Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Duże spalanie - silnik 1.7 Mono.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

a jak sprawdzałeś czujniki?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

gufner pisze:Czujniki obadane. Jednyne co wymieniłem to przewody łączące EGR z elektrozaworem i kolektorem bo byly popękane i dziurawe. Reszta jest oki. Podjade gdzieś na kompa i zobaczymy co dalej. Ludziska z Łodzi, napiszcie gdzie podjechać bo nawet nie wiem gdzie jest jakiś warsztat co ma taki stary komputerek.

Co do wydechu to urwałem go w strasznie kijowym miejscu ale nie przed lambdą. Urwałem pomiędzy kolankiem a katalizatorem w miejscu ich skręcenia razem i to tak że śruby nadal tkwią w mocowaniu zardzewiałe i przeżarte w pizdu. Coś wymyślę jak to naprawić, ale nie dziś :)
60 zl rurka . ;)
gufner

Post autor: gufner »

No i się wyjaśniło. Po obadaniu czujników i zasięgnięciu języka wujka Google okazuje się że:
- Lambda powinna pracowac w przedziale napięć 0,2-0,8V a u mnie skacze od 0 do 0,2V
- czujnik temperatury w kolektorze ssącym ma zawsze opór równy nieskończoność, czy ciepły silnik czy zimny a powinien opór się zmieniać w zależności o temp.

No to już są jakieś punkty zaczepienia.

Co do wydechu to jadę do warsztatu po wypłacie niech się męczą.
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

Za lambdę poproszę kliknąć pomógł ;)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

gufner pisze:czujnik temperatury w kolektorze ssącym ma zawsze opór równy nieskończoność, czy ciepły silnik czy zimny a powinien opór się zmieniać w zależności o temp.
termistor ntc 3.3 k
wydech to prosta sprawa przerabiałem to kilka razy :D
gufner

Post autor: gufner »

Sonda kupiona na allegro za 30zł, czekam na paczke. Czujnik temp kupie w sklepie w poniedziałek, a jeszcze nie sprawdziłem kurde tego mapa całego :) zapomniałem. A wydech - wezme fleksa, udziabę to rozerwane i dosztukuje jakąś rure i już :P
wsmpw

Post autor: wsmpw »

gufner pisze:A wydech - wezme fleksa, udziabę to rozerwane i dosztukuje jakąś rure i już :P
przyjedź wieczorem w tygodniu to się pobawimy ;)
gufner

Post autor: gufner »

U, no oka, a jaki dzień ci pasuje. Ja w poniedziałek mam wolne. Więc cały dzień na dłubanie. Daj znak to wpadne z 6 pakiem i coś wymyślisz :) Ja to na razie taśmą zasmarkam wysokotemp i jakoś dojade do ciebie hehe :)
gufner

Post autor: gufner »

Wydech zrobiony pierwsza klasa :) Najcichsze R5 jakim jechałem :)

Co do spalania obadaliśmy mapek i to nie on. Po podmianie na drugi efekty takie same. Falowanie obrotów itp. Sprawdziliśmy też czujnik temperatury cieczy chłodzącej i ten też działa bez problemu. Odkryliśmy że mój krokowy "ratuje" silnik przed zgaśnięciem. Kiedy obroty spadają za bardzo silnik odchyla dźwignie gazu i dodaje gazu :) Bajer :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

no mi sie wydaje że to sonda ,ale trzeba to wyeliminować :d no i ten czujnik temp powietrza w kolektorze :]
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

wsmpw pisze:no i ten czujnik temp powietrza w kolektorze :]
możet też bruździć.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

odepnij sondę - silnik nie będzie dostawał dziwnych sygnałów i będzie wiedział, ze jest odpięta ;-) spalania nie poprawi, ale pewnie przestanie falować
gufner

Post autor: gufner »

Oka, sprawdzę motyw jutro. Nadal czekam na paczkę z sondą. Jak dojdzie wymienie sondę i czujnik i się obaczy. Opisze czy pomogło po wszystkim.

Aha, jedno ważne pytanie. Nie chce tankować do pełna aby obadać spalanie. Koszta - wiadomo :) Chce wypalić całą wahę!! I dopiero zatankować, wypalić ile zatankowałem i obliczyć spalanie. PYTANKO: CZYM TO GROZI??
jjmag

Post autor: jjmag »

ja to robię tak jadę na cpn leje pod korek do pierwszego odbicia robie dajmy na to 100 czy dwieście kilometrów i na tym samym cepenie robię ponownie to samo i patrzę ile wlajzło
gufner

Post autor: gufner »

Ja wiem jak sie robi, ale nie mam kasy aby wyrzygać 250zeta. Pytam czym grozi spalenie całej wahy? czy zatrę pompe, ew zapowietrze układ paliwowy albo inne cuda?
ODPOWIEDZ