Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Układ zapłonowy silnika 1.1 i 1.4 dyskusje, różnice

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Karol

Układ zapłonowy silnika 1.1 i 1.4 dyskusje, różnice

Post autor: Karol »

Temat wydizelony z naszych autek od SHARKY'ego; 4.02.2008 strona 4 tematu.
Lodoo
--------------------------------------------------------------------------------------------


moja puszka z GTT jest superancka ;) do tego filtr z GTT i Gites ;)

ogólnie, moduł zapłonowy elektroniczny jest lepszy niz (??) tranzystorowy(??) bo steruje zaplonem prawie jak komputer ;) dużo dokladniej, i nie trzeba go regulowac w żaden sposób, jedynie montaż czujnika położenia wału wymaga szczelinomierza chyba ;)

jak C1J, to solex 32 bis powinien pasowac ;) ewentualnie zenith 32 if 2 ;) chyba że się myle, to mnie żuwik poprawi ;)
Ostatnio zmieniony 4 lutego 2008, 11:28 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
arex2006

Post autor: arex2006 »

a ja tam lubie comiesięczne kręcenie kołem i lukanie na lampeczkę :)
Karol

Post autor: Karol »

no, to też ma swoje uroki ;) mi by się nie chciało w to bawić :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Choćbyś ustawił sobie na lampeczkę naj naj naj i tak będziesz miał gorsze sterowanie zapłonem.

Karol:
1. Nie trzeba szczelinomierza.
2. Nie można ot tak wsadzić sobie puszki z GTT bo to nic nie da a w zasadzie zapewne wszystko spie.... W GTT konstruktorzy nie musieli się nic a nic przejmować dolotem i wydechem - świstak wszystko przepchnie i przeciągnie. W wolnossących przebieg momentu determinuje odpowiednie dobranie faz rozrządu, dolotu i wydechu.

Co do gaźnika - solexy 32 występowały w 1.1 i 1.4. Trzeba by się dowiedzieć jakie dysze występują w 1.4 i sprawdzić z Twoimi Sharky. To najlepszy i najprostszy sposób. Można też znaleźć serwisówkę z r9/11 i sprawdzić pełny numer gaźnika, ale to może potrwać dłużej ;)
arex2006

Post autor: arex2006 »

żuwik powiem Ci, że książkowe ustawienie bodajże na 8 stopni to najgorsze jakie może być w mojej reni, mułowata jest i dużo pali. Renia jest w rodzinie od 95 roku więc juz pare razy zapłon był ustawiany i nawet na słuch mogę ją ustawić :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Chyba nie ogarniasz. Mapa w AEI może mieć w każdym punkcie pracy silnika wyższy, niższy kąt. Podciśnienie może dawać korekcję o 5, 7, 2 stopnie. U Ciebie nie. U Ciebie są mechaniczne ciężarki z trzema położeniami oraz przejścia liniowe między nimi i podciśnienie o stałej wartości, co daje wykres możliwych kątów w postaci dwóch łamanych, każda składająca się z 3ch odcinków. Nie da się uzyskać w ten sposób optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu. Choćbyś go ustawił najlepiej jak tylko można we wszechświecie.

PS. Wymień sobie sprężynki i przeczyść mechanizm w aparacie.
arex2006

Post autor: arex2006 »

żuwik ten samochód jest wart 500 zeta. Wlewam paliwo, czasem umyję, poodkurzam i jeżdżę. Myślisz że warto rozbierać taką babcię?
żuwik

Post autor: żuwik »

WD40 nie jest takie drogie. Oczywiście, możesz nie rozbierać. Nc nie robić. Czekać aż zgnije. Jak większość ludzi w Polsce. A skoro uważasz, że sztab inżynierów z Renault to debile i źle każą ustawiać zapłon, bo Twój samochód jest 100% sprawny a Ty na słuch ustawiasz lepiej - pszę bardzo.

PS. Możliwe, że w niektórych punktach jest lepiej, bo zbliżasz się bardziej do granicy stuku niż założyłą to fabryka. Możliwe też, że gdzieniegdzie ją przekraczasz. To wyjdzie jak silnik umrze. Ale skoro to auto za 500zł i może zdechnąć...

PS2. Nic Ci nie polecam. Polecam Sharky'emu. To jesgo temat i jemu polecam założyć moduł taki jaki być powinien. Tobie nie.
arex2006

Post autor: arex2006 »

sprawdź pw żuwik'u
koniec offtopa
Antystatyczny

zapłon z C1G do C1E

Post autor: Antystatyczny »

czytam i czytam..zastanawiam sie czy cały kompletny uklad zaplonowy (wraz z rozdzielaczem) bedzie pasowal do 1.1. Mam dane kątów do 1.1, ale brak jakichkolwiek danych z 1.2
Pamietam, jak miałem piąteczke TR z silnikiem C1G to tam nie trzeba bylo nawet zagladac, tutaj, w 1.1, mam wrazenie, ze musze regulowac zaplon.
Karol

Post autor: Karol »

poszukam danych do 1,2, wrzuce po południu ;)
ODPOWIEDZ