Strona 2 z 3
: 11 grudnia 2011, 12:17
autor: djmonkey
Mam jeszcze pytanko czy powinno być widać benzynę która marszczy się na przepustnicy na biegu jałowym ?
Ogólnie rura wydechowa jest czysta bez sadzy co przy gaźniku już po 200 km było widać nalot wiec wnioskuję że ze spalinami jest wszystko dobrze.
: 11 grudnia 2011, 14:26
autor: RYCHO35
teoretycznie nie powinno a praktycznie..no cóż nowe to te nasze autka nie są.
A może widzisz opary a myśllisz że to paliwo-złudzenie optyczne? A może opary się poprostu skraplają bo mają nadmiar zimnego (zdjąłeś filtr żeby to zobaczyć) powietrza? Jeśli nie ma żadnych innych objawów świadczących o złym przygotowaniu mieszanki i zyżycie paliwa jest w normie to dałbym sobie spokój i nie grzebał.
Oczywiście mam na myśli gaźnik
: 11 grudnia 2011, 15:51
autor: tommies
Nie wnikaj za mocno

Rzeczywiście coś takiego jak pamiętam widać na klapce przepustnicy. Wykręć świece i popatrz po powiedzmy 1000 km i będziesz widział czy wszystko jest jak należy. Poza tym będziesz widział po spalaniu.
: 11 grudnia 2011, 17:33
autor: djmonkey
Nie spalanko jest raczej porządku końcówka rury wydechowej nie ma sadzy więc jest na razie ok martwi mnie jednak odpalanie.
Ponieważ nie podłączyłem ponoć sygnału z rozrusznika do tej dwu pinowej kostki gdzie jest + na pompę paliwa i muszę 2 razy kręcić aż silniczek jałowego ustawi przepustnicę jak już ustawi to za każdym razem odpala dobrze po nagrzaniu obroty są ok
: 29 grudnia 2011, 14:31
autor: karo3003
ja nie podłączałem u siebie sygnału z rozrusznika i odpalał od pierwszego strzała więc to raczej nie powinno być to... z tym paliwem na przepustnicy - było u mnie tak samo, mam nadzieję że będzie Ci śmigać ten wtrysk - ja osobiście traktuję go jako najgorszy wynalazek jaki w piątkach wstawiano - miałem z tym takie przejścia że koniec świata - wszystkie części i uszczelki wymieniałem, kupowane w aso plus diagnostyka w aso i spalanie mega wielkie... nikt nie wiedział o co chodzi... wywaliłem to złomstwo wstawiłem weberka i śmiga elegancko

: 29 grudnia 2011, 19:02
autor: wsmpw
a ile pali Ci teraz

: 30 grudnia 2011, 00:22
autor: karo3003
a z 8 średnio

ale przynajmniej obroty ma równe i nie buczy mi pompa paliwowa

i mogę sobie sam skład mieszanki ustalić a nie być na łasce humorzastego komputera...

monowtrysk to zło, nigdy zdania chyba nie zmienię... ale na wakacjach zakładam 1.7 mpi wiec tak czy siak od elektroniki nie uciekne...
: 30 grudnia 2011, 11:28
autor: inters
cześć karo 3003
Czytałem trochę o twoich problemach. ja mam u siebie mono wtrysk i instalację gazową, co prawda na silniku F3N 1,7 ale muszę ci powiedzieć że to jest jedyny samochód, który miałem i nadal mam z gazem i nie ma z nim żadnych problemów. Nie dzieje się nic. Nawet gdy auto stoi 6 miesięcy podchodzę i zapalam za pierwszym razem. Samochodów z gazem miałem już 5 i żaden nie działeł dobrze, z golfa cabrio to nawet sam usunąłem instalację, którą założyłem 3 lata wcześniej, bo się działy takie rzeczy, że sie jeździć nie dawało. Dodam że moja R5 jest w automacie i pali 9-9,5l gazu/100km. Pozdrawiam
: 30 grudnia 2011, 15:44
autor: karo3003
ja pisałem o 1.4 mono a nie 1.7

cieszę się że Twój samochód jest bezawaryjny, niestety mój 1.4 na monowtrysku nawet bez instalacji gazowej mógł być ewentualnie wykorzystywany w Wenezueli, gdzie litr benzyny kosztuje 30 groszy, teraz weberek i najprostsza instalacja gazowa działają właśnie tak jak piszesz... nie zaglądam, poprostu tankuję i jadę

: 30 grudnia 2011, 15:53
autor: wsmpw
no to fakt na gazie sobie mieszanka regulujesz........ohohohoo
: 30 grudnia 2011, 16:09
autor: karo3003
wsmpw pisze:no to fakt na gazie sobie mieszanka regulujesz........ohohohoo
nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi...

: 30 grudnia 2011, 17:30
autor: jjmag
wsmpw pisze:no to fakt na gazie sobie mieszanka regulujesz........ohohohoo
w tym momencie i ja cię Pawełku nie rozumiem że co że niby się nie da zmienić składu mieszanki na gazie
: 30 grudnia 2011, 19:03
autor: djmonkey
Tez nie rozumiem .
Za pierwszym razem też odpali ale muszę lekko uchylić przepustnicę uchylę wysunie się nastawnik i gitara .
Spalanie w mieście 7,4-8l a raczej wolno nie jeżdżę .
Pompy paliwa nie słyszę bo mam w zbiorniku

a zbiornik z nową pompą boscha kupiłem za 80 zł z rozbitej r19
Co do awaryjności to raczej na razie nie mogę sie wypowiadać ale już mam stuknięte od założenia 1600 km i wszystko działa mimo tego że i komp jest pod maską tam gdzie wentylator oraz akumulator i cała instalacja zrobiona jest prowizorycznie bo miało być tak do pierwszego odpalenia .
SPI w 1,7 to jest dokładnie to samo co w 1,4 tylko inaczej czujniki są poumieszczane trochę wiązka zmieniona i ECU inne .
Teraz pytanie do mądrych czy ten sterownik zapisuje w pamięci jakieś błędy oraz czasy wtrysku po korekcji względem zużycia silnika ? a no i jakim programem można podejrzeć parametry pracy .
: 30 grudnia 2011, 20:38
autor: karo3003
jak się męczyłem z moim mono to znalazłem firmę która miala mi zaaktualizowac mapę wtrysku na kompie ale dałem sobie spokój bo drogo chcieli, z tego co mi mówili kiedyś na diagnostyce w aso to ten komputer jest dość prymitywny i nie ma w nim czegoś takiego jak pamięć błędów... poprostu jak coś jest nie tak z czujnikami to komp steruje w ciemno i działa w trybie awaryjnym o czym nie powiadamia w żaden sposób np. kontrolka na desce rozdzielczej... podsumowując, ecu w piatkach po podłączeniu do kompa moze co najwyżej przedstawić aktualne odczyty czujników bądź ich brak...
: 30 grudnia 2011, 21:28
autor: djmonkey
Karo3003 dzięki za rozwianie moich wątpliwości w dodatku nawet nie miałem nadziei że coś tam jest zapisywane.
Kabel jak by nie było mam pod usb z ODB starczy tylko linie K, L i zasilanie wyprowadzić banankiem do wtyki w aucie tak samo jak do niektórych sterowników LPG. DTT 2000 raczej obsługuje tego sterownika nie wiem jak jest z Clipem?