Strona 2 z 4

: 27 czerwca 2008, 21:43
autor: żuwik
Co to w ogóle jest ten WAT?

: 27 czerwca 2008, 21:44
autor: el_palindo
shark to Wam kit wciskają i to niezły ;-)

: 27 czerwca 2008, 21:44
autor: cyp
warszawska akademia techniczna ??? ;-)

: 27 czerwca 2008, 21:44
autor: shark
Wojskowa Akademia Techniczna, w warszawie wyżej niż Politechnika, tak samo państwowe

: 27 czerwca 2008, 21:45
autor: żuwik
O Boże....

To w tej chwili to mnie to już nie śmieszy :?

: 27 czerwca 2008, 21:50
autor: Karol
no no :-) można czegoś ciekawego się dowiedzieć
mój silnik pracował na mobil1 5w50 pełny syntetyk i nie wiem czy go zostawić czy zmienić :?:

: 27 czerwca 2008, 21:54
autor: shark
no mnie też nie dlatego tak twardo przy tym stałem, wybaczcie jeśli się myliłem zuwik na pewno ma lepsze informacje on w tym dłużej siedzi :(

: 27 czerwca 2008, 22:14
autor: Ronin317
A ja bede za niemiecka technologia - dwie turbawki (moja i Bibi'ego) lataja na LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60 i jeszcze nie zawiodl
-=wasq=- pisze:castrol straszna kupa
Castrol - potwierdzam - kupa

No i jeszcze dam tabelke odnosnie olejów:

Obrazek

Oraz parametry olejów:

LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60

VALVOLINE VR1 RACING

CASTROL EDGE 10W60 (POPRZEDNIO TWS 10W60 - HOMOLOGACJA DO MODELI "M" MARKI BMW)

CASTROL EDGE SPORT 10W60 (POPRZEDNIO RS 10W60)

SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60

i na koniec:

SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60 - AUTORYZOWANY DYSTRYBUTOR SHELL

Co ciekawe parametry tego samego oleju podawane przez oficjalny katalog Shell'a sa gorsze od tych podawanych u oficjalnych dystrybutorow i tych, ktore sa w broszurach dostepnych w Polsce.

Mozecie smiało porownac sobie teraz oleje i ich parametry.

: 27 czerwca 2008, 22:25
autor: kucu
Kurcze to juz nie wiem Lodoo pokazal zdjecie z VR1 syntetykiem a ja mam ten sam 10W60 tylko semi syntetic...
I jak to tlumaczyc ?

: 27 czerwca 2008, 22:28
autor: osamiec
Ogólnie wiadomo, że im niższa wartość przed W, tym lepszy olej. Nie rozumiem dlaczego wszyscy polegają na obiegowej opinii, że Lotos to chłam i gówno. Ja jeżdżę na pęłnym syntetyku lotosa 0W-40, jestem z niego bardzo zadowolony, a mój C1J to raczej nie jest silnik który jest jakoś zbytnio obciążony. Mój brat, z resztą chemik w grupie lotos ma Audi S6, jeździ na syntetyku lotosu, bo jest stosunkowo nie drogi a nie odbiega jakościowo Castrolom, Fuchsom czy innym dobrym olejom dostępnym w Polsce (zaraz pójdzie że skoro bada oleje w rafinerii, to ma spaczoną opinię. Silnik AAN montowany w S6, czyli 2,2 litra 20v turbo to nieco bardziej wyżyłowana i obciązona jednostka,niż żyletka z GTT...

: 27 czerwca 2008, 22:30
autor: Ronin317
kucu pisze:Kurcze to juz nie wiem Lodoo pokazal zdjecie z VR1 syntetykiem a ja mam ten sam 10W60 tylko semi syntetic...
I jak to tlumaczyc ?
A klilnij u mnie troszke wyzej, to sie dowiesz - synthetic blend czyli..... ooo wlasnie polsyntetyk :D

W/g informacji producenta zawiera syntetyczne i konwencjonalne komponenty.

: 27 czerwca 2008, 22:40
autor: kucu
SAE 5W-50: Fully synthetic motor oil
SAE 10W-60: Partly synthetic motor oil
SAE 20W-50: Mineral motor oil
klik foto
Mialem to na mysli :>

: 27 czerwca 2008, 22:43
autor: Ronin317
osamiec pisze:Ogólnie wiadomo, że im niższa wartość przed W, tym lepszy olej.
I kolejny laik..... wiecie co to jest specyfikacja SAE????????????

Czytajcie:

KLIK

: 27 czerwca 2008, 23:08
autor: osamiec
Ronin317 pisze:
osamiec pisze:Ogólnie wiadomo, że im niższa wartość przed W, tym lepszy olej.
I kolejny laik..... wiecie co to jest specyfikacja SAE????????????

Czytajcie:

KLIK
A niby co w tym laickiego?

: 27 czerwca 2008, 23:36
autor: Ronin317
To, ze liczba przed litera "W" nie wskazuje ani nie informuje o jakosci oleju a o temperaturze w jakiej olej zachowuje plynnosc - w tym wypadku temperaturze ponizej zera - wiec stwierdzenie
osamiec pisze:Ogólnie wiadomo, że im niższa wartość przed W, tym lepszy olej.
jest bledne.

A dla przykladu:

0W30 (wg Ciebie lepszy olej) zostanie o wiele szybciej przerobiony przez wysilony silnik na "wode" niż olej o parametrach 20W60 (ktory wg Ciebie jest gorszy)