Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Układ paliwowy w r5gt turbo

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

a to nie ta lada co byla w projektach na streetracingu ???
janisz

Post autor: janisz »

Nie. Na sr była kumpla. Ok 140hp turbo od bmw 2.5tds, zwykłt lpg przerobiony na nadciśnienie.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

i co z nia?? czytalem o niej kiedys :-)

a twoja?? czemu zniszczyles silnik?? ;>
janisz

Post autor: janisz »

Jeździ bardzo dobrze, był nawet na sr filmik z jakiś zawodów nei wiem z miesiąc temu jak ściga się z bmw e30 2.5l. W planach gość ma megasquirta.

Silnik jeszcze jakoś odpala i da się jeździć ale generalnie jest do wywalenia. Dymi bardzo mocno a sprężanie 9 10 9 8 :/ Zniszczył się przez moją głupotę bo źle zamontowałem spływ oleju z turbiny i w sumie z 3 razy przez to zgubiłem cały olej z silnika :P Dodając wszystkie chwile jazdy na zapalonej kontrolce oleju wychodzi pewnie z minuta czasu. No i samo turbo też padło. Zrobił się tak ogromny luz że wirniki zaczęły skrobać obudowę. Nie wiem czemu przejechałem na nim może 1tys km. Olej dostawała. Może pracowała w warunkach nie dla niej stworzonych? Był to garrett vnt15 z vw 1.9tdi 110KM. A gdy pod koniec ogarnełem sterowanie zmienną geometrią łopatek już nieźle śmigało. Teraz dam takie z bmw 2.5l tds.
j

Post autor: j »

Witam.
Kurcze patrze na date mojego ostatniego postu to sam się dziwie jak długo mi sie schodzi z założeniem tego turbo do łady :)
Od niedawna mam dupowóz do jazdy więc mogłem się zabrać za montaz tego gaźnika. Na początku puściłem go na mechanicznej pompie paliwa i było spoko, tzn odpalał ładnie na ssaniu i chodził równo w pełnym zakresie obrotów, tylko że bez ssania nie trzymał wolnych obrotów albo falował. Zamontowałem więc elektryczną pompkę o ciśneiniu ok 1bar porzez regulator ciśnienia paliwa orygianlny renault 5 turbo i jest problem. Na zgaszonym sliniku jak odpale pompe paliwa to gaźnik się napełnia paliwkiem a potem zawór iglicowy odcina i wszystko wraca powrotem do baku. Ale jak odpalam silnik to gaźnik tak się przepełnia że benzyna zaczyna wylewać się górnym otworem tuż przy klapce ssania. wtf? Na zgaszonym ok a na zapalonym się przelewa benzyna. Turbiny narazie nie mam zamontowanej, wpierw chcę ogarnać wolne obroty i odpalanie.
gufner

Post autor: gufner »

Zwalony masz regulator. Po podpięciu zasilania do pompy na niepracujacym silniku WSZYSTKO powinno trafic na powrót do baku. NIe ma prawa nic leciec do gaźnika. Sprawdzone doświadczalnie jak robilismy moją GTT i naprawialiśmy Wasq, bo tez zalewało. Sprawdź na innym regulatorze, ale obstawiam że to to. Powodzenia.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

albo żle podłączyłeś regulator :-D
j

Post autor: j »

Napewno ma wszystko lecieć do baku? Czyli jak do regulatora dochodzi ciśnienie 0bar to hamuje dopływ do gaźnika a jak np przy obrotach do ok 2500 gdy turbo nie pompuje a w dolocie jest powiedzmy -0,5bar to wtedy regulator puszcza cos do gaźnika? A jak w dolocie pojawia sie nadciśnienie to puszcza bardziej? Tyle że od -0,5 do 1bar cisnienie mija wartosć 0 i w tym momencie raczej nie powinno odcinać się paliwo :|

Z Waszą instrukcją nie ma szans podłączyć tego źle :)
Arti

Post autor: Arti »

jak będziesz miał dalej problem z podłączeniem to pisz
j

Post autor: j »

Obrazek

Podłączyłem tak:
lewo - gaźnik
prawo - pompa
dół - powrót
góra narazie niepodłączona bo dolot kończy się na gaxniku :)
gufner

Post autor: gufner »

Oka. Podłączenie gites. Znaczy sie zwalony regulator. No inaczej jakos tego nie widze.
Maolat

Post autor: Maolat »

a mzoe akurat cisnienia inne ? mzoe musi byc turbo . no nie od paraty ten gaznik jest po zasilane turbina silniki a nie wolnossaki . zasilanie paliwe tez ... nigdy nie kombinowalem z tym gaznikiem do wolnossaka ... ale jakso srednio widze to w tym zestawieniu bez T
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a jak zaślepiają turbine ?? to co dalej jedzie
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

to spytaj sie tych co zaslepiali
Maolat

Post autor: Maolat »

ale to kolejny raz co innego niz ten gaznik na seryjnym wolnosaku . zaslepiajac turbine to dalej ejst silnik przystosowany do doladowania (1.4 t z ktorego amsz gaznik). inne cisnienia w gazniku bez doladowania na wezach do regulatora itp. no nie wiem , mija sie to z sensem. Probowanie jak to bedzie skoro i tak ma byc turbina . wiec albo robic to z turbina albo ... sam sobie odpoiwiedz.
ODPOWIEDZ