Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zmiana układu zasilania paliwem z 1,4 weber na 1,4mono

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Mam jeszcze pytanko czy powinno być widać benzynę która marszczy się na przepustnicy na biegu jałowym ?
Ogólnie rura wydechowa jest czysta bez sadzy co przy gaźniku już po 200 km było widać nalot wiec wnioskuję że ze spalinami jest wszystko dobrze.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

teoretycznie nie powinno a praktycznie..no cóż nowe to te nasze autka nie są.
A może widzisz opary a myśllisz że to paliwo-złudzenie optyczne? A może opary się poprostu skraplają bo mają nadmiar zimnego (zdjąłeś filtr żeby to zobaczyć) powietrza? Jeśli nie ma żadnych innych objawów świadczących o złym przygotowaniu mieszanki i zyżycie paliwa jest w normie to dałbym sobie spokój i nie grzebał.
Oczywiście mam na myśli gaźnik
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Nie wnikaj za mocno :) Rzeczywiście coś takiego jak pamiętam widać na klapce przepustnicy. Wykręć świece i popatrz po powiedzmy 1000 km i będziesz widział czy wszystko jest jak należy. Poza tym będziesz widział po spalaniu.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Nie spalanko jest raczej porządku końcówka rury wydechowej nie ma sadzy więc jest na razie ok martwi mnie jednak odpalanie.
Ponieważ nie podłączyłem ponoć sygnału z rozrusznika do tej dwu pinowej kostki gdzie jest + na pompę paliwa i muszę 2 razy kręcić aż silniczek jałowego ustawi przepustnicę jak już ustawi to za każdym razem odpala dobrze po nagrzaniu obroty są ok
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
karo3003

Post autor: karo3003 »

ja nie podłączałem u siebie sygnału z rozrusznika i odpalał od pierwszego strzała więc to raczej nie powinno być to... z tym paliwem na przepustnicy - było u mnie tak samo, mam nadzieję że będzie Ci śmigać ten wtrysk - ja osobiście traktuję go jako najgorszy wynalazek jaki w piątkach wstawiano - miałem z tym takie przejścia że koniec świata - wszystkie części i uszczelki wymieniałem, kupowane w aso plus diagnostyka w aso i spalanie mega wielkie... nikt nie wiedział o co chodzi... wywaliłem to złomstwo wstawiłem weberka i śmiga elegancko :P
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a ile pali Ci teraz :lol:
karo3003

Post autor: karo3003 »

a z 8 średnio :) ale przynajmniej obroty ma równe i nie buczy mi pompa paliwowa :P i mogę sobie sam skład mieszanki ustalić a nie być na łasce humorzastego komputera... :) monowtrysk to zło, nigdy zdania chyba nie zmienię... ale na wakacjach zakładam 1.7 mpi wiec tak czy siak od elektroniki nie uciekne...
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

cześć karo 3003
Czytałem trochę o twoich problemach. ja mam u siebie mono wtrysk i instalację gazową, co prawda na silniku F3N 1,7 ale muszę ci powiedzieć że to jest jedyny samochód, który miałem i nadal mam z gazem i nie ma z nim żadnych problemów. Nie dzieje się nic. Nawet gdy auto stoi 6 miesięcy podchodzę i zapalam za pierwszym razem. Samochodów z gazem miałem już 5 i żaden nie działeł dobrze, z golfa cabrio to nawet sam usunąłem instalację, którą założyłem 3 lata wcześniej, bo się działy takie rzeczy, że sie jeździć nie dawało. Dodam że moja R5 jest w automacie i pali 9-9,5l gazu/100km. Pozdrawiam
karo3003

Post autor: karo3003 »

ja pisałem o 1.4 mono a nie 1.7 :) cieszę się że Twój samochód jest bezawaryjny, niestety mój 1.4 na monowtrysku nawet bez instalacji gazowej mógł być ewentualnie wykorzystywany w Wenezueli, gdzie litr benzyny kosztuje 30 groszy, teraz weberek i najprostsza instalacja gazowa działają właśnie tak jak piszesz... nie zaglądam, poprostu tankuję i jadę :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

no to fakt na gazie sobie mieszanka regulujesz........ohohohoo
karo3003

Post autor: karo3003 »

wsmpw pisze:no to fakt na gazie sobie mieszanka regulujesz........ohohohoo
nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi... :mysli:
jjmag

Post autor: jjmag »

wsmpw pisze:no to fakt na gazie sobie mieszanka regulujesz........ohohohoo
w tym momencie i ja cię Pawełku nie rozumiem że co że niby się nie da zmienić składu mieszanki na gazie
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Tez nie rozumiem .
Za pierwszym razem też odpali ale muszę lekko uchylić przepustnicę uchylę wysunie się nastawnik i gitara .
Spalanie w mieście 7,4-8l a raczej wolno nie jeżdżę .
Pompy paliwa nie słyszę bo mam w zbiorniku :P a zbiornik z nową pompą boscha kupiłem za 80 zł z rozbitej r19

Co do awaryjności to raczej na razie nie mogę sie wypowiadać ale już mam stuknięte od założenia 1600 km i wszystko działa mimo tego że i komp jest pod maską tam gdzie wentylator oraz akumulator i cała instalacja zrobiona jest prowizorycznie bo miało być tak do pierwszego odpalenia .

SPI w 1,7 to jest dokładnie to samo co w 1,4 tylko inaczej czujniki są poumieszczane trochę wiązka zmieniona i ECU inne .

Teraz pytanie do mądrych czy ten sterownik zapisuje w pamięci jakieś błędy oraz czasy wtrysku po korekcji względem zużycia silnika ? a no i jakim programem można podejrzeć parametry pracy .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
karo3003

Post autor: karo3003 »

jak się męczyłem z moim mono to znalazłem firmę która miala mi zaaktualizowac mapę wtrysku na kompie ale dałem sobie spokój bo drogo chcieli, z tego co mi mówili kiedyś na diagnostyce w aso to ten komputer jest dość prymitywny i nie ma w nim czegoś takiego jak pamięć błędów... poprostu jak coś jest nie tak z czujnikami to komp steruje w ciemno i działa w trybie awaryjnym o czym nie powiadamia w żaden sposób np. kontrolka na desce rozdzielczej... podsumowując, ecu w piatkach po podłączeniu do kompa moze co najwyżej przedstawić aktualne odczyty czujników bądź ich brak...
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Karo3003 dzięki za rozwianie moich wątpliwości w dodatku nawet nie miałem nadziei że coś tam jest zapisywane.
Kabel jak by nie było mam pod usb z ODB starczy tylko linie K, L i zasilanie wyprowadzić banankiem do wtyki w aucie tak samo jak do niektórych sterowników LPG. DTT 2000 raczej obsługuje tego sterownika nie wiem jak jest z Clipem?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ