: 27 czerwca 2008, 23:41
Laickie może być w tym przypadku tylko i wyłącznie popieranie się samym indeksem SAE kiedy nie wie się, jak on ma się do rzeczywistości. Im niższy index sae dla olejów silnikowych, tym olej lepiej zachowuje swoje własciwości smarowania w skrajnie niskich temperaturach. W przeciwieństwie do mineralnych olejów, których najniższe indeksy przyjmują wartość 15W, może 10W, olej syntetyczny jest bardziej "odporny" na niskie temperatury i nie zmienia swojej lepkości tak jak mineralny (jest od minerala rzadszy).
W wysokich temperaturach olej mineralny jest rzadszy od pełnego syntetyka, co za tym idzie jego właściwości smarowania drastycznie spadają, film olejowy oraz sam olej ma większe tendencję do przypalenia się.
Idealny olej nie zmienił by nigdy swojej lepkości, ale takie nie istnieją.
nigdzie nie napisałem tego, że liczba przed W nie wskazuję odporności oleju na niskie temperatury...
W wysokich temperaturach olej mineralny jest rzadszy od pełnego syntetyka, co za tym idzie jego właściwości smarowania drastycznie spadają, film olejowy oraz sam olej ma większe tendencję do przypalenia się.
Idealny olej nie zmienił by nigdy swojej lepkości, ale takie nie istnieją.
nigdzie nie napisałem tego, że liczba przed W nie wskazuję odporności oleju na niskie temperatury...