Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Tulejka centrująca rozrusznika

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Karol

Tulejka centrująca rozrusznika

Post autor: Karol »

Hej.

Mam od bardzo długiego czasu kłopoty z rozrusznikiem.

Wydawać by się mogło, że jak stuka, to ma tulejki zjechane. ewentualnie elektromagnes. tylko że w tym problem, że kupiłem ostatnio na forum sprawny rozrusznik, i dalej mam to samo. Przyznam, że przed przekładką silnika mój stary rozrusznik był regenerowany, i działał jak zegarek.


Wczoraj wyczytałem w książce z Clio, że do poprawnej pracy rozrusznika wymagana jest tulejka centrująca.

i najlepsze jest to, że tam, gdzie być powinna, nie ma żadnej tulejki.

ma ktoś może na zbyciu taką tulejkę?? albo jakiś patent jak to pominąć?? a może ktoś dorabiał, i zna wymiary?? skrzynka jb1 ( nie ma to chyba znaczenia, a i nie wiem, czy ta skrzynia to serio jb1 )

help me, please :roll: :roll: :roll:

bo przez to nawet nie wiem, jak renia chodzi na weberku, bo nie mam jak sprawdzić...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

rozrusznik jest na 3 srubach... ta gorna narozna ma tulejke na ktorej obraca sie rozrusznik przez co zebatka rozrusznika dosuwa sie lub odsuwa od kola zebatego (zamahowego) silnika...

da sie usawic rozrusznik bez tulejki - metoda prob i bledow ;-) ale lepiej zeby byla..

tulejka ma moze z 8mm dlugosci i wchodzi ciasno miedzy odlew skrzyni a odlew rozrusznika, musi byc na tyle ktotka zeby na niej sie nie opieral rozrusznik.... musi przyleac rowno cala obudowa... obudowa
Karol

Post autor: Karol »

nic, będę cudował jutro, jak będzie jasno.

ale zębatka w rozruszniku powinna być odsunięta od koła zamachowego, czy przyciśnięta do niego??

mi się wydaje, że odsunięta, nie?? :-P
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ani za mocno odsunieta ani za mocno docisnieta :-D
Karol

Post autor: Karol »

aha, będę próbował, bo tulejki chyba nie wyczaruję... :P
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

probuj :-) znajdz miejsce tak zeby doszla zebatka na styk na ciasno i odsun jakis 1mm w bok... z doswiadczenia wiem ze to tak zeby ten rog od sruby z tulejka byl rowno (obudowa rozrusznika gora na rowni z obudowa skrzyni) a przy subie tej wewnatrz tak 2mm nizej rozrusznik niz skrzynia....
Karol

Post autor: Karol »

spoksik 8-) 8-) 8-) dzięki wielkie za podpowiedzi ;)
ODPOWIEDZ