Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Dymi wciaga olej

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

głowicy nie planujesz . jak już to wyjeb się na motor typu C 1,4 i wstaw tam motorek Energy 1,4 na gaźniku lub na pojedynczym wtrysku do tego silnika podejdzie już wspomaganie . cały kompletny słupek na pewno trafisz za 400zł lub mniej z elektryką. co prawda będziesz musiał przerobić tłumik z przodu i pokombinować z chodnicą
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Z tego co kojarzę to jest tam F2N? Osobiście widziałbym tam F3N :)
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

kabar pisze:Z tego co kojarzę to jest tam F2N? Osobiście widziałbym tam F3N :)

Silnik to mam pokombinowany bo dół F3N od gte a głowica od F2N
djmonkey pisze:głowicy nie planujesz . jak już to wyjeb się na motor typu C 1,4 i wstaw tam motorek Energy 1,4 na gaźniku lub na pojedynczym wtrysku do tego silnika podejdzie już wspomaganie . cały kompletny słupek na pewno trafisz za 400zł lub mniej z elektryką. co prawda będziesz musiał przerobić tłumik z przodu i pokombinować z chodnicą
1.4 nie kupie z prostego powodu. W 1.7 mam za dużo nowych gratów kpl oryginalny rozrząd pompe wody swiece przewody kopułke sprzęgło uszczelki chłodnice ( wszystko może z 1000km przejechało)

Dzisiaj rano po postoju ponad 20 godz zapalił od strzała na ssaniu puszczając przy tym dymka ale po przejechaniu 5 km jak złapał temperature koniec jazdy chmura siwo niebieskiego dymu to zjechałem na lokalną drogę i przy 1500 obrotów i 3 bieg uspokoiło się i jakoś wróciłem do domu:(:(:(

Jutro jeszcze zastosuje jeden patent :P Naleje na tłoki nafty gdyż na 70% pierścienie są zapieczone bo stał ten silnik ze 2 lata u Tommiesa. Niech postoi tak ze 2 doby i pokręce na sucho jak pomoże to będe w 7 niebie szybka zmiana oleju na valvoline albo castrol bo jednak elf 10w40 sie nie nadaje , a jak nie pomoże to zmiana pierścieni bądź kupno jakiegoś sprawnego dołu

I pytanie czy pierścienie GOETZE są warte założenie bo mam komplet do wzięcia za nie całą 100 bądź kpl tłoków z pierścieniami i sworzniami za 200 zł MAHLE podpowiedzcie co lepsze :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Na 100% jesteś pewien że to są pierścienie a nie chujowo założone uszczelniacze zaworowe ? głowicę robiłeś sam czy jakiś zakład?.
jak utrzymujesz stałe obroty na ciepłym silniku to przestaje dymić ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

djmonkey pisze:Na 100% jesteś pewien że to są pierścienie a nie chujowo założone uszczelniacze zaworowe ? głowicę robiłeś sam czy jakiś zakład?.
jak utrzymujesz stałe obroty na ciepłym silniku to przestaje dymić ?
głowice robił zakład wymieniono 4 zawory i wszystkie prowadnice oraz uszczelniacze, a co do tego drugiego to sprawdze jutro a najlepiej nagram jakiś filmik i wstawie. Na 100% nie jestem pewien ale to tylko zostało bo po remoncie głowicy zaczął jeszcze bardziej kopcić coś nie halo. Wg mnie jak uszczelniono góre to dół jeszcze bardziej nie domaga ale mogę sie mylić. Jutro spróbuje z naftą i może jeszcze raz próbę olejową zrobie i podam wyniki
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a świece jaki mają kolor?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

tloki w dol nie wyjda trzymac je moga wyciecia na stopy walu korbowego... przynajmniej tak jest w wiekszosci samochodow to rozwiazane... co do pierscieni to Goetze jest jak najbardziej dobra marka godna polecenia... ale najlepiej pojedz do szlifierza niech pomierzy tuleje i do nich pierscionki z nadwymiarem delikatnym dobierze jak sie okaze ze honowac je trzeba... z reszta chlop powinien sie znac...

najpierw proba olejowa pozniej dopiero takowy zabieg jak wyjdzie ze jest ujowo...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zupełnie nie rozumiem po co była ta cała zabawa ze ściąganiem głowicy i kombinowaniem.
Silnik który masz ode mnie był sprawny i oryginalny z GTE - kompresja po zmierzeniu była między 12,5-13. Zamiast dokompletować brakujące elementy i mieć 1.7 multi to bawisz się w jakieś hybrydy i to na gorsze bo to taki downgrade się zrobił.

Silnik nie jest zapieczony, bo przewidująco było nalane oleju w każdy cylinder otworem od świecy i stał w suchutkim garażu. Poza tym zdejmowałeś głowicę i sam najlepiej to widziałeś.

Moim zdaniem jest coś z głowicą spaprane skoro jest jeszcze gorzej zamiast lepiej - a może coś wpadło podczas roboty?
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

Tommies silnik był jak nowy ja nie mam żadnych pretensji :) a zrobiłem tak bo miałem wszystko do gaźnika i tak zostało. Wpaść nic nie mogło.Moze jeszcze pierścionek złapało jak głowice ściągnąłem i stał 4 dni a olej był spuszczony
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

moim zdaniem jest spierdzielona głowica skoro wcześniej silnik był ok . gumki założone na sucho lub źle osadzone .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

dobra zalałem naftę postoi dobe i próba. Dzisiaj odpalilem rano i bez dymu wszystko ok pochodziła z minute 2tyś obrotów i dym najpierw sam niebieski a później taki szaro niebieski i smród oleju. Trzymałem obroty równo i też dymi. Jeszcze dzisiaj się dowiedziałem że nawet jak pierścionki padnięte to kompresja będzie bo olej uszczelnia ale nie wiem ile w tym prawdy. Jak nie pomoże nafta to w piątek rozbiórka dołu i się wszystko okaże. Kurde silniczek jak nowy po przywiezieniu od Tommiesa i zdjęciu głowicy było bardzo mało nagaru i brak rowków na gładzi cylindra ogólnie ładnie wyglądało wał bez luzu więc mi się te pierścionki też nie widzą ale w piątek wyjdzie co to :) i pytanie czy zmienić śruby od głowicy na nowe bo będą już 3 raz ruszane w ciągu miesiąca???
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

śruby zmień, a jeśli to zapieczone pierścionki to nafta i tak przeleci do miski
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

I jednak pierścienie :( silnik rozebrany pierścionki kupione i dupa. Stary olejowy to jedna całość z taką sprężynką a nowy to dwa pierścionki cienkie jak żyletka i sprężynka osobno!!! o co kaman, po co taka zmiana ?? po wyjęciu tłoków czuć delikatne rowki na gładzi, tłoki są wporządku a pierścieni po prostu brak. Dzisiaj porównałem stare z nowymi i różnica duuża w wielkości i luz na zamku nie porównywalny.
Drugie pytanie jakim olejem zalać teraz silnik bo coś mi się zdaje że on już swoje przejechał albo dostawał porządnie w palnik ?? Można Valvoline 10w40 Max life?? poprzednie silniki miałem na elfie 10w40 i w tym też na pierwsze wlanie poszedł elf ale każdy go odradza. Co myślicie o tym Valvoline??
carmaker

Post autor: carmaker »

motul synergie 6100 10w40 ;)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

mam nadzieję że tuleje honujesz .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ