Strona 3 z 4

: 17 maja 2008, 14:34
autor: żuwik
Robcio_GTT pisze:A może wiecie dlaczego moja renata dużo pali? Kurde jeżdżę bez turbinki a wychodzi jakieś 15l/100km!!!
Wiemy. Przykre że Ty nie wiesz. Wiesz że masz silnik odprężony, gaźnik nadciśnieniowy zestrojony do dużej ilości powietrza wtłaczanej przez turbo i moduł zapłonowy sterowany nadciśnieniem? Mówiąc krótko - wiesz że masz GTT?

: 17 maja 2008, 14:40
autor: Robcio_GTT
Wiem, wiem. Przepraszam za głupie pytania i problemy. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie ok, powiedzmy ;) .

: 17 maja 2008, 21:21
autor: unikorn
Robcio_GTT pisze: potrzebne drobiazgi do uporania się z tym problemem
Możesz rozwinąć tę część wypowiedzi?

: 17 maja 2008, 21:52
autor: Robcio_GTT
Więc chodziło mi o gwinty do wykręcania urwanych śrub i gwintowniki wrazie potrzeby. No i śruby nie udało się wykręcić i pozostało jedynie nawiercić w innym miejscu i nagwintować. I ten problem mam z głowy.

: 17 maja 2008, 22:30
autor: Piotrek
a próbowałeś lewymi gwintownikami??

: 18 maja 2008, 20:11
autor: Robcio_GTT
szczp pisze:a próbowałeś lewymi gwintownikami??
Nie próbowałem. A w ogóle gdy nawiercałem urwaną śrubę to złamało mi się wiertło i zostało w otworze :( .

: 18 maja 2008, 20:18
autor: Piotrek
spróbuj jeszcze jakoś punktakiem odkręcić pozostałość śruby. no ewentualnie jeżeli da rade to podejść jakoś gwintownikiem i spróbować wykręcić

: 18 maja 2008, 20:20
autor: Robcio_GTT
Niestety za nic nie dało się wykręcić. I jeszcze to wiertło utknęło. Ale już się uporałem. Nawierciłem w innym miejscu i nagwintowałem. Jest ok.

: 18 maja 2008, 20:27
autor: Piotrek
to git że działa

: 18 maja 2008, 20:57
autor: Robcio_GTT
Jeszcze nie działa. Zostało mi podpiąć węże do turbiny (olej, woda no i powietrze). Ale to jutro i odpalam.

: 18 maja 2008, 20:59
autor: wsmpw
życze powodzenia i fajzdy z jazdy..... i nie poddawaj sie w walkach z renią

: 19 maja 2008, 21:26
autor: Robcio_GTT
Witam.
Turbinka podpięta i śmiga. Ale jak to GTT pojawiły się problemy:
1. Spod czujnika ciśnienia oleju cieknie olej (mam nadzieję, że po wymianie uszczelek miedzianych będzie ok) ;
2. Nie działa czujnik ciśnienia oleju (pewnie popsuty, kupiłem kiedyś na allegro, bo mój też był padnięty; kupię nowy) ;
3. Główny problem : pisałem już wcześniej, miałem nadzieję że jak założę turbinę to będzie ok. Mianowicie problem z modułem. Gdy jest podpięte podciśnienie to silnik równo pracuje na wolnych obrotach i tak do ok.2000-2500 obr/min. Powyżej silnikiem dziwnie szarpie, dostaje drgań, jakby przerywa. Jeżeli silnik wejdzie od razu na wyższe obroty, to też tego nie ma :(. Tylko na "półgazie". Ale po odłączeniu podciśnienia od modułu problem znika.
Pytanie uwalony moduł czy może coś innego ??

: 19 maja 2008, 21:29
autor: żuwik
A jaki masz kod modułu? Na nim powinno być RE208 lub RE209

Masz blow-offa czy seryjnie waste-gate?

: 19 maja 2008, 21:33
autor: Robcio_GTT
Moduł muszę zobaczyć, ale jest podpięty czujnik spalania stukowego (przed chwilą o tym czytałem w innym temacie, więc może to pomoże. Blow-off'a jeszcze nie mam, jest seria i sterowanie turbiny podpięte na obydwa wyjścia.

: 19 maja 2008, 21:50
autor: żuwik
Wygląda to na zbyt wczesny zapłon. A że jest nieregulowany, opcje są dwie. Dostaje za dużo powietrza (stąd pytanie o waste-gate) albo za mało paliwa. Tak stereotypowo, przyczyn mogą być tysiące :P (pocieszacz)

Sprawdziłbym podłączenie ze 2 razy jeszcze, a dalej to standard - obejrzeć kopułkę, świece itp (co pewnie już robiłeś). Znajdzie się.