Strona 2 z 4

: 29 stycznia 2009, 20:03
autor: TheMiM
a moze ten wezyk nie jest przelewowy tylko wlasciwy?

ed1: eeee chyba glupoty gadam :roll:

: 29 stycznia 2009, 20:08
autor: Piotrek
idz za tym wężykiem z filterkiem. skoro jest filterek to powinien być zasilający czyli gdzieś po drodze musi być pompka

: 29 stycznia 2009, 22:45
autor: wsmpw
w 19 pompka jest obok pływaka nie ma do niej okienka bak trzeba ściągać.. a w rapidzie nie wiem ....

: 29 stycznia 2009, 22:52
autor: maciekc
Przeszukałem pod samochodem, i nie ma pompki, dwa wężyki idą nad zbiornik paliwa.
W komorze silnika jest też pochłaniacz oparów paliwa(przynajmniej tak mi się wydaje) z niego idzie 3 przewód który dochodzi na 95% obok wlewu paliwa.

Tabliczki na silniku nie udało mi się odnaleźć - może dacie jakieś wskazówki w którym ona może być miejscu.

Odkryłem jeszcze dwie dodatkowe usterki podczas testowej przejażdżki do tesco na kabatach:)
1.Mam pękniętą sprężyne w prawym przodzie:( Na szczęście pękła na samym końcu i się trzyma. Dużo roboty będzie z wymianą tego?
2.Podczas jazdy po dziurach i przyspieszaniu klika przekaźnik(w okolicach skrzynki z bezpiecznikami) i tak jakby wyłącza się wtedy zapłon(traci przyspieszenie), nie zaświecają się wtedy żadne kontrolki.

: 30 stycznia 2009, 08:34
autor: żuwik
Tabliczka powinna być na bloku pod rozdzielaczem zapłonu.

Pompy nie masz w baku. Trza szukać. pewnie nad bakiem, niestety.

: 31 stycznia 2009, 22:00
autor: maciekc
żuwik pisze:Tabliczka powinna być na bloku pod rozdzielaczem zapłonu.

Pompy nie masz w baku. Trza szukać. pewnie nad bakiem, niestety.
Dzięki bardzo za informacje.

Obejrzałem silnik i rzeczywiście była tam kiedyś tabliczka, niestety zostały tylko ślady po nitach, nie wiem czy ktoś ją specjalnie usunął czy sama odpadła:(

Jeśli pompa jest nad bakiem, a wszystko na to wskazuje to w takim razie będzie musiała poczekać do wiosny. Bo jakoś mi się nie uśmiecha ściąganie baku przy takich temperaturach. Jak ją znajdę to napisze i porobie fotki.

Teraz muszę rozkopać tylko deskę i znaleźć ten klikający przekaźnik - odłącza zapłon tak jak myślałem - podczas odpalania klika i migają kontrolki od LPG w "rytm przekaźnika"... co prowadzi teraz do braku możliwości odpalenia, i czasami bingo się rozprogramowuje i musze wtedy lecieć po laptopa. ps. bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są ok.

Myślę czy narazie nie zrobić obejścia - podłączyć zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio pod stacyjkę? Jak myślicie czy to będzie działać, i jak gruby kabel do tego użyć, aby nie spłonął:)

Pozdrawiam

: 2 lutego 2009, 16:24
autor: lodoo
1,5mm2 styknie spokojnie ;-) i pamietaj o bezpiecnziku.. 15A styka "z gorka"

: 2 lutego 2009, 18:21
autor: maciekc
Lodoo pisze:1,5mm2 styknie spokojnie ;-) i pamietaj o bezpiecnziku.. 15A styka "z gorka"
Chyba znalazłem problem - było kiepsko przylutowane zasilanie do sterownika LPG. Może to tykały zawory od LPG, a nie przekaźnik pod deską. Ciężko powiedzieć.
Ale przy okazji rozładowałem akumulator. Teraz sie ładuje. W środe mam egzamin więc sobie odpuszcze narazie grzebanie.
Mam jeszcze jedno pytanko, zauważyłem, że jak odpalam z benzyny to tak jakby próbuje załapać, czy może być aż tak zarąbany filtr paliwa, że nie dopływa? Spróbuje go zdjąć w czwartek i zobacze czy będzie lecieć paliwo po przekręceniu kluczyka(pompa powinna włączyć się od razu, czy dopiero jak rozrusznik zacznie kręcić?)

Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!

: 2 lutego 2009, 18:39
autor: TheMiM
po przekreceniu stacyjki powinienes uslyszec takie bzzzzzzzyt... przynajmniej tak mi sie wydaje a nie chce wprowadzic Cie w blad... jesli sie myle chlopaki poprawcie mnie...

: 2 lutego 2009, 19:34
autor: macky
TheMiM pisze:po przekreceniu stacyjki powinienes uslyszec takie bzzzzzzzyt... .
dokładnie przez jakieś 2 sek.

: 2 lutego 2009, 23:22
autor: Piotrek
ale jeżeli odpala na LPG to nie będzie słyszał bzzzzyt bo powinno być odłączone.

: 3 lutego 2009, 08:05
autor: macky
wiem ale tu chodzi o znalezienie a nie odpalanie

: 3 lutego 2009, 10:18
autor: maciekc
Piotrek pisze:ale jeżeli odpala na LPG to nie będzie słyszał bzzzzyt bo powinno być odłączone.
Będe kombinował i z LPG i z benzyną.
Mam 2 generację więc standardowo zawsze odpalał z benzyny a potem przełączał się na gaz.
I z tego co mi się wydaje to pompa wcale nie jest odłączona podczas pracy na gazie, sterownik odłącza tylko wtrysk. Na schemacie od sterownika nie ma nic o pompie paliwa.

: 3 lutego 2009, 11:29
autor: Piotrek
schematy schematami a każdy i tak wedle swego uznania robi

: 3 lutego 2009, 13:46
autor: TheMiM
to zalezy kto gaz robil... jesli nie odlaczyl pompy po przelaczeniu na gaz to ona caly czas przepompowuje paliwo z baku spowrotem do baku... dlatego zawsze musi byc paliwo w baku inaczej sie pompka spali...