Strona 3 z 4

: 18 maja 2009, 08:03
autor: lodoo
no dobra - czyli to zamiast czujnika temperatury cieczy w głowicy??
on mierzy temp. czego - powietrza? wody? kolektora?

: 18 maja 2009, 08:09
autor: wsmpw
kolektora w 1.7 on sobie mierzy temp cieczy a w 1.4 kolektor nie ma wody w sobie.. więc mierzy poprostu temperature kolektora ..

: 18 maja 2009, 08:10
autor: lodoo
kumam
dzięki

: 18 maja 2009, 09:54
autor: pako
wsmpw pisze:kolektora w 1.7 on sobie mierzy temp cieczy a w 1.4 kolektor nie ma wody w sobie.. więc mierzy poprostu temperature kolektora ..
wsmpw,a od czego jest ten drugi czujnik w kolektorze ssącym,ten wkręcony pionowo w kolektor od strony skrzyni biegów ,z trzema przewodami?

: 19 maja 2009, 08:04
autor: wsmpw
pako pisze:wsmpw,a od czego jest ten drugi czujnik w kolektorze ssącym,ten wkręcony pionowo w kolektor od strony skrzyni biegów ,z trzema przewodami?
hmmm 3 przewody on ma raczej 2 i jest to też termistor o tej samej wartości co tamten.. i jest on w takim jakby koszyczku mierzy on temperature powietrza w kolektorze ssącym i koryguje odczyt z tego drugiego..
"CHYBA" tak na mój rozum ale za ssanie jest odpowiedzialny ten co na zdjęciu !

: 19 maja 2009, 08:36
autor: lodoo
na podstawie podciśnienia (z map sensora) i temperatury powietrza zasysanego (gęstość, zawartość tlenu) oblicza ilość tlenu zasysaną przez silnik i dawkuje paliwo ;-)

: 19 maja 2009, 09:15
autor: dw998
a jak sprawdzić taki czujnik czy jest sprawny?

: 19 maja 2009, 09:34
autor: pako
wsmpw pisze:
pako pisze:wsmpw,a od czego jest ten drugi czujnik w kolektorze ssącym,ten wkręcony pionowo w kolektor od strony skrzyni biegów ,z trzema przewodami?
hmmm 3 przewody on ma raczej 2 i jest to też termistor o tej samej wartości co tamten.. i jest on w takim jakby koszyczku mierzy on temperature powietrza w kolektorze ssącym i koryguje odczyt z tego drugiego..
"CHYBA" tak na mój rozum ale za ssanie jest odpowiedzialny ten co na zdjęciu ![/quote
zgadza się ,dwa przewody.Podobno w jego miejsce można zamontować opornik o odpowiedniej rezystancji, który "oszukuje" komputer.Tylko co wtedy ze spalaniem?Czy wzrośnie?

: 19 maja 2009, 10:35
autor: lodoo
sprawdzić trzeba opór czujnika w danej temperaturze według tabeli w serwisówce.
można dać opornik - skutek taki, że komputer będzie myślał że jest jakaś stała temperatura i tyle.
można też zapodać tak jak wsmpw pisał termistor za 20 groszy ze sklepu elektronicznego - te czujniki to nic innego jak termistory w obudowie ;-)

: 19 maja 2009, 14:30
autor: dw998
Mimo tego że mam przed sobą książkę nie mogę znaleźć takich danych więc jeśli ktoś zna temperaturę pracy tego termistora proszę o jej podanie bo muszę w końcu też znaleźć przyczynę dlaczego moja 5 nie chce odpalić a jeśli już łaskawie to zrobi to gaśnie na wolnych obrotach. Przy odpalaniu czuć wyraźnie zapach benzyny a wtrysk podaje "mgiełkę" ale chyba jednak jest jej za dużo i zalewa go :/

: 19 maja 2009, 14:52
autor: jjmag
sprawdź go w prosty sposób odepnij go i zobacz jak będzie się zachowywał silnik czy tak samo przed odpięciem jak i podpięty

: 19 maja 2009, 14:59
autor: dw998
no ok ale jeśli okaże się że to jednak nie on jest walnięty i silnik będzie się zachowywał tak samo nie będę miał pewności czy to akurat ten czujnik :?:

: 19 maja 2009, 15:24
autor: lodoo
nie książkę z R5 tylko dokumentację serwisową - patrz w dziale technicznym na forum...

: 21 maja 2009, 09:35
autor: pako
Lodoo pisze:nie książkę z R5 tylko dokumentację serwisową - patrz w dziale technicznym na forum...
nie mogę znależć tej dokumentacji serwisowej od R5.Sprawdzałem ten czujnik od temperatury w kolektorze ssącym.ten wkręcony poziomo.pod wpływem teperatury zmienia się jego opór.na zimnym silniku ma 3,03k.wzrost temperatury powoduje spadek oporu i odwrotnie.podobnie ten drugi czujnik.czy to znaczy że jest on sprawny? i jeszcze jedno.czy przy ewentualnej wymianie czujnika trzeba resetować komputer aby pozbyć się błędu?

: 21 maja 2009, 12:40
autor: wsmpw
sprawdz mase silnika,podmień akumulator