Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

podpiecie kabli do alternatora

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

dzik

Post autor: dzik »

dzisiaj w koncu zajrzalem, alternator taki jak Yakkul wkleil
Na wzbudzneiu + jest, + gruby podpiety ale masy nie widze.
Na zdjeciu srednio widac ale to ta sruba w cieniu po prawej?
dzik

Post autor: dzik »

P.S. Mam odwrotnie, + po lewej i prawy nie podpiety.

P.S2. Nie moge edytowac swojego posta :/
pavko

Post autor: pavko »

B+ do kabla czerwonego (oznaczenia są bądź na żółto bądź wytłoczone)
B- do kabla czarnego
górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).

Są 2 rodzaje altków:
- od diesla B+ po prawej, B- po lewej, (dodatkowo wyjście W w postaci wsuwki na dole; to jednak Ciebie w przypadku benzyny nie interesuje)
- od benzyny B+ po lewej, B- po prawej.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Najóźniej po weekendzie opiszę na tip top ;-) co jakie kabelki do czego jak będzie trzeba wstawię fotki. Na razie czas mnie zżera :-/
dzik

Post autor: dzik »

Dzieki za wyjasnienia
pavko pisze: górna 2 pinowa wtyczka do kontrolki ładowania. W kontrolce ładowania MUSI być sprawna żarówka inaczej altek się nie wzbudzi (bynajmniej ja tak miałem).
To ciekawe jest. Wiem ze mam cos zle z lampka ladowania. Ze schematu elektrycznego nie moge dojsc czy po jej drugiej stronie jest + czy -, tzn brak ladowania na alternatorze to - czy +.
Lampka mi sie nie swieci wcale.
pavko

Post autor: pavko »

Z dostępnych mi źródeł - ta mała kostka powinna mieć 2 przewody w kolorach białym i żółtym
zółty do + po stacyjce (nie łączyć z B+ przypadkiem!!!)
biały do kontrolki; kontrolka z drugiej strony do + po stacyjce
dzik

Post autor: dzik »

Na jednym z dwoch mam + po stacyjce do zbudzenia, czyli ok.
Musze podpiac B- do masy i sprawdzic kontrolke, bo tam + ani - nie ma :/
Yakkul

Post autor: Yakkul »

B- Kabel czarny podłączony na stałe do masy
B+ Kabel czerwony bezpośrednio do plusa akumulatora (idzie przez rozrusznik)

Kable cieńkie od regulatora napięcia, ja mam inne kolory w większości były

1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.

2.) Żółty idzie do stacyjki obwód jest załączany gdy przekręcimy kluczyk

Inaczej nie może być kolory mogą być inne ale schemat ten sam
dzik

Post autor: dzik »

Yakkul pisze: 1.) Fioletowy idzie do kontrolki ładowania (żarówka musi być sprawna) dalej obwód łączy się z kontrolką hamulców, rezerwa paliwa, kontrolka oleju, czujnik starcia klocków itp.
I tu wlasnie bede musial powalczyc. Nie mam + na kontrolce ladowania, wiec nie podaje go na alternator. Dzisiaj bede szukal drugiego konca, najgorsze ze Haynes nie ma GTE a to podlaczenie jest rozne zaleznie od wersji :/

EDIT: wiec + na lampce w zegarach jest, nie mam polaczenia alternator-zegary mimo ze mam w reku odpowiednia wtyczke :/

Z tego powodu nie mam ladowania.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

czyli wniosek prosty - padł regulator napięcia ewentualnie sprawdź szczotki
dzik

Post autor: dzik »

Lampka podpieta, swieci sie, nie laduje nadal.

Jutro podjade do jakiegos elektryka.
pavko

Post autor: pavko »

Yakkul pisze:czyli wniosek prosty - padł regulator napięcia ewentualnie sprawdź szczotki
A jak już będziesz oglądał szczotki obejrzyj też "bieżnie" szczotek. Jeden z moich altków zakończył definitywnie żywot właśnie przez wytarcie bieżni (Bieżnie są miedziane, szczotki są z twardego węgla; Oprócz tego że wycierają się szczotki wyciera się też bieżnia... I w pewnym momencie się kończy...)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

bieżnie -> pierścienie ;-) alternatora są dwa. Jako że jest to samochodowa prądnica prądu przemiennego, a w samochodach jest potrzebny prąd stały, prądnica ta na swoim wyjściu musi wytwarzać prąd stały. Z tego też powodu posiada ona układ zamieniający prąd przemienny trójfazowy na prąd stały. Jest to możliwe dzięki wyprostowaniu przebiegu napięcia kolejnych uzwojeń twornika, połączonych między sobą w gwiazdę, za pomocą trójfazowego mostka prostowniczego. Mostek składa się z sześciu diod półprzewodnikowych, wbudowanych w obudowę prądnicy.
joynter

Post autor: joynter »

a umnie nie świeci się kontrolka ładowania ale reszta gra jak trzeba ( żarówka dobra, przed chwilą sprawdzałem....
joynter

Post autor: joynter »

sprawdziłem te cieńkie kabelki w kostce. juz wiem dlaczego mi nie swieci kontrolka od ładowania aku.... jeden z tych brązowych kabelków sie obluzowal:(
ODPOWIEDZ