Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Wolne obroty - kłopot

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

karo3003

Post autor: karo3003 »

no właśnie mam luz na przepustnicy, a się to objawia charakterystycznym piszczeniem (jak "docisnę" oś, na której się obraca to przestaje piszczeć) tylko nie myślałem że będzie to miało taki duży wpływ na wolne obroty... Może ktoś wie czy da się to zregenerować? I czy to opłacalne bo może kupię za to inną piątkę :) (ostatnio w ASO pytałem o zestaw uszczelek do wtryskiwacza to powiedzieli że niedostępne, można kupić tylko cały wtryskiwacz z uszczelkami za 1300zł, więc pojechałem do sklepu motoryzacyjnego i kupiłem oringi za 1zł hehe :) )
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

A sprawdź jeszcze na odpalonym silniku tą przepustnicę poruszaj ją na boki troszeczke i zobacz czy pływają obroty w marę ruszania.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
karo3003

Post autor: karo3003 »

nie no jak ruszam na boki to jedyna reakcja jest taka że przestaje piszczeć ale bezpośrednio na obroty nie ma to wpływu... :mysli:




no i być może mam problem rozwiązany, chyba mam walniętą uszczelkę pod głowicą, ostatnio silnik mi się zaczął gotować (zapala się kontrolka) i wywala mi płyn chłodniczy jak odkręcę korek od zbiornika wyrównawczego (już któryś raz z kolei, mimo że wszystko było dobrze odpowietrzone...) :mysli:
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

karo3003 pisze:.. Może ktoś wie czy da się to zregenerować?

monowtryski regenerują najczęściej firmy które regenerują gaźniki, coprawda nie wiem czy wszyscy to robią ale wiem że w Chorzowie na ulicy Kruszcowej jest taka dobra firma która robi i gaźniki i wtryski, robią przy tym kompleksową regulacje silnika, sprawdzają na komputerze, no ale to tylko wtedy gdy mają pojazd u siebie, a jeśli chcesz to załatwisz sprawę wysyłkowo no ale będzie to już oczywiście tylko sama regeneracja
karo3003

Post autor: karo3003 »

narazie głowica pojechała do planowania, zobaczę co będzie po wymianie uszczelki i regulacji zaworów, niedaleko mnie w Lublinie koleś regeneruje gaźniki i udziela gwarancji, robiłem u niego Solexa32bis, wziął 500zł ale nie było żadnej poprawy, samochód jak palił koło 9-10 na trasie tak palił, później się okazało że to silnik był padaczka więc regeneracja gaźnika nie była niezbędna, teraz chętnie ten gaźnik sprzedam bo już się wpakowałem we wtrysk i będę kontynuował z nim zmagania, następnym krokiem (do którego mam nadzieję nie dojdzie) będzie zakup jakiegoś interface'a do komputera i na własną rękę posprawdzam odczyty w trakcie jazdy na laptopie...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak bardzo się nie spieszysz, to niedługo znika z mojej R5 1.4 mono. Jest w perfekcyjnym stanie działa EGR i cale ustrojstwo. Przed zlotem pewnie sie nie uda ale pod koniec lipca /poczatek sierpnia 100% do tego mam 2 komplet elektryki kompa wtrysk itd
jjmag

Post autor: jjmag »

Tomku ja jestem chętny na goły silnik resztę mogę oddać wtryski kolektory i tym podobne
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Ja jestem właśnie w trakcie przekładki zasilania w C3J z wtrysku na gaznik webera, tak jak kiedyś pisałem że chcę zrobić. Też mam trochę tych części od wtrysku jakby coś... U mnie tak naj, najgorzej to znowóż ten wtrysk nie chodził, ale szarpał jak był zimny, a osiągi wiadomo... marniutkie, do 80 km/h jako tako. Jak rozebraliśmy kolektor, to tam było na wydechowym pełno sadzy, gruba prawie pół centymetrowa warstwa...
karo3003

Post autor: karo3003 »

no jak coś będe potrzebował to napewno napiszę, narazie odebrałem głowicę z planowania, jutro montaż, zobaczę co wyjdzie, najgorzej, że uszczelka pod głowicą wcale nie wyglądała tragicznie... ale może gdzieś ciśnienie uciekało a nie widać dokładnie którędy... :zalamka:
karo3003

Post autor: karo3003 »

uszczelka pod głowicą zmieniona, jedyne co udało się uzyskać to że nie wywala mi płynu przez zbiorniczek wyrównanwczy, kontrolka przegrzania dalej się zapala po przejechaniu kilometra więc wnioskuję że jest do wymiany (niedługo wizyta w intercars) co do obrotów to nie zauważyłem żadnej widocznej poprawy... :stres:
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

No a na diagnostyce byłeś nie...?? Jeszcze pozostaje sprawa aparatu zapłonowego - czy jest sprawny, czy jest z tego auta... A ty chyba miałeś gaznik wczesniej nie?? Dlaczego nie chciałes gaznika?? Na gazniku musi byc git!
karo3003

Post autor: karo3003 »

na gaźniku było tak git że zapłaciłem za regenerację 500zł i chodził tak jak teraz na wtrysku... aparat zapłonowy przełożony z piątki kupionej na części w której oryginalnie był 1.4 mono, jedyna modyfikacja to usunięty katalizator. Tak myślę czy problem nie tkwi przypadkiem w tym że może być koło zamachowe przesunięte bo był wymieniany simmering i może być zapłon przestawiony... :mysli:
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Chyba nie da się przestawić koła zamachowego :mysli:
Otwory nie są symetrycznie.
karo3003

Post autor: karo3003 »

nie no ale muszę się poprawić, przejechałem trochę piątką i jednak jest widoczna poprawa, silnik pracuje dużo ciszej i równiej, wtedy tylko wróciłem od mechanika do domu i wydawało mi się że nie ma żadnych zmian, zobaczę jak spalanie i jak wyjdzie dobrze to już nic więcej nie robię, obroty dalej nie są idealnie równe ale już można na to przymknąć oko, mam nadzieję że z tym kołem zamachowym git bo już mi się nie chce tego rozkładać znowu... ;)
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

karo3003 pisze:mam nadzieję że z tym kołem zamachowym git bo już mi się nie chce tego rozkładać znowu...
Napewno jest dobrze. Kombinowałem u siebie i nie da się inaczej przykręcić.
Chyba żeby otwory rozwiercić :P
ODPOWIEDZ