Strona 2 z 2

: 4 maja 2008, 13:42
autor: karo3003
czyli temperatury mieszanki, tak :?:

: 4 maja 2008, 13:47
autor: wsmpw
o temp mieszanki jest ten drugi ten ciecz mierz temp robi porównanie jaka woda płynie przez kolektor i jaka temp. powietrza sie robi..

: 4 maja 2008, 13:51
autor: karo3003
qrde, nie rozumiem za bardzo, wychodziłoby że masz podgrzewanie kolektora dolotowego... ja miałem coś takiego ale jak był gaźnik założony... :-/ teraz nie... a masz może zdjęcia swojego silnika zrobione od góry, żeby było widać wężyki odchodzace od wtrysku (chodzi mi o podciśnienia) :?:

: 4 maja 2008, 13:54
autor: wsmpw
heheh ja silnik mam w piwnicy dopiero będe zakładał ..

: 4 maja 2008, 23:09
autor: Yakkul
karo3003 pisze:ogólnie to wszystkie czujniki jakie mam:

-temperatury cieczy w chłodnicy
-temperatury cieczy w pompie
-podciśnienia (ten taki z wężykiem)
-poziomu oleju (w misce olejowej)
-smarowania (koło mechanicznej pompy paliwa)
-temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
-jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
-położenia przepustnicy
-położenia wału
-sonda lambda

powinien być jeszcze spalania stukowego ale nie wiem gdzie jest i czy u mnie wystepuje... :-/
nie masz czujnika spalania stukowego a te co opisujesz ... już odpowiadam

1. Włącznik wentylatora w chłodnicy
załączenie 90-94`C
wyłączenie 80-84`C

2. czujnik temp w pompie powinien mieć oporność
( dla dobrego pomiaru temperatura czujnika powinna być stała przez ok 15min przed pomiarem)
4`C - 7500 ohm
20`C - 3400 ohm
50`C - 450 ohm
100`C - 185 ohm

3. Czujnik ciśnienia względnego w kolektorze ssącym - sam raczej nie sprawdzisz w środku jest element piezoelektryczny. Podam jedynie wyprowadzenie końcówek
A - masa
B - napięcie wyjściowe
C - napięcie 5V

4. Czujnik poziomu oleju 2 przewody i jeśli się nie mylę rezystancja powinna wynosić 7-15 Ω

5. Czujnik ciśnienia oleju załącza się gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,25 bar w dieslach 0,06MPa (0,6 bar)

6. Czujnik temp. powietrza wkręcony w otwór i mierzy bezpośrednio temp powietrza (mieszanki) Czujnik typu NTC do określania masy zasysanego powietrza. [NTC – o ujemnym współczynniku temperaturowym (ang. negative temperature coefficient) – wzrost temperatury powoduje zmniejszanie się rezystancji]

0`C - 7470...11970 ohm
20`C - 3060...4045 ohm
40`C - 1260...1654 ohm

7. Czujnik temperatury mieszanki w kolektorze ssącym jest taki sam jak czujnik temp płynu chłodzącego (jest wkręcony w ślepy otwór [mierzy temp kolektora ssącego])

8. Przełącznik maksymalnego obciążenia (załącza się) po wciśnięciu pedału gazu do końca , silniczek krokowy reguluje obroty biegu jałowego, na ssaniu (zimny silnik) powinien podnieść przepustnicę ok 0,9mm

9. Czujnik prędkości obrotowej umieszczony 1mm (z tolerancją 0,5 mm) od krawędzi koła zamachowego jego oporność musi wynosić 200 ohm (tolerancja 50 ohm ) jeśli jest inaczej wymieniamy na nowy.

10. Sonda lambda daje napięcie 0,1 - 1,1 w zależności od składu mieszanki , jak stoi w miejscu lub pokazuje stałą wartość przy różnym obciążeniu silnika jest uszkodzona.
Przy temp 800`C (dane serwisowe)
do 150mV mieszanka uboga 625mV - 1100mV mieszanka bogata

Dodatkowo :

Czujnik temperatury powietrza jest przed filtrem powietrza (przesłona termostatyczna)
26`C - zamknięcie dopływu zimnego powietrza (zasysa powietrze rurą znad kolektora wydechowego) jeśli ogrzeje się powyżej 36`C - zamknięcie dopływu ciepłego powietrza i znów zasysa "zimne "

: 4 maja 2008, 23:11
autor: Antystatyczny
Nie wiem, czy nie palnę gafy....Czy ten silnik jest zaopatrzony w przepływomierz? Z innych samochodów wiem, że błedne jego działanie też powoduje najprzerózniejsze histroie...z zawyżonym zużyciem włącznie.

: 4 maja 2008, 23:14
autor: lodoo
zaden renault nie ma przeplywomierza.... tutaj sa mapsensory - czyjniki podcisnienia w kolektorze ;-) zamiast przeplywomierzy

: 4 maja 2008, 23:16
autor: Antystatyczny
Przyjąłem do wiadomości :D

: 4 maja 2008, 23:26
autor: Yakkul
nie mają przepływomierza jedynie podobne zadanie może mieć -> spójrz na 6. pozycję co opisałem

: 4 maja 2008, 23:29
autor: Antystatyczny
Yakkul, widzę...piszesz o czujniku temperatury powietrza....nie rozumiem co źle zinterpretowałem.

EDIT: Już rozumiem....masa+ pomiar podciśnienia+fazy rozrządu= ilość powietrza :)

: 5 maja 2008, 00:50
autor: Yakkul
Antystatyczny pisze:Yakkul, widzę...piszesz o czujniku temperatury powietrza....nie rozumiem co źle zinterpretowałem.

EDIT: Już rozumiem....masa+ pomiar podciśnienia+fazy rozrządu= ilość powietrza :)
Ogólnie jest pod nazwą czujnik temperatury powietrza ale "..... Czujnik jest do określania masy zasysanego powietrza .... " z tego co mi wiadomo właśnie ECU tak to interpretuje