Strona 2 z 3
: 20 września 2007, 22:24
autor: dzik
dzisiaj w koncu zajrzalem, alternator taki jak Yakkul wkleil
Na wzbudzneiu + jest, + gruby podpiety ale masy nie widze.
Na zdjeciu srednio widac ale to ta sruba w cieniu po prawej?
: 20 września 2007, 22:26
autor: dzik
P.S. Mam odwrotnie, + po lewej i prawy nie podpiety.
P.S2. Nie moge edytowac swojego posta

: 20 września 2007, 22:33
autor: pavko
B+ do kabla czerwonego (oznaczenia są bądź na żółto bądź wytłoczone)
B- do kabla czarnego
górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).
Są 2 rodzaje altków:
- od diesla B+ po prawej, B- po lewej, (dodatkowo wyjście W w postaci wsuwki na dole; to jednak Ciebie w przypadku benzyny nie interesuje)
- od benzyny B+ po lewej, B- po prawej.
: 21 września 2007, 00:24
autor: Yakkul
Najóźniej po weekendzie opiszę na tip top

co jakie kabelki do czego jak będzie trzeba wstawię fotki. Na razie czas mnie zżera

: 21 września 2007, 17:34
autor: dzik
Dzieki za wyjasnienia
pavko pisze:
górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).
To ciekawe jest. Wiem ze mam cos zle z lampka ladowania. Ze schematu elektrycznego nie moge dojsc czy po jej drugiej stronie jest + czy -, tzn brak ladowania na alternatorze to - czy +.
Lampka mi sie nie swieci wcale.
: 21 września 2007, 18:15
autor: pavko
Z dostępnych mi źródeł - ta mała kostka powinna mieć 2 przewody w kolorach białym i żółtym
zółty do + po stacyjce (nie łączyć z B+ przypadkiem!!!)
biały do kontrolki; kontrolka z drugiej strony do + po stacyjce
: 21 września 2007, 20:11
autor: dzik
Na jednym z dwoch mam + po stacyjce do zbudzenia, czyli ok.
Musze podpiac B- do masy i sprawdzic kontrolke, bo tam + ani - nie ma

: 22 września 2007, 21:43
autor: Yakkul
B- Kabel czarny podłączony na stałe do masy
B+ Kabel czerwony bezpośrednio do plusa akumulatora (idzie przez rozrusznik)
Kable cieńkie od regulatora napięcia, ja mam inne kolory w większości były
1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.
2.) Żółty idzie do stacyjki obwód jest załączany gdy przekręcimy kluczyk
Inaczej nie może być kolory mogą być inne ale schemat ten sam
: 24 września 2007, 08:54
autor: dzik
Yakkul pisze:
1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.
I tu wlasnie bede musial powalczyc. Nie mam + na kontrolce ladowania, wiec nie podaje go na alternator. Dzisiaj bede szukal drugiego konca, najgorsze ze Haynes nie ma GTE a to podlaczenie jest rozne zaleznie od wersji
EDIT: wiec + na lampce w zegarach jest, nie mam polaczenia alternator-zegary mimo ze mam w reku odpowiednia wtyczke
Z tego powodu nie mam ladowania.
: 24 września 2007, 19:12
autor: Yakkul
czyli wniosek prosty - padł regulator napięcia ewentualnie sprawdź szczotki
: 25 września 2007, 17:03
autor: dzik
Lampka podpieta, swieci sie, nie laduje nadal.
Jutro podjade do jakiegos elektryka.
: 25 września 2007, 19:36
autor: pavko
Yakkul pisze:czyli wniosek prosty - padł regulator napięcia ewentualnie sprawdź szczotki
A jak już będziesz oglądał szczotki obejrzyj też "bieżnie" szczotek. Jeden z moich altków zakończył definitywnie żywot właśnie przez wytarcie bieżni (Bieżnie są miedziane, szczotki są z twardego węgla; Oprócz tego że wycierają się szczotki wyciera się też bieżnia... I w pewnym momencie się kończy...)
: 25 września 2007, 21:30
autor: Yakkul
bieżnie -> pierścienie

alternatora są dwa. Jako że jest to samochodowa prądnica prądu przemiennego, a w samochodach jest potrzebny prąd stały, prądnica ta na swoim wyjściu musi wytwarzać prąd stały. Z tego też powodu posiada ona układ zamieniający prąd przemienny trójfazowy na prąd stały. Jest to możliwe dzięki wyprostowaniu przebiegu napięcia kolejnych uzwojeń twornika, połączonych między sobą w gwiazdę, za pomocą trójfazowego mostka prostowniczego. Mostek składa się z sześciu diod półprzewodnikowych, wbudowanych w obudowę prądnicy.
: 1 marca 2008, 18:21
autor: joynter
a umnie nie świeci się kontrolka ładowania ale reszta gra jak trzeba ( żarówka dobra, przed chwilą sprawdzałem....
: 3 marca 2008, 07:14
autor: joynter
sprawdziłem te cieńkie kabelki w kostce. juz wiem dlaczego mi nie swieci kontrolka od ładowania aku.... jeden z tych brązowych kabelków sie obluzowal:(