Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wyciek oleju w kolektor wydechowy

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Karol

Post autor: Karol »

jeżeli głowica jest po remoncie i jest z nią wszystko ok to musi być dobrze :-P
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

Może masz złą kolejność pierścieni na jednym z tłoku
vino1986

Post autor: vino1986 »

cyklista pisze:Może masz złą kolejność pierścieni na jednym z tłoku
hmmm w sumie bylo wszystko ok z pierscieniami.. byly dane nowe ale poniewaz ktos przerabial kanaly na tlokach i oryginalne pierscienie mialy delikatne luzy (gora dol ) to byly dane takie niskie podkladki pod pierscionki bodajrze srodkowe zeby zniwelowac wlasnie ich ruch jednak domykaly sie idealnie w tulejach bo byly w sumie pasowane wlasnie do nich... a kolejnosci to na bank nie pomylilem... chyba ze wlasnie moze przez te podkladki to moze byc... jednak watpie w to...
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Raczej podkładki bo pierścienie też się kupuje na wysokość jeżeli są luzy . Przynajmniej tak kiedyś mi mówił mechanik jak robił forda mojego ojca :)
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
adrian
Posty: 97
Rejestracja: 16 lutego 2008, 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: adrian »

zrobiłeś remont i podkładałeś jakieś blaszki pod pierścienie :-) a teraz martwisz się śladami oleju ;-) jak w całym remoncie ten spec stosował takie patenty to teraz wszystkiego możesz się podziewać łącznie z np.pękniętą głowicą pół-remonty nigdy się dobrze nie kończą :-P
vino1986

Post autor: vino1986 »

adrian pisze:teraz wszystkiego możesz się podziewać łącznie z np.pękniętą głowicą pół-remonty nigdy się dobrze nie kończą :-P
generalnie wiem czego mozna sie spodziewac po takim remoncie... mam oryginalne pierscienie od alpiny turbo i sa na 4 tlokach takie patenty stosowane a tylko na tych 2 dzieje sie tak ze olej delikatnie leje w wydech...
pozatym nie byl wlasnie pol remont tylko robilem kapitalke... a te podkladki nie powinny przeszkadzac tak czy siak one tylko po to zeby pierscionki nie mialy luzu gora dol...

aha i wiem ze to jest bardzo istotne... PiERSCIENIE OLEJOWE SA TEZ NOWE I NIC PRZY NICH NIE BYLO KOMBINOWANE... tylko srodkowe
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

drewniane tłoki bezpierścieniowe powinny pomoc... :roll:
vino1986 pisze:...robiłem kapitalke... a te podkładki nie powinny przeszkadzać...
yhmmm... kapitalka...
vino1986

Post autor: vino1986 »

Lodoo pisze:drewniane tłoki bezpierścieniowe powinny pomoc... :roll:
no to by bylo zapewne najlepsze i najrozsadniejsze rozwiazanie... :lol: mam znajomego stolarza to moze mi dorobic :lol:

a tak na serio. nie da sie dokupic tlokow do alpiny turbo bo pytalem sie wszedzie w kazdym sklepie w Kielcach i innych miastach gdzie bylem... a to ze ktos juz te delikatnie przerobil na wieksze pierscionki ( nieoryginalne ktore sie moment starly ) to nie moja wina... tloki sa ok wiec po co zmieniac... oryginalne pierscionki nie pasowaly bo mialy luz to koles ktory naprawia samochody i zajmuje sie szlifami i remontami tego typu w Kielcach mowi ze trzeba luz skasowac i do pierscieni oryginalnych mozna zastosowac tego typu podkladke... tylko najdziwniejsze jest to ze leje na 2 a na 2 jest wszystko ok przy takim samym patencie...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jest dużo firm, które robią tłoki i pierścienie na zamówienie...
we Wrocławiu kolega robił do motocyklowego silnika pierścienie, bo silnik był "dziwny" (czyt. chiński) i z tego co pamiętam dał chyba 35zł...
tłoki też bez problemu kupisz - nawet na wymiar - ale rzecz jasna nie będą kosztowały 200zł...
po prostu nie widzą mi się takie naprawy...
wyznaję zasadę: jak coś robisz - rób to jak należy
moim zdaniem alpince należy się lepsze traktowanie... to nie polonez...
jjmag

Post autor: jjmag »

stwierdzam to samo co lodu podkładki żeby skasować luz na pierścieniach jak dla mnie na chwile obecną to taki remont to się nadaje jak i ten mechanik ale psu w dupę szkoda jeszcze że pod panewki nie włożył żyletek bo przecież kiedyś tak też się robiło, takie naprawy to się robi jak samochód chcesz wypchać na giełdę i ma wytrzymać 500 km a dalej to już niech nowy właściciel się martwi czyli dosłownie jak te audi z niespodzianką co było teraz na forum
vino1986

Post autor: vino1986 »

w sumie macie racje... postaram sie wyciagnac tloki i usunac ten patent... jednak watpie ze to moj problem rozwiaze...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ja też w to wątpię
ale zapewne oszczędzi Ci to rozbierania silnika po tym jak pojeździsz trochę...
zrób raz i porządnie i zapomnij o sprawie :-P
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

pamiętaj pierścienie kup na wymiar bo teraz jak wyciągniesz te podkładki mogą ci dzwonić
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

pamiętaj pierścienie kup na wymiar bo teraz jak wyciągniesz te podkładki mogą ci dzwonić
wiem i zrobie tak... wymienie srodkowe pierscionki na troszke wieksze...
tak w ogole mierzylem cisnienie na cylindrach i na wszystkich jest prawie jednakowe oczywiscie w normach sie miesci jak najbardziej bo jest idealne prawie...

a czy moze byc ten wyciek spowodowany np tym ze : nie bylo przewodu zalozonego do smarowania turba i robilem ta dziura do ktorej sie podpina ten przewod smarowanie strzykawka z tym samym olejem i ze po prostu za duzo wstrzykiwalem i cofalo w wydech :?:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak wcisnąłeś pod ciśnieniem to możliwe...
zimne turbo przy dużym ciśnieniu oleju pluje...
często jest tak, że po odpaleniu auta przez chwile kopci i po lekkim rozgrzaniu ustaje...
ODPOWIEDZ