Strona 2 z 2

: 29 grudnia 2009, 17:52
autor: videorgbek
Nie było potrzeby odpowietrzać. Przed wymianą szczęk działały poprawnie aczkolwiek nierewelacyjnie. W tej chwili nawet delikatne wciśnięcie pedału hamulca powoduje blokadę tylnych kół. Czy wymiana klocków hamulcowych może tu coś zmienić? Stare są jeszcze niezłe, ale mają już sporo lat. Samochód ostatnio jeździł bardzo niewiele.

: 29 grudnia 2009, 18:08
autor: unikorn
videorgbek pisze:Nie było potrzeby odpowietrzać.
Rozwiniesz?

P.S.
Jesteś "nowy" na forum, więc należy Ci się drobne wyjaśnienie. To, że jestem modem nie znaczy, że jestem jakimś pro mechem... wprost przeciwnie ;)

: 29 grudnia 2009, 20:06
autor: vino1986
musialbys sprawdzic jeszcze czy tloczki w zaciskach sie nie pozapiekaly lub nie zaczely korodowac pod gumkami... bo u mnie w Alpie tez nie dzialal przedni chamulec i tylny bo tloczki zaczely korodowac pod gumami od dlugiego stania pod chmurka... a co do korektora sily hamowania to on sam sie napina pod wplywem obciazenia tylu... jezeli jest napinany od belki na sprezynie...

: 30 grudnia 2009, 08:22
autor: videorgbek
Dzięki,
jak sobie poradziłeś z tymi zapieczonymi tłoczkami na zaciskach? Trzeba było je wymieniać?
Czy jest jakakolwiek możliwość regulacji przy korektorze siły hamowania?

: 30 grudnia 2009, 08:29
autor: jjmag
rozbierasz czyścisz, zakładasz nowe gumki, chyba że mocno skorodowane to zakładasz nowe cylinderki, tak samo posprawdzaj prowadniki zacisków czy nie stoją też będziesz miał słabe hamowanie a korektor siły hamowania w standardzie nie ma regulacji

: 30 grudnia 2009, 09:18
autor: videorgbek
Dziękuję za pomoc. Mimośrodami przy tylnych szczękach raczej nic nie będę w stanie poprawić?

: 30 grudnia 2009, 09:23
autor: jjmag
możesz poprawić jeszcze bardziej tył

: 30 grudnia 2009, 09:46
autor: vino1986
jjmag pisze:chyba że mocno skorodowane to zakładasz nowe cylinderki,
fajnie to brzmi i nie ma problemu ale do nowej... do babci szukalem i ni chu chu nie da sie dostac... jedynie co to mozna komplet gumek kupic do zaciskow bez problemu... a tloczki to ja delikatnie papierem sciernym 400 przejechalem pozniej lekko 800 zeby poprawic i dzialalo u mnie...

co do regulatora to u mnie na koncu sprezyny ktora napina go jest gwint i mozna go albo popuscic albo podciagnac jeszcze... jednak ja nic nie ruszalem... ;-)

: 30 grudnia 2009, 10:04
autor: videorgbek
Spróbuję najpierw pokombinować z tym regulatorem. Czy wiecie skąd mógłbym ściągnąć instrukcję serwisową (najlepiej po polsku) do tej starszej wersji?

: 30 grudnia 2009, 17:35
autor: vino1986
po Polsku nie ma szans... po francusku mam ale do alpiny... ;-)

: 31 grudnia 2009, 07:47
autor: videorgbek
Córka zna francuski a i obrazki może trochę pomogą więc, jeżeli możesz to podeślij.

: 31 grudnia 2009, 09:19
autor: vino1986

: 31 grudnia 2009, 09:45
autor: videorgbek
Bardzo serdecznie dziękuję. Na pewno się przyda. Szkoda jednak, że z tyłu są tarcze zamiast bębnów. W tzw. międzyczasie zdobyłem książkę o naprawach jednak tej nowszej wersji i tam również hamulce z tyłu są inne. Być może coś źle zamontowałem?