Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Obrotomierz
Moderator: Moderatorzy
czyli deska campusowa kwadratowa - innych zegarow ni mo
ale zawsze mozna deske zmienic za niewielkie pieniadze........
co do podlaczenia obrotka do takiego ukladu zaplonu - nie pomoge, nie wiem jak podlaczyc, bo nie widzialem tego zaplonu z bliska w R5 nigdy... ale napewno sie da
wydaje mi sie ze pod cewke sie podpina pod przewod pewnie masowy (sterujacy)... ale to takie skojarzenie....
no i napewno oprocz sygnalu obrotem ka + i - cyzli + mozna pod + cewki, a minus tez gdzies pod mase....

co do podlaczenia obrotka do takiego ukladu zaplonu - nie pomoge, nie wiem jak podlaczyc, bo nie widzialem tego zaplonu z bliska w R5 nigdy... ale napewno sie da

no i napewno oprocz sygnalu obrotem ka + i - cyzli + mozna pod + cewki, a minus tez gdzies pod mase....
Właśnie dwa tygodnie temu wmontowałem obrotomierz. Kupiłem za 15zł na giełdzie kwadratowy f-y Lumel, były masowo montowane w dużych Fiatach na pewno w wielu garażach jeszcze leżą. Wmontowałem go po lewej, tam gdzie była zaślepka po gałce do regulacji reflektorów. Idealnie ten kwadracik pasuje, no trochę trzeba było ostym nożem (ja mam skalpel) wyciąć ale naprawdę minimalnie. Zmieniłem oświetlenie na 2 diody niebieskie, żarówkę wywaliłem całkiem. Diody wlutowałem na stałe, napewno przeżyją samochód!!! Teraz instalacja: (-) na masę w dowolnym miejscu, (+) do tego kabla pod kierownicą, (trzeba odkręcić osłonę plastikową pod kierownicą 3 wkręty na te idiotyczne gwiazdki) co ma + gdy się przekręci kluczyk. Dobrze mieć jakiś miernik napięcia ( cyfrowe od 20 zł). Trzeci przewód poprowadziłem wzdłuż cięgna ssania do komory silnika i tylko owinąłem wokół przewodu wysokiego napięcia wychodzącego z cewki. Jest to tzw. połączenie indukcyjne, oczywiście aby się trzymał to taśmą izolacyjnaą wokół. Chodzi wszystko super!!! i dokładnie wskazuje, sprawdziłem w zaprzyjażnionym warsztacie.Jakby coś jeszcze to chętnie wyjaśnię lub zdrobię zdjęcie tylko muszę się nauczyć je wklejać.
Masz rację, trochę kierownica przeszkadza, ale rzut oka w lewo daje pełną informację o obrotach do 2..3 tyś.więcej nie za bardzo widać. Można oczywiście kupić pięknego "obrotka" w pięknej okrągłej plastikowej czarnej obudowie za niestety 130!!! zł.i w górę!!!. U mnie w Zielonej Górze są w sklepie. Najtaniej analogowy (znaczy ze wskazówką) lub trochę tańszy ( bez sensu) cyfrowy.Można go wtedy umieścić np. po prawej na końcu tego daszka nad zegarami, świetne miejsce!!. Dlaczego bez sensu cyfrowy? bo większość ludzi jest przyzwyczajona do wielkości linearnych tzn. aby było widać
! ile się coś przesunęło lub obróciło! Ale to mój pogląd ... ja jestem zadowolny ze swojego "obrotka" i jeżdżę od pewnego czasu na całkiem innych obrotach.... ciągle po mieście i jak by mniej palił???

Znam też inny sposób podłączenia obrotomierza i się nim podzielę. Masa Obrotomierza na masę samochodu, zasilanie obrotomierza na jakikolwiek z przewodów z rodziny "15" , które w R5 są zwykle żółte, a impulsy pobieramy ze styku "1" cewki zapłonowej. Ten sposób na pewno działa w układach z przerywaczem- w bezstykowych nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.
Lodoo: Co do ilosci zwojów na przewodzie WN to się nie zgodzę z Tobą. Ich ilosć jest istotna. Nawinięcie zbyt dużej ilosci spowoduje wyindukowanie się impulsu o zbyt wysokiej ampitudzie, a to w efekcie może zniszczyć układ formowania impulsów w obrotomierzu( zwykle jest to przerzutnik schmitta). Zbyt mała ilość spowoduje brak reakcji obrotomierza.
Lodoo: Co do ilosci zwojów na przewodzie WN to się nie zgodzę z Tobą. Ich ilosć jest istotna. Nawinięcie zbyt dużej ilosci spowoduje wyindukowanie się impulsu o zbyt wysokiej ampitudzie, a to w efekcie może zniszczyć układ formowania impulsów w obrotomierzu( zwykle jest to przerzutnik schmitta). Zbyt mała ilość spowoduje brak reakcji obrotomierza.