Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Obrotomierz

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

arex2006

Post autor: arex2006 »

satndardowa deska w five czyli najuboższa. ogrzewanie z suwakami dwubiegowe jeden zegarek i kilka kontrolek. nic dodać, nic ująć a zapłon jest klasyczny z tranzystorami więc pewnie jakoś z cewki trzeba będzie impulsy zliczać
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

czyli deska campusowa kwadratowa - innych zegarow ni mo :-( ale zawsze mozna deske zmienic za niewielkie pieniadze........

co do podlaczenia obrotka do takiego ukladu zaplonu - nie pomoge, nie wiem jak podlaczyc, bo nie widzialem tego zaplonu z bliska w R5 nigdy... ale napewno sie da :-) wydaje mi sie ze pod cewke sie podpina pod przewod pewnie masowy (sterujacy)... ale to takie skojarzenie....
no i napewno oprocz sygnalu obrotem ka + i - cyzli + mozna pod + cewki, a minus tez gdzies pod mase....
Jacek

Post autor: Jacek »

Właśnie dwa tygodnie temu wmontowałem obrotomierz. Kupiłem za 15zł na giełdzie kwadratowy f-y Lumel, były masowo montowane w dużych Fiatach na pewno w wielu garażach jeszcze leżą. Wmontowałem go po lewej, tam gdzie była zaślepka po gałce do regulacji reflektorów. Idealnie ten kwadracik pasuje, no trochę trzeba było ostym nożem (ja mam skalpel) wyciąć ale naprawdę minimalnie. Zmieniłem oświetlenie na 2 diody niebieskie, żarówkę wywaliłem całkiem. Diody wlutowałem na stałe, napewno przeżyją samochód!!! Teraz instalacja: (-) na masę w dowolnym miejscu, (+) do tego kabla pod kierownicą, (trzeba odkręcić osłonę plastikową pod kierownicą 3 wkręty na te idiotyczne gwiazdki) co ma + gdy się przekręci kluczyk. Dobrze mieć jakiś miernik napięcia ( cyfrowe od 20 zł). Trzeci przewód poprowadziłem wzdłuż cięgna ssania do komory silnika i tylko owinąłem wokół przewodu wysokiego napięcia wychodzącego z cewki. Jest to tzw. połączenie indukcyjne, oczywiście aby się trzymał to taśmą izolacyjnaą wokół. Chodzi wszystko super!!! i dokładnie wskazuje, sprawdziłem w zaprzyjażnionym warsztacie.Jakby coś jeszcze to chętnie wyjaśnię lub zdrobię zdjęcie tylko muszę się nauczyć je wklejać.
arex2006

Post autor: arex2006 »

pomysł fajny ale jak dla mnie to miejsce wymaga odwrócenia uwagi od drogi na zbyt długo

jutro jadąc do szkoły obczaję jak to by wyglądało w moim przypadku bo tez się przymierzam do obrotka
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

gratuluje pomyslu :-) ale tez wolalbym miec nie jako bajer gdizes za kierownica a jako uzyteczny wskaznik w polu widzenia ;-)
Jacek

Post autor: Jacek »

Masz rację, trochę kierownica przeszkadza, ale rzut oka w lewo daje pełną informację o obrotach do 2..3 tyś.więcej nie za bardzo widać. Można oczywiście kupić pięknego "obrotka" w pięknej okrągłej plastikowej czarnej obudowie za niestety 130!!! zł.i w górę!!!. U mnie w Zielonej Górze są w sklepie. Najtaniej analogowy (znaczy ze wskazówką) lub trochę tańszy ( bez sensu) cyfrowy.Można go wtedy umieścić np. po prawej na końcu tego daszka nad zegarami, świetne miejsce!!. Dlaczego bez sensu cyfrowy? bo większość ludzi jest przyzwyczajona do wielkości linearnych tzn. aby było widać !!! ile się coś przesunęło lub obróciło! Ale to mój pogląd ... ja jestem zadowolny ze swojego "obrotka" i jeżdżę od pewnego czasu na całkiem innych obrotach.... ciągle po mieście i jak by mniej palił???
unikorn

Post autor: unikorn »

Szatan :D :evil: aleś wymyślił :D podstawy fizyki sie kłaniają. Bardzo dobrze, tylko ile zwojów ma ta cewka i czy nie boisz się przebicia z przewodu WN?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

hmmm kilka zwojow wystarczy ;-) nieistotne :-) poza tym tak isposob "podlaczenia" byl nawet opisywany w instrukcjach instalacji obrotka do fiatow i polonezow :-D kilkanascie lat temu ;-)
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

w ten sposób podpinali kiedys inpuls do centralki instalacji gazowej
Skowron

Post autor: Skowron »

a jak był podłączony outpuls? :P...
sorry za OT, ale nie moglem się powstrzymać
Jacek

Post autor: Jacek »

Zdjęcie obrotka...jak się uda...
Jacek

Post autor: Jacek »

Obrazek
Obrazek
wsmpw

Post autor: wsmpw »

edytuj posty nie pisz jeden pod drugim
Jacek

Post autor: Jacek »

Półeczka poniżej od drzwi w maluchu ,ale b. użyteczna. Zdjęcie miało być razem z tekstem...
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Znam też inny sposób podłączenia obrotomierza i się nim podzielę. Masa Obrotomierza na masę samochodu, zasilanie obrotomierza na jakikolwiek z przewodów z rodziny "15" , które w R5 są zwykle żółte, a impulsy pobieramy ze styku "1" cewki zapłonowej. Ten sposób na pewno działa w układach z przerywaczem- w bezstykowych nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.

Lodoo: Co do ilosci zwojów na przewodzie WN to się nie zgodzę z Tobą. Ich ilosć jest istotna. Nawinięcie zbyt dużej ilosci spowoduje wyindukowanie się impulsu o zbyt wysokiej ampitudzie, a to w efekcie może zniszczyć układ formowania impulsów w obrotomierzu( zwykle jest to przerzutnik schmitta). Zbyt mała ilość spowoduje brak reakcji obrotomierza.
ODPOWIEDZ