Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czy ktos wie gdzie to znajdę konkretna część do R5 1.4/92

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Greg205

Post autor: Greg205 »

Pisz do Artbrt - na 99% to ma i Ci sprzeda
shogun

Post autor: shogun »

dziękuje:)
Arti

Post autor: Arti »

jutro poszperam
shogun

Post autor: shogun »

spox i dzięki z góry ...
shogun

Post autor: shogun »

i jak tam znalazł ktoś coś ??
Arti

Post autor: Arti »

niestety nie mam tego dinxa
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Nie wiem dlaczego większość ludzi mówi na monowtrysk gaźnik, widać wyraźnie że to monowtrysk RENIX

Druga sprawa, w silnikach wyposażonych w jednopunktowy uklad wtrysku benzyny Renix Monopoint aby zagwarantować normy ekologiczne montowano uklad recylkulacji spalin ERG i jest tam elektrozawór - zupełnie inna rzecz, jest po przeciwnej stronie - obok cewki zapłonowej.
To co widać na fotce to jak kolega napisał "pompka przyśpieszacza"
shogun

Post autor: shogun »

Pomóżcie SPECE od RENATEK gdzie tą część mozna jeszcze szukać ,może gdzies dostane ??
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

Siemka ja chyba jeszcze mam 1 szt ale tanie nie jest normalnie na szrocie chodza po jakies 100 zl ???


U mnie 80 dyszek z wysyłka :)
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

u mnie tyle samo ale za cały monowtrysk od gtr 1.4 , przejechane na nim 130 tys
chodził wyśmienicie!
jakby co to dawaj na gg5798293
Piotr
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Jeśli chcesz mogę załatwić trochę taniej .
W moich rodzinnych stronach jest zezłomowana renia co prawda mało co z niej zostało ale ta część silnika akurat nieruszona. Dzwoniłem kwestia dogadania no i nie wcześniej jak 2-go października bym wysłał. Jak cię interesuje daj na priv
shogun

Post autor: shogun »

SUPER :P będe nocką więc napewno sie odezwę w w/w sprawie:)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Greg205 pisze:
balos pisze:Mnie to wygląda na zawór EGR i u mnie to jest przykrecone do kolektora o ile sie nie myle :?:
Mi również wygląda na EGR
Artbrt ma chyba identyko szpeja do 1,4
A masz takie rurki metalowe wchodzące do głowicy koło świec zapłonowych?
Zbyt szybko wyciągnąłem wnioski ze schematu , tak to zawór ERG recylkulacji spalin ten o którym wcześniej wspominałem elektrozawór ERG jest podłączony z tym zaworem wężem podciśnienia.
Fakt faktem z tym i bez tego różnice obrotów są zauważalne
bont

Post autor: bont »

tak czytam i sam sie kiedys zastanawiałem co to i do czego służy widze że nie jest to taka prosta sprawa. właśnie takie coś jest w silnikach monowtryskowych bo sam taki mam, na szczęście narazie wysztko dzierży wyśmienicie, ale tak z opisów to dalej tak do końca nie wiem do czego to służy.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Najprościej można to przedstawić w ten sposób (sorki za błędy nie ERG tylko EGR ;-) się pisze)

Obrazek

ECU podaje napięcie na elektrozawór - otwiera się, a dalej podciśnienie otwiera zawór EGR

Można w ostateczności zaślepić ale ... : Różnie o tym można by myśleć. Teoretycznie nic nie powinno się wydarzyć, aczkolwiek gazy spalinowe ładowane do kolektora dolotowego, mają na celu obniżenie temperatury komory spalania w celu zredukowania ilości tlenków azotu, czyli mają za zadanie "uspokoić" spalanie. Najciekawsze jest to, że niezależnie od warunków pracy zawsze jest wykorzystywany jakiś procent stałej recyrkulacji (zależnie od marki, typu układu wtryskowego i innych dostępnych systemów oczyszczjących; jednak można przyjąć że stały stopień to ok 10%). Reszta (na + lub -) zależy od konkretnych warunków jazdy; głównie obciążenia silnika. Przy małym obciążeniu stopień recyrkulacji jest większy (więcej spalin - mniej czystego ładunku powietrza), przy dużym np. wyprzedzaniu jest zmniejszany do minimum (mało spalin - więcej czystego ładunku powietrza).

Więcej opisane : http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... 2215#12215
ODPOWIEDZ