Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Czy ktos wie gdzie to znajdę konkretna część do R5 1.4/92
Moderator: Moderatorzy
Nie wiem dlaczego większość ludzi mówi na monowtrysk gaźnik, widać wyraźnie że to monowtrysk RENIX
Druga sprawa, w silnikach wyposażonych w jednopunktowy uklad wtrysku benzyny Renix Monopoint aby zagwarantować normy ekologiczne montowano uklad recylkulacji spalin ERG i jest tam elektrozawór - zupełnie inna rzecz, jest po przeciwnej stronie - obok cewki zapłonowej.
To co widać na fotce to jak kolega napisał "pompka przyśpieszacza"
Druga sprawa, w silnikach wyposażonych w jednopunktowy uklad wtrysku benzyny Renix Monopoint aby zagwarantować normy ekologiczne montowano uklad recylkulacji spalin ERG i jest tam elektrozawór - zupełnie inna rzecz, jest po przeciwnej stronie - obok cewki zapłonowej.
To co widać na fotce to jak kolega napisał "pompka przyśpieszacza"
Zbyt szybko wyciągnąłem wnioski ze schematu , tak to zawór ERG recylkulacji spalin ten o którym wcześniej wspominałem elektrozawór ERG jest podłączony z tym zaworem wężem podciśnienia.Greg205 pisze:Mi również wygląda na EGRbalos pisze:Mnie to wygląda na zawór EGR i u mnie to jest przykrecone do kolektora o ile sie nie myle
Artbrt ma chyba identyko szpeja do 1,4
A masz takie rurki metalowe wchodzące do głowicy koło świec zapłonowych?
Fakt faktem z tym i bez tego różnice obrotów są zauważalne
Najprościej można to przedstawić w ten sposób (sorki za błędy nie ERG tylko EGR
się pisze)
ECU podaje napięcie na elektrozawór - otwiera się, a dalej podciśnienie otwiera zawór EGR
Można w ostateczności zaślepić ale ... : Różnie o tym można by myśleć. Teoretycznie nic nie powinno się wydarzyć, aczkolwiek gazy spalinowe ładowane do kolektora dolotowego, mają na celu obniżenie temperatury komory spalania w celu zredukowania ilości tlenków azotu, czyli mają za zadanie "uspokoić" spalanie. Najciekawsze jest to, że niezależnie od warunków pracy zawsze jest wykorzystywany jakiś procent stałej recyrkulacji (zależnie od marki, typu układu wtryskowego i innych dostępnych systemów oczyszczjących; jednak można przyjąć że stały stopień to ok 10%). Reszta (na + lub -) zależy od konkretnych warunków jazdy; głównie obciążenia silnika. Przy małym obciążeniu stopień recyrkulacji jest większy (więcej spalin - mniej czystego ładunku powietrza), przy dużym np. wyprzedzaniu jest zmniejszany do minimum (mało spalin - więcej czystego ładunku powietrza).
Więcej opisane : http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... 2215#12215


ECU podaje napięcie na elektrozawór - otwiera się, a dalej podciśnienie otwiera zawór EGR
Można w ostateczności zaślepić ale ... : Różnie o tym można by myśleć. Teoretycznie nic nie powinno się wydarzyć, aczkolwiek gazy spalinowe ładowane do kolektora dolotowego, mają na celu obniżenie temperatury komory spalania w celu zredukowania ilości tlenków azotu, czyli mają za zadanie "uspokoić" spalanie. Najciekawsze jest to, że niezależnie od warunków pracy zawsze jest wykorzystywany jakiś procent stałej recyrkulacji (zależnie od marki, typu układu wtryskowego i innych dostępnych systemów oczyszczjących; jednak można przyjąć że stały stopień to ok 10%). Reszta (na + lub -) zależy od konkretnych warunków jazdy; głównie obciążenia silnika. Przy małym obciążeniu stopień recyrkulacji jest większy (więcej spalin - mniej czystego ładunku powietrza), przy dużym np. wyprzedzaniu jest zmniejszany do minimum (mało spalin - więcej czystego ładunku powietrza).
Więcej opisane : http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... 2215#12215