: 16 grudnia 2012, 16:44
autor: Krzysiek92
Witam mam problem z 5 dymi na niebiesko przy wyższych obrotach i przy puszczeniu gazu z większych obrotów śmierdzi olejem w środku. Z odmy olejowej po rozgrzaniu silnika leci dym i taka biala maź. Kompresja 12.5 na wszystkich cylindrach mierzona na ledwo ciepłym silniku. Silnik 1.7. Za wszelkie sugestie będę wdzieczny

: 16 grudnia 2012, 18:40
autor: krzysiek1285
Tu nie potrzeba sugestii. Uwalona uszczelka głowicy.

: 16 grudnia 2012, 19:47
autor: Robcio_GTT
krzysiek1285 pisze:Uwalona uszczelka głowicy.
Niby dlaczego ?? Bo biała maź ??
Ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe ...

: 16 grudnia 2012, 20:12
autor: Krzysiek92
Uszczelka zrobiona 1000 km temu płynu nie ubywa głowica była planowana i niby sprawdzona ciśnieniowo. Dałem odrazu uszczelniacze zaworowe ale nie zostały wymienione, poskładałem silnik odpaliłem i dupa a reklamacji nie chcą uznać więc chyba ściągne głowice i pójdą nowe zawory i uszczelniacze. I pytanie do was czy znowu ją muszę planować po 1000km??

: 16 grudnia 2012, 20:24
autor: carmaker
miałem tak w clio.Przyczyną była porysowana tuleja cylindra i uszkodzone pierścienie tłokowe na jednym "garnku"

: 16 grudnia 2012, 20:28
autor: Krzysiek92
Carmaker a kompresje miałeś na wszystkich cylindrach??

: 16 grudnia 2012, 20:34
autor: carmaker
Niby było w normie a jednak głupia rysa swoje robiła.Auto dymiło dopiero przy wysokich obrotach a na korku wlewu oleju robiła sie właśnie taka biała maz

: 16 grudnia 2012, 20:44
autor: Krzysiek92
To u mnie biała maź tylko wywala z odmy. I czy z tej odmy cały czas powinno dmuchać powietrze ( u mnie dmucha dość mocno cały czas)

: 16 grudnia 2012, 22:08
autor: carmaker
no to wskazywałoby na przedmuchy jak wali dymem z odmy to już raczej napewno

: 16 grudnia 2012, 22:27
autor: Krzysiek92
carmaker pisze:no to wskazywałoby na przedmuchy jak wali dymem z odmy to już raczej napewno
czyli obstawiasz pierścionki??

: 16 grudnia 2012, 23:07
autor: carmaker
Jak zdecydujesz ściągnąć czapke to już droga niedaleka żeby sprawdzić reszte.Często bywa tak że po remoncie głowicy poprawia sie sprężanie i nagle okazuje sie że dół niedomaga ale pewność to będziesz miał jak rozbierzesz

: 18 grudnia 2012, 06:29
autor: jjmag
zgadzam się z carmakerem góra zrobiona na szczelnie spowodowała przedmuchy na pierścieniach jedynie co możesz zrobić jeszcze przed zdjęciem to próbę olejową

: 18 grudnia 2012, 10:26
autor: Krzysiek92
Wszystko wyszło po zdjęciu głowicy. Pan ..uj co planował głowice zamiast wymienić uszczelniacze poprostu olał to i wogóle wątpię czy sprawdzał szczelność. A ja zamiast sprawdzić to od razu założyłem. Wiec głowica pojechała dzisiaj do remontu tylko do normalnego człowieka co zna się na robocie. O postępach będę informował plus relacja foto będzie w moim temacie

: 18 grudnia 2012, 23:27
autor: RYCHO35
Krzysiek92 pisze:Pan ..uj co planował głowice
w tym silniku nie planuje sie głowicy ale wiem że na forum są tacy co to robili i jakoś jeżdżą
-pozatym być może to nie tylko uszczelniacze skoro piszesz że "biała maź" to by oznaczało że gdzieś do oleju dostaje się ciecz chłodząca (no chyba że masz lpg to czasem też tak się robi)
Ciekaw jestem dalszych wydażeń

: 19 grudnia 2012, 00:25
autor: carmaker
Rychu u mnie absolutnie nie było żadnej opcji dostania sie cieczy chłodzącej a maz sie pojawiała.Ale jest jedno ale...mianowicie jazda w zimie na niedogrzanym silniku na krótkich dystansach i to zjawisko sie pojawia zwłaszcza w bardziej zużytych silnikach (nawet zamarznięcie odmy pomimo braku oznak uszkodzenia uszczelki głowicy) i tu sam sie zastanawiam dlaczego?Higroskopijność oleju możemy wykluczyć skraplanie przy zmianie temperatur już prędzej tylko dlaczego to zjawisko nasila sie przy jakiejś nieszczelności związanej z olejem - uszczelniacze pierścienie itd?Może przedmuch spalin?Niby w kacie część zamienia sie na h2o może w przypadku przedmuchów również woda sie wytrąca?