karo3003 pisze:ogólnie to wszystkie czujniki jakie mam:
-temperatury cieczy w chłodnicy
-temperatury cieczy w pompie
-podciśnienia (ten taki z wężykiem)
-poziomu oleju (w misce olejowej)
-smarowania (koło mechanicznej pompy paliwa)
-temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
-jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
-położenia przepustnicy
-położenia wału
-sonda lambda
powinien być jeszcze spalania stukowego ale nie wiem gdzie jest i czy u mnie wystepuje...

nie masz czujnika spalania stukowego a te co opisujesz ... już odpowiadam
1. Włącznik wentylatora w chłodnicy
załączenie 90-94`C
wyłączenie 80-84`C
2. czujnik temp w pompie powinien mieć oporność
( dla dobrego pomiaru temperatura czujnika powinna być stała przez ok 15min przed pomiarem)
4`C - 7500 ohm
20`C - 3400 ohm
50`C - 450 ohm
100`C - 185 ohm
3. Czujnik ciśnienia względnego w kolektorze ssącym - sam raczej nie sprawdzisz w środku jest element piezoelektryczny. Podam jedynie wyprowadzenie końcówek
A - masa
B - napięcie wyjściowe
C - napięcie 5V
4. Czujnik poziomu oleju 2 przewody i jeśli się nie mylę rezystancja powinna wynosić 7-15 Ω
5. Czujnik ciśnienia oleju załącza się gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,25 bar w dieslach 0,06MPa (0,6 bar)
6. Czujnik temp. powietrza wkręcony w otwór i mierzy bezpośrednio temp powietrza (mieszanki) Czujnik typu NTC do określania masy zasysanego powietrza. [NTC – o ujemnym współczynniku temperaturowym (ang. negative temperature coefficient) – wzrost temperatury powoduje zmniejszanie się rezystancji]
0`C - 7470...11970 ohm
20`C - 3060...4045 ohm
40`C - 1260...1654 ohm
7. Czujnik temperatury mieszanki w kolektorze ssącym jest taki sam jak czujnik temp płynu chłodzącego (jest wkręcony w ślepy otwór [mierzy temp kolektora ssącego])
8. Przełącznik maksymalnego obciążenia (załącza się) po wciśnięciu pedału gazu do końca , silniczek krokowy reguluje obroty biegu jałowego, na ssaniu (zimny silnik) powinien podnieść przepustnicę ok 0,9mm
9. Czujnik prędkości obrotowej umieszczony 1mm (z tolerancją 0,5 mm) od krawędzi koła zamachowego jego oporność musi wynosić 200 ohm (tolerancja 50 ohm ) jeśli jest inaczej wymieniamy na nowy.
10. Sonda lambda daje napięcie 0,1 - 1,1 w zależności od składu mieszanki , jak stoi w miejscu lub pokazuje stałą wartość przy różnym obciążeniu silnika jest uszkodzona.
Przy temp 800`C (dane serwisowe)
do 150mV mieszanka uboga 625mV - 1100mV mieszanka bogata
Dodatkowo :
Czujnik temperatury powietrza jest przed filtrem powietrza (przesłona termostatyczna)
26`C - zamknięcie dopływu zimnego powietrza (zasysa powietrze rurą znad kolektora wydechowego) jeśli ogrzeje się powyżej 36`C - zamknięcie dopływu ciepłego powietrza i znów zasysa "zimne "