Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

WEBER 32 DRT - jak podpiąć w silniku C1J ???

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Karol

WEBER 32 DRT - jak podpiąć w silniku C1J ???

Post autor: Karol »

Własnie dostałem paczkę z gaźnikiem i kolektorem do niego ;)

1. i mam mały problem :P jak to ustrojstwo podpiąć ?? jest jakiś system węzyków do niego ale w ogóle nie wiem, gdzie co podpiąć :(

2. wiem, gdzie dać paliwo. gdzie chłodzenie, gdzie kabelek z modułu. ( co to za kabelek?? on jest podpinany do jakiegoś zaworku chyba)

a reszta rzeczy??

3. no i: czy muszę zaślepiać dziurkę między kolektorami EGR?? :-/

4. jesli zaloże go, i dam mu paliwo z pompy przeponowej, to rozumiem, że nie muszę cudować z tymi wężykami??

5. z czym ma byc połączony ten czujnik ciśnienia / podciśnienia na kolektorze ssącym??

6. z czym ma być podpięty pionowy króciec na kolektorze ssącym?? :roll:

7. podstawka gaźnika, rurka od strony bloku silnika. co to to jest?? ;)

głownie żuwika proszę o pomoc, on się zna bo śmigał na weberku ;) :P :P :P :P :P

może jakiś schemacik ?? ;)
żuwik

Post autor: żuwik »

1. Moduł do dolnego króćca od strony ściany grodziowej oznaczonego czarnym ringiem jeśli nikt nie zepsuł, górny zaślepiasz (nie masz obsługi urządzenia, które było sterowane przez ten króciec).
2. paliwo od przodu, chłodzenia w gaźniku nie ma, co najwyżej grzanie - dwa króćce w podstawie gaźnika, jeden od strony pompy, drugi ściany grodziowej.
3. Nie słyszałem o Weberze z EGR, nie wiem co to są kolektory EGR, fota by sięprzydała.
4. Zasilanie w paliwo takie jak w przypadku zwykłego 1.4 styknie raczej. Nie cuduj, po prostu podepnij.
5. Fota - nie znam czujnika.
6. Fota - nie znam króćca.
(jedno z tych dwóch zapewne okaże się być podpięciem serwa wspomagania hamulców)
7. Niby że od pochłaniania gazów z odmy na jałowym, u mnie była tak zapchana że chyba nic nie robiła. Z niej wychodzi cienki wężyk do trójnika na pokrywie zaworów, z drugiej strony trójnika gruba odma do puszki filtra. Trójnika zapewne nie masz - ASO za 24zł albo zaślep to wyjście ze stopy i spokój.

Wrzuć te foty to podumamy dalej. Daj też parę ogólnych.
Karol

Post autor: Karol »

wielkie dzięki :) foty wieczorkiem, bo teraz muszę coś jeszcze załatwić ;)

serwo pompy hamulcowej wiem gdzie podpiąć ;) ;)
karkosz

Post autor: karkosz »

Daj foty daj nie tylko Zuwik smigal na weberku,co do elektryki w tym gaznkiu to byl tylko dwie wersje z elektrycznym zawrem wolnych obrotow i bez, co do zaslepiania kroccy przerobilem 3 wersje gaznikow wszytskie chodzily jednak mialy inaczej zaslepiane krocce co nie ktore takie te malutkie od str. sciany grodziowej,po przeciwnej str.gaznika byla tazke opcja na jakis krociec nie bylo igdy roznicy,co do rurek to do modulu inaczje podlaczone nie wyregulujesz gaznika fotyyy.
żuwik

Post autor: żuwik »

Karkosz - rozebrałem webera na śrubki i nie czaję o czym piszesz 8) Za dużo na raz :!: wooolniej

W r5 nie występowały webery bez zaworu odcinającego paliwo. W innych raczej też nie, chyba że ktoś życzył go sobie usunąć.
Karol

Post autor: Karol »

jeśli dobrze rozumiem, chodzi o zawór iglicowy :) z nim nie ma problemu :) wsuwka z modułu, i gitara ;)

w sumie fotek nie zrobiłem, bo dałem sobie radę ;)

gaźnik ponoć nie jest z piątki ;) zresztą, pytajcie kilimr5'a ;)

od strony grodzi mam 3 króćce :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: dwa były 'zdemontowane', ale w zestawie 8-) 8-)

do najniższego dam podciśnienie z modułu, jeden zaślepiłem a trzeci jest połączony z czymś, co ma wpływ na przepustnicę, względem podciśnienia ;) w innych gaźnikach też to było tak podpięte, więc powinno działać.

a krócicec w podstawce zaślepiony metalowym kołeczkiem ;)

chyba mam to rozpykane, jak na moment przestanie padać, idę zerwać stary kolektor, i zamontować 'nowy' ;) najgorsze, że żeby się dostać do dolnych śrub kolektora trzeba ściągać rozrusznik :-/ który dopiero wczoraj założyłem - też 'nowy', ale cichutki i sprawny ;)

dzięki żuwik za podpowiedzi, zobaczymy jak to zadziała ;) i czy będzie czuć lekki przyrost mocy 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

re5pect 8-)

p.s. chyba będzie okazja do dodania czegoś w dziale o mojej Renatce 8-) 8-) 8-)
karkosz

Post autor: karkosz »

Wystepowaly webery bez zaworu elektrycznego odcinajacego paliwo tzw.wolnych obrotow mam taki gaznik zamontowany,jest w to miejsce zwykla dysza.Dam fotki jutro mam jeszcze 1 zapasowy i 2 na czesci.Pozdrawiam.
Karol

Post autor: Karol »

ma ktoś schemacik regulacji tego gaźnika??

jutro odbieram zestaw naprawczy, więc czeka mnie bardzo dokładne czyszczenie i odmaczanie ( zwłaszcza że jestem na L4 to mam czas :P )

no i jak rozbiorę, to będę musiał poskładać i wyregulować ;) zwłaszcza o przepustnice mi chodzi, bo obroty to już broszka mojego ojca ;)
karkosz

Post autor: karkosz »

Obiecane fotki sorki ze po takim czasie
nr. 1
Obrazek

Obrazek

Obrazek

nr 2 i 3
Obrazek

bez el.zaworu igl. widoczny brak gwintu gladka powierchnia troszke zabrudzona.
Obrazek

z el.zaworem
Obrazek

i ich oznaczenia
Obrazek
taki mam teraz zalozony z zaworem el. a tu jest w ver. bez.

taki byl. jako fabryczny tylko ze prod.niemieckiej nie tak jak te francuskiej
Obrazek

Obrazek

pare innych fotek niestety nie moglem znalezsc org.gaznika prod niemieckiej gdzies zabladzil.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Generalnie nie ma co tu regulowac na sucho.Wyczyscic wymienic zlozyc,zamontowac, i dopiero regulowac, druga przpustnica musi Ci sie zamykac do konca, na pierwszej regulujesz obroty,a wkretem katowym sklad mieszanki.Pozdrawiam.
Karol

Post autor: Karol »

aha, to tak jak myślałem ;) jutro odbieram reperaturkę w sklepie, i zacznie się pucowanko ;)

dzięki za foty, choć ja go już dobrze obejrzałem z każdej strony :P

jedyne co mi się nie podoba, to 'postrzępiony' rozpylacz benzyny w drugiej gardzieli. :-/ :-/ :-/

boję się, że to może działać nie tak, jak powinno. te rozpylacze się da wyjąć?? :-?

fot niestety nie zrobię, bo aparat na feriach z siostrą w UK.
żuwik

Post autor: żuwik »

Da, tylko nigdy przenigdy nie ciągnij ani nie pchaj za zwężkę. Najlepiej otworzyć przepustnicę, ostrożnie zaprzeć śrubokręt na ramieniu rozpylacza i stukać w niego czymś, delikatnie, pomału. Ten co wyjmujesz możesz pognieść, ten co będziesz zakładał już nie :)

PS> Delikatnie w rozumieniu żeliwa, nie plastiku, szkła i jajka ;)
Karol

Post autor: Karol »

spoko :) będę próbował. naprostować się tego nie da, bo przez 'korozję' brakuje fragmentu :-P choć wygląda jakby to szczur nadgryzł :-P , jedyne co, to założyć 'nufke' ;) albo może spasi z innego gaźnika nie pogryzione ;)

a foty 'nowego' gaźnika będą dopiero w środę za tydzień, bo na aparat czekam ;) tylko że wtedy już całkiem jak nufka będzie wyglądał, o jutro czeka go maluteńka kąpiel ;) i wymiana uszczelek 8-) 8-)
karkosz

Post autor: karkosz »

Da sie ale oczywiscie jak to Zuwik ujal delkatnie, mozna latwo zmiazdzyc a to w koncu duraluminium,nie jest zbyt plastyczne,ale jakby co daj znac to Ci podesle.
karkosz

Post autor: karkosz »

mam foki dla Ciebie daj e-mail
Karol

Post autor: Karol »

sokolowski_k@wp.pl

od razu wrzuć cenę ;)

==================

EDIT

mały wałek... :-P z pod gaźnika coś mi wyciekło na podkładkę 'chromowaną' izolującą gaźnik od kolektora.

hmmmm... co to mogło być?? w gaźniku tylko benzyna jest, więc nie mam złudzeń.

prawdopodobnie jest wyrobiona ośka na której jest przepustnica, i z tamtąd cieknie. albo z pod podkładki pod gaźnikiem, o co się modlę dosłownie ;)

no trudno ;) wsiadam w autobus i jadę odebrać reperaturkę gaźniczka ;) i dwie butelki nafty. w sumie to będę to robił po południu, to i do Żabki wstąpię po orzeszki i coś do nich... 8-)

się wyczyści, wypoleruje, i będzie jak nufka... tylko że w reperaturce nie ma dysz nowych... :( no ale jakoś to przeboleję..
ODPOWIEDZ