Strona 2 z 3

: 26 września 2007, 18:16
autor: Greg205
Pisz do Artbrt - na 99% to ma i Ci sprzeda

: 26 września 2007, 18:32
autor: shogun
dziękuje:)

: 26 września 2007, 19:01
autor: Arti
jutro poszperam

: 26 września 2007, 19:03
autor: shogun
spox i dzięki z góry ...

: 27 września 2007, 10:44
autor: shogun
i jak tam znalazł ktoś coś ??

: 27 września 2007, 11:22
autor: Arti
niestety nie mam tego dinxa

: 27 września 2007, 15:24
autor: Yakkul
Nie wiem dlaczego większość ludzi mówi na monowtrysk gaźnik, widać wyraźnie że to monowtrysk RENIX

Druga sprawa, w silnikach wyposażonych w jednopunktowy uklad wtrysku benzyny Renix Monopoint aby zagwarantować normy ekologiczne montowano uklad recylkulacji spalin ERG i jest tam elektrozawór - zupełnie inna rzecz, jest po przeciwnej stronie - obok cewki zapłonowej.
To co widać na fotce to jak kolega napisał "pompka przyśpieszacza"

: 27 września 2007, 15:31
autor: shogun
Pomóżcie SPECE od RENATEK gdzie tą część mozna jeszcze szukać ,może gdzies dostane ??

: 27 września 2007, 16:19
autor: krysiun
Siemka ja chyba jeszcze mam 1 szt ale tanie nie jest normalnie na szrocie chodza po jakies 100 zl ???


U mnie 80 dyszek z wysyłka :)

: 27 września 2007, 17:30
autor: renata
u mnie tyle samo ale za cały monowtrysk od gtr 1.4 , przejechane na nim 130 tys
chodził wyśmienicie!
jakby co to dawaj na gg5798293
Piotr

: 27 września 2007, 19:04
autor: Yakkul
Jeśli chcesz mogę załatwić trochę taniej .
W moich rodzinnych stronach jest zezłomowana renia co prawda mało co z niej zostało ale ta część silnika akurat nieruszona. Dzwoniłem kwestia dogadania no i nie wcześniej jak 2-go października bym wysłał. Jak cię interesuje daj na priv

: 27 września 2007, 19:13
autor: shogun
SUPER :P będe nocką więc napewno sie odezwę w w/w sprawie:)

: 2 października 2007, 19:31
autor: Yakkul
Greg205 pisze:
balos pisze:Mnie to wygląda na zawór EGR i u mnie to jest przykrecone do kolektora o ile sie nie myle :?:
Mi również wygląda na EGR
Artbrt ma chyba identyko szpeja do 1,4
A masz takie rurki metalowe wchodzące do głowicy koło świec zapłonowych?
Zbyt szybko wyciągnąłem wnioski ze schematu , tak to zawór ERG recylkulacji spalin ten o którym wcześniej wspominałem elektrozawór ERG jest podłączony z tym zaworem wężem podciśnienia.
Fakt faktem z tym i bez tego różnice obrotów są zauważalne

: 2 października 2007, 20:06
autor: bont
tak czytam i sam sie kiedys zastanawiałem co to i do czego służy widze że nie jest to taka prosta sprawa. właśnie takie coś jest w silnikach monowtryskowych bo sam taki mam, na szczęście narazie wysztko dzierży wyśmienicie, ale tak z opisów to dalej tak do końca nie wiem do czego to służy.

: 8 października 2007, 13:08
autor: Yakkul
Najprościej można to przedstawić w ten sposób (sorki za błędy nie ERG tylko EGR ;-) się pisze)

Obrazek

ECU podaje napięcie na elektrozawór - otwiera się, a dalej podciśnienie otwiera zawór EGR

Można w ostateczności zaślepić ale ... : Różnie o tym można by myśleć. Teoretycznie nic nie powinno się wydarzyć, aczkolwiek gazy spalinowe ładowane do kolektora dolotowego, mają na celu obniżenie temperatury komory spalania w celu zredukowania ilości tlenków azotu, czyli mają za zadanie "uspokoić" spalanie. Najciekawsze jest to, że niezależnie od warunków pracy zawsze jest wykorzystywany jakiś procent stałej recyrkulacji (zależnie od marki, typu układu wtryskowego i innych dostępnych systemów oczyszczjących; jednak można przyjąć że stały stopień to ok 10%). Reszta (na + lub -) zależy od konkretnych warunków jazdy; głównie obciążenia silnika. Przy małym obciążeniu stopień recyrkulacji jest większy (więcej spalin - mniej czystego ładunku powietrza), przy dużym np. wyprzedzaniu jest zmniejszany do minimum (mało spalin - więcej czystego ładunku powietrza).

Więcej opisane : http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... 2215#12215