Strona 2 z 3
: 9 września 2010, 09:02
autor: RYCHO35
a jak sprawdzałeś czujniki?
: 9 września 2010, 16:08
autor: wsmpw
gufner pisze:Czujniki obadane. Jednyne co wymieniłem to przewody łączące EGR z elektrozaworem i kolektorem bo byly popękane i dziurawe. Reszta jest oki. Podjade gdzieś na kompa i zobaczymy co dalej. Ludziska z Łodzi, napiszcie gdzie podjechać bo nawet nie wiem gdzie jest jakiś warsztat co ma taki stary komputerek.
Co do wydechu to urwałem go w strasznie kijowym miejscu ale nie przed lambdą. Urwałem pomiędzy kolankiem a katalizatorem w miejscu ich skręcenia razem i to tak że śruby nadal tkwią w mocowaniu zardzewiałe i przeżarte w pizdu. Coś wymyślę jak to naprawić, ale nie dziś

60 zl rurka .

: 10 września 2010, 12:52
autor: gufner
No i się wyjaśniło. Po obadaniu czujników i zasięgnięciu języka wujka Google okazuje się że:
- Lambda powinna pracowac w przedziale napięć 0,2-0,8V a u mnie skacze od 0 do 0,2V
- czujnik temperatury w kolektorze ssącym ma zawsze opór równy nieskończoność, czy ciepły silnik czy zimny a powinien opór się zmieniać w zależności o temp.
No to już są jakieś punkty zaczepienia.
Co do wydechu to jadę do warsztatu po wypłacie niech się męczą.
: 10 września 2010, 13:34
autor: maciek od iwony
Za lambdę poproszę kliknąć
pomógł 
: 10 września 2010, 18:11
autor: wsmpw
gufner pisze:czujnik temperatury w kolektorze ssącym ma zawsze opór równy nieskończoność, czy ciepły silnik czy zimny a powinien opór się zmieniać w zależności o temp.
termistor ntc 3.3 k
wydech to prosta sprawa przerabiałem to kilka razy

: 10 września 2010, 18:58
autor: gufner
Sonda kupiona na allegro za 30zł, czekam na paczke. Czujnik temp kupie w sklepie w poniedziałek, a jeszcze nie sprawdziłem kurde tego mapa całego

zapomniałem. A wydech - wezme fleksa, udziabę to rozerwane i dosztukuje jakąś rure i już

: 10 września 2010, 19:10
autor: wsmpw
gufner pisze:A wydech - wezme fleksa, udziabę to rozerwane i dosztukuje jakąś rure i już

przyjedź wieczorem w tygodniu to się pobawimy

: 11 września 2010, 07:44
autor: gufner
U, no oka, a jaki dzień ci pasuje. Ja w poniedziałek mam wolne. Więc cały dzień na dłubanie. Daj znak to wpadne z 6 pakiem i coś wymyślisz

Ja to na razie taśmą zasmarkam wysokotemp i jakoś dojade do ciebie hehe

: 13 września 2010, 19:06
autor: gufner
Wydech zrobiony pierwsza klasa

Najcichsze R5 jakim jechałem
Co do spalania obadaliśmy mapek i to nie on. Po podmianie na drugi efekty takie same. Falowanie obrotów itp. Sprawdziliśmy też czujnik temperatury cieczy chłodzącej i ten też działa bez problemu. Odkryliśmy że mój krokowy "ratuje" silnik przed zgaśnięciem. Kiedy obroty spadają za bardzo silnik odchyla dźwignie gazu i dodaje gazu

Bajer

: 13 września 2010, 19:08
autor: wsmpw
no mi sie wydaje że to sonda ,ale trzeba to wyeliminować

no i ten czujnik temp powietrza w kolektorze
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 13 września 2010, 19:16
autor: maciek od iwony
wsmpw pisze:no i ten czujnik temp powietrza w kolektorze
![:]](./images/smilies/yeah.png)
możet też bruździć.
: 14 września 2010, 07:25
autor: lodoo
odepnij sondę - silnik nie będzie dostawał dziwnych sygnałów i będzie wiedział, ze jest odpięta

spalania nie poprawi, ale pewnie przestanie falować
: 14 września 2010, 17:16
autor: gufner
Oka, sprawdzę motyw jutro. Nadal czekam na paczkę z sondą. Jak dojdzie wymienie sondę i czujnik i się obaczy. Opisze czy pomogło po wszystkim.
Aha, jedno ważne pytanie. Nie chce tankować do pełna aby obadać spalanie. Koszta - wiadomo
Chce wypalić całą wahę!! I dopiero zatankować, wypalić ile zatankowałem i obliczyć spalanie. PYTANKO: CZYM TO GROZI??
: 14 września 2010, 17:38
autor: jjmag
ja to robię tak jadę na cpn leje pod korek do pierwszego odbicia robie dajmy na to 100 czy dwieście kilometrów i na tym samym cepenie robię ponownie to samo i patrzę ile wlajzło
: 14 września 2010, 19:03
autor: gufner
Ja wiem jak sie robi, ale nie mam kasy aby wyrzygać 250zeta. Pytam czym grozi spalenie całej wahy? czy zatrę pompe, ew zapowietrze układ paliwowy albo inne cuda?