Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

turbo timer

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

supermonster

Post autor: supermonster »

przypominam że według Kodeksu Drogowego niedozwolone jest opuszczanie samochodu i pozostawienie włączonego silnika...

aaa, no i jak nawet zostawisz auto aby samo się wystudziło i wyłączyło gdy Ty już będziesz siedział w domu to musisz je zostawić na ręcznym (na biegu nie możesz) co przy obecnej porze roku i mrozie może Cię rano zaskoczyć zamarzniętym ręcznym...
żuwik

Post autor: żuwik »

Monster - zostawiam zawsze na ręcznym - niedozwolone jest opuszczanie pojazdu bez zaciągniętego hamulca postojowego. Raz miałem problem z zablokowanym kołem, tyle że akurat klocek do tarczy przymarzł... To jedyny raz w historii mojego użytkowania samochodów kiedy ręczny nie puścił.

Makhi - chyba zbyt chojrakujesz. Wysiądziesz z auta, otwierasz maskę, przykładasz paluch do turbiny i na podstawie wielkości bąbla ustawiasz potencjometr - zaiste...

Sam wiem o czym mówicie, ale nie zlutowałbym czegoś takiego, bo wiem co to opornik, kondensator, potencjometr, ale zabawa z doborem tego i tamtego by mnie przerosła, potem jeszcze to odpowiednio polutować, a na koniec wyjdzie jakaś płytka bez opakowania i jeszcze to jakoś trzeba będzie podpiąć... Nie każdy musi chcieć i umieć się tym bawić. Temat jest o słuszności stosowania a nie o słuszności kupowania z tego co zrozumiałem.

Ja osobiście bym nie montował, pół minuty mnie jeszcze nigdy nie zbawiło, zawsze można w międzyczasie otworzyć maskę, pooglądać wszystkie graty, a i chłodzenie będzie szybsze.
graczu

Post autor: graczu »

No mnie w R5 reczny tez nigdy na mrozie jeszcze nie zawiodl :)
Gorzej w oplu astrze - tam jak sie zostawi na recznym to tylnie kola zawsze sie zablokuja, no nie ma bata, nawet na lekkim mrozie.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kazdy ma swoja racje :-)
jak zwykle ile ludzi tyle opini :-)
a renata to twoje auto wiec musisz zdecydowac sam :-D
arex2006

Post autor: arex2006 »

żuwik po raz kolejny mijasz się z prawdą :/

Ustawa zwana potocznie prawem o ruchu drogowym
Art 60.2
Zabrania się kierującemu
1)Oddalania się od pojazdy gdy silnik jest w ruchu
3)Pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym
żuwik

Post autor: żuwik »

I?

Co to ma do mojego posta?
arex2006

Post autor: arex2006 »

Ma się tak jak pięśc do oka

Nie wprowadzaj ludzi w błąd; to nie jest hydepark!
żuwik

Post autor: żuwik »

Ale o co chodzi :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

o to ze arex zle zrozumial co napisales...

arex - zuwik _nie_ pisal ze mozna zostawic auto z wlaczonym siknikiem...
arex2006

Post autor: arex2006 »

aha sorka rzeczywiście

odebrałem to: "niedozwolone jest opuszczanie pojazdu bez zaciągniętego hamulca postojowego" jako podkreślenie że na ręcznym trzeba a o silniku nic nie wiadomo


mój błąd
wybacz Żuwik
:oops:
żuwik

Post autor: żuwik »

Spoko :) To nie było negowanie a apdejt ;)

Tak w rewanżu ja nie zrozumiałem że Ty źle zrozumiałeś ;)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

makhi pisze: ... różnicy w opornikach, tranzystorach jakoś nie mogę sie dopatrzeć.Chyba na tym pic polega że nie każdy sie zna i że niektórym nie robi wielkiej różnicy czy wydadzą 20 czy 120 zł.Zauważyłem że u nas podobna sytuacja jest z automatycznym włącznikiem świateł drogowych, widziałem w warsztacie reklamę "120 zł montaż gratis" :mrgreen:
Tu różnicy większej nie zobaczysz w działaniu, poprostu buble, przedewszystkim tania chińszczyzna ma niską tolerancję jeśli chodzi o podzespoły elektroniczne zwłaszcza jeśli chodzi o rezystancję i pojemność, dużo ponad 20%
W prostych układach nie ma większego znaczenia .
I mówię o większości bo obecnie w chinach są również składane pionierskie sprzęty AGD/RTV które są naprawdę dobre.
Jak się okazuje można zrobić coś dobrego za "miskę ryżu" lub poprosić elektronika, żaden skomplikowany układ ten timerek.

A z drugiej strony jak dla mnie to bajer ;-)
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

dla ciebie bajer bo nie jedziles fura z turbo

ile razy to juz mialem qrna spozniony jzu 5 minut zajezdzam na miejsce i jeszcze qwa te 2 minuty siedze i czekam
makhi

Post autor: makhi »

no to poznałem minus silników z turbo. :lol:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

najfajniejszy z minusow - bo nic nie kosztuje 8-)
inne minusy sa gorsze :-D
ODPOWIEDZ