Strona 2 z 2

Gaźnik Solex

: 23 września 2010, 22:15
autor: przemeq
Problem rozwiązany.
Regulowałem tą śrubką ale silnik brak reakcji, obrotów biegu jałowego nie ma i już.
Myślę dysza biegu jałowego na 100% zawalona wykręciłem elektrozawór na którego końcu jest dysza ale nic czysta, natkneło mnie sprawdzić ten zawór i to był strzał w 10 umarł.
Drugiego brak i wpadł mi pomysł że skrócę te iglice z plastiku co jest wysunięta, a zawór ją wciąga po podaniu prądu odciołem ją i wkręciłem zawór, bieg jałowy wrócił śrubka regulacji działa, ustawiłem przy włączonych światłach obroty .
Pytanie kupować ten elektozawór czy można jeździć z przyciętą iglicą, inne solexy go nie mają, a w tym miejscy jest śruba to może i tu tak można.

Przemeq

: 24 września 2010, 22:44
autor: djmonkey
Niewiem czy w tym silniku jest Cut Off jak tak to jepiej kup bo gdy hamujesz silnikiem to zawór odcina bieg jałowy nie ssie ci paliwa i nie ma samozapłonów.

Gaźnik Solex

: 25 września 2010, 19:04
autor: przemeq
Ale ja i tak jeżdżę na LPG gdzie podczas jazdy zawór od instalacji gazowej odcina PB i ten elektrozawór w gaźniku pracuje na sucho. Zastanawiam się czy to nie było przyczyną jego śmierci.
Nie wiem czy jest Cut Off to jednostka gaźnikowa czyli jest komora pływakowa gdzie jest cały czas paliwo.
Generalnie cały osprzęt w tej 5 jest inny niż w książce o renault 5, silnik tej 5 to c1e p7/60 ale filtr powietrza jak w 1.4, czyli pucha na zatrzaski i centralna śrubkę, gaźnik solex ale na dyszy wolnych obrotów elektrozawór, skrzynia 5 biegowa.
Pompa paliwa była nie rozbieralna 2 kroćcowa, a za zawór powrotny robiła pucha za filtrem paliwa jak pompa klękła założono 3 kroćcową z powrotem rozbieralną, a puchę zlikwidowano
Czy będą jakieś konsekwencje braku tego elektrozaworu?? Czy kupić drugi?
Przemeq