Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
podpiecie kabli do alternatora
Moderator: Moderatorzy
B+ do kabla czerwonego (oznaczenia są bądź na żółto bądź wytłoczone)
B- do kabla czarnego
górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).
Są 2 rodzaje altków:
- od diesla B+ po prawej, B- po lewej, (dodatkowo wyjście W w postaci wsuwki na dole; to jednak Ciebie w przypadku benzyny nie interesuje)
- od benzyny B+ po lewej, B- po prawej.
B- do kabla czarnego
górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).
Są 2 rodzaje altków:
- od diesla B+ po prawej, B- po lewej, (dodatkowo wyjście W w postaci wsuwki na dole; to jednak Ciebie w przypadku benzyny nie interesuje)
- od benzyny B+ po lewej, B- po prawej.
Dzieki za wyjasnienia
Lampka mi sie nie swieci wcale.
To ciekawe jest. Wiem ze mam cos zle z lampka ladowania. Ze schematu elektrycznego nie moge dojsc czy po jej drugiej stronie jest + czy -, tzn brak ladowania na alternatorze to - czy +.pavko pisze: górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).
Lampka mi sie nie swieci wcale.
B- Kabel czarny podłączony na stałe do masy
B+ Kabel czerwony bezpośrednio do plusa akumulatora (idzie przez rozrusznik)
Kable cieńkie od regulatora napięcia, ja mam inne kolory w większości były
1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.
2.) Żółty idzie do stacyjki obwód jest załączany gdy przekręcimy kluczyk
Inaczej nie może być kolory mogą być inne ale schemat ten sam
B+ Kabel czerwony bezpośrednio do plusa akumulatora (idzie przez rozrusznik)
Kable cieńkie od regulatora napięcia, ja mam inne kolory w większości były
1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.
2.) Żółty idzie do stacyjki obwód jest załączany gdy przekręcimy kluczyk
Inaczej nie może być kolory mogą być inne ale schemat ten sam
I tu wlasnie bede musial powalczyc. Nie mam + na kontrolce ladowania, wiec nie podaje go na alternator. Dzisiaj bede szukal drugiego konca, najgorsze ze Haynes nie ma GTE a to podlaczenie jest rozne zaleznie od wersjiYakkul pisze: 1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.

EDIT: wiec + na lampce w zegarach jest, nie mam polaczenia alternator-zegary mimo ze mam w reku odpowiednia wtyczke

Z tego powodu nie mam ladowania.
A jak już będziesz oglądał szczotki obejrzyj też "bieżnie" szczotek. Jeden z moich altków zakończył definitywnie żywot właśnie przez wytarcie bieżni (Bieżnie są miedziane, szczotki są z twardego węgla; Oprócz tego że wycierają się szczotki wyciera się też bieżnia... I w pewnym momencie się kończy...)Yakkul pisze:czyli wniosek prosty - padł regulator napięcia ewentualnie sprawdź szczotki
bieżnie -> pierścienie
alternatora są dwa. Jako że jest to samochodowa prądnica prądu przemiennego, a w samochodach jest potrzebny prąd stały, prądnica ta na swoim wyjściu musi wytwarzać prąd stały. Z tego też powodu posiada ona układ zamieniający prąd przemienny trójfazowy na prąd stały. Jest to możliwe dzięki wyprostowaniu przebiegu napięcia kolejnych uzwojeń twornika, połączonych między sobą w gwiazdę, za pomocą trójfazowego mostka prostowniczego. Mostek składa się z sześciu diod półprzewodnikowych, wbudowanych w obudowę prądnicy.
