Strona 4 z 4
: 26 lutego 2009, 17:08
autor: tommies
Proponowal bym kolegom dokladne przeczytanie na forum dzialu o silnikach benzynowych.
1.4 mono po tak zakorkowanym miescie jak Warszawa i teraz w okresie zimowym nigdy nie pali mi wiecej jak 8l i to przy troszke "kawalerskiej" jezdzie. Przy normalnej 7-7,5.
Poswieccie silnikowi troszke czasu, zaintestujcie w kilka uszczelek i bedzie cacy.
: 26 lutego 2009, 17:15
autor: wsmpw
tommies pisze:Poswieccie silnikowi troszke czasu, zaintestujcie w kilka uszczelek i bedzie cacy.
-Uszleka pod głowicą (plus planowanie głowicy)
-uszczlniacze zaworowe
-dotarte zawory
-wszystkie uszczelki między korpusowe w wtrysku dorabiane z polonitu
= żadnych zmian z spalaniem więc szkoda było mi już czasu na tamten silnik zostało tylko tam wymienić tuleje i tłoki może to coś by dało..
ale to nie na moją kieszeń..

: 26 lutego 2009, 17:31
autor: tommies
Zmiany o ktorych mowie beda skuteczne pod warunkiem ze silnik tylko niedomaga, a nie jest kompletnym szrotem. Zazwyczaj w 1.4 mono za zwiekszone spalanie a czesto przy tym takze podwyzszone obroty odpowiada uszczelka w podstawie wtrysku i szczegolnie druga pomiedzy kolektorami lub uwalony EGR. Rzadziej uszkodzona sonda lambda.
Teraz z Krysiunem mamy na tapecie przypadek w kolejnej 5, ze chyba uwalona jest instalacja elektryczna lub jakies czujniki (m in. sterowanie krokowym) i tez za duzo pali.
: 26 lutego 2009, 17:35
autor: wsmpw
powiem ci tak
zmierzyłem całą instalacje elektryczna od czujnika do kostki przy kompie uszczlka między kolektorami zmieniona
obroty miałem w garnicach 900~1000
sonde zmienioną miałem na nową egr zaślepiony ..
: 26 lutego 2009, 19:18
autor: Sharky
podobnie do wsmpw mam u siebie głowica po remoncie, wtrysk szczelny, czujniki ok elektryka tez, egr zaślepiony. motor nie bierze oleju ani nie dymi. jakieś propozycje dla czego tyle pali?
: 26 lutego 2009, 19:30
autor: wsmpw
poprostu czasem są takie usterki które się filozofom nie śniły..

: 26 lutego 2009, 19:36
autor: tommies
Mnostwo przyczyn. Od kiepawch wypalonych zaworow czy popychaczy i zuzytego walka poprzez bardziej prawdopodobna jaka jest sam wtryskiwacz - moze juz nie trzyma ustawien i leje benzyne. Osobiscie przerobil bym jeszcze raz dokladne sprawdzenie elektryki.
Na odleglosc ciezko cos powiedziec a do sprawdzenia takich jak wtryskiwacz nieodzowna jest aparatura pomiarowa.
: 26 lutego 2009, 19:39
autor: wsmpw
kurde ja spędziłem nad moim miesiąc ciągłej walki komputery zmieniane wiązki sonda nowa wtrysków mam teraz z 5
elektryke miałem wporządku kabel po kablu mierzyłem i mierzyłem czy nie ma zwarcia między nimi.. i ciągle miałem to samo
: 26 lutego 2009, 23:13
autor: tommies
Jakas przyczyna zawsze musi byc, po prostu czasami szkoda czasu i pieniedzy aby ja zlokalizowac i naprawiac. Jak podstawowe metody zawioda to taniej czesto kupic nowy silnik
: 26 lutego 2009, 23:15
autor: wsmpw
no tylko szkoda że zawsze zatrymujesz się w takich przypadkach na częściach które kosztują tyle co do tej pory wydałeś na ten silnik,ale jakby człowiek wiedział że tak będzie to bym odrazu inwestował w drugi

: 6 marca 2009, 19:35
autor: Rooster
Hmm... tak patrzę.... i powiem szczerze że mi też pali dziwnie dużo... Ale jak patrze na przebieg sprawy wsmpw, to nawet nie myślę o próbach naprawy...

Z resztą na co mi jest remontowac silnik samochodu po zlomowaniu?