Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Obroty, spalanie

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

elmatias88

Obroty, spalanie

Post autor: elmatias88 »

Nie wiem czy moj temat sie pojawił... ale powiem jeszcze raz
Przy niskich obrotach silnik gaśnie, nawet podczas jazdy włączając luz gaśnie,
przy niskich chodzi jakby na 2 gary, ale po dodaniu gazu pracuje normalnie, nie traci na mocy ani nic, jednak na niskich pochodzi naprawde chwilke i gaśnie...
Następny problem....
Ostatnio spalił mi 15 l / 100km ( Renia 1.1 gaźnik rocznik 90') troche śmierdzi benzyną w srodku samochodu... czy te dwie sprawy mogą byc ze sobą w pewnym stopniu powiązane??


Pozdrawiam
graczu

Post autor: graczu »

jaki masz gaznik ? solex jednogardzielowy ?

Jesli tak to sprawdz elektrozawor - u mnie z tym byl problem, jechalo sie normalnie, ale przy dojezdzie do skrzyzowania i wrzuceniu na luz gasl. Sprawdz tez filtr w gazniku. Dobrze jakbys tez pojechal na regulacje, chyba za duzo benzyny Ci podaje skoro czuc benzyne nawet w srodku.
Komar

Post autor: Komar »

U mnie jest dokładnie to samo (tyle że silnik 1.4, ale gaźnik Solexa) i zauważyłem że:
1. Kopułka miała powypalane styki i palec rozdzielacza jest też nie pierwszej świeżości;
2. po kablach zapłonowych "biegają" sobie iskierki (jak jest naprawde ciemno to całkiem wyraźnie je widać)
3. nie wiem jaki to ma w ogóle związek ale jak pompowałem bardzo szybko hamulcem to wtedy obroty automatycznie schodziły w dół...

Dzisiaj jadę kupić kable, palec rozdzielacza, kopułkę i świece, więc napisze później czy to było to:)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ma to zwiazek bo hamulce maja serwo i pompowales powietrze do kolektora
Komar

Post autor: Komar »

Lodoo mogłbyś mi to gdzieś narysować, lub jakoś inaczej wyjaśnić? Bo naprawde nie zrozumiałem...
Czy to tak powinno być czy też źle że się tak dzieje??
elmatias88

Post autor: elmatias88 »

Graczu niebardzo wiem jaki mam gaźnik...Mało sie niestety znam... Czy jest prawdopodobne ze poszedł mi jakiś przewód paliwowy?? W sumie to sie stało naglę... Takie spalanie i te cholerne obroty.
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

Komar pisze:3. nie wiem jaki to ma w ogóle związek ale jak pompowałem bardzo szybko hamulcem to wtedy obroty automatycznie schodziły w dół...
sprawdź czy schodzi ci płyn hamulcowy, bo pompowanie hamulcem nie ma nic wspólnego z obrotami(nie powinny się zmieniać) ja tak miałem w gtt- poszła membrana w serwie.. wymieniłem i było git..
arex2006

Post autor: arex2006 »

u mnie w C1E mam takie objawy jak mam "rurę dolotową" w pozycji przewidzianej przez producenta czyli w lecie przy chłodnicy. Ja ją sobie montuję prostopadle do kiedunku jazdy koło zbiorniczka z chłodzącym i jest spoko ale u Ciebie spalanie 15 l wskazuje na padnięty gaźnik. Smród paliwa w środku mioze tez być spowodowany dziurawym wydechem w części centralnej. Ja tak mam aktualnie ale nie robie; zrobie po zimie ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

... serwo hamulcowe jest polaczone z kolektorem dolotowym i silnik wytwarza w nim podcisnienie (zasysa) co ulatwia hamowanie (lzej naciskasz pedal) - jesli wszystko jest sprawne - to tak jak mowi renata - nie powinny spadac obroty... jesli masz nieszczelnosc to naciskajac pedal wtlaczaz silnikowi wiecej powietrza bezposrednio w kolektor ssacy - co moze go przyduszac
mozesz miec uwalone serwo albo zaworek zwrotny, ale to nie ma wplywu na spalanie napewno....
gaznik do regeneracji i regulacji napewno...
Komar

Post autor: Komar »

poczytałem sobie troche mądrej książki i wyczytałem że możliwe powody takiego gaśnięcia to np zatkana dysza lub kanalik biegu jałowego, a jeśli idzie o zwiększone spalanie i gaśniecie to jest lewe powietrze w gaźniku, czyli sprawdzamy, a najlepiej wymieniamy wszystkie uszczelki (chyba że widziemy że w gaźniku jest gdzieś dziura, to kupujemy odrazu nowy;) ma ktoś może taki gaźniczek do 1.4? Mam tylko jeden warunek, musi być bardzo tani ;P
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no i co ci po zdejmowanym uzywanym... i tak pewnie trzeba bedize go regulowac i regenerowac...
kup zestaw naprawczy, przeczysc sam gaznik powymieniaj wszystko potem ustaw na oko zeby chodzil i jedz na analizator spalin zeby ci go wyregulowali...
elmatias88

Post autor: elmatias88 »

Lodoo a jeszcze pytanko ile taki zestaw kosztuje i jak to samemu wykonac. Pozdrawiam
elmatias88

Post autor: elmatias88 »

graczu to jest gaznik ZENITH
elmatias88

Post autor: elmatias88 »

He he he... Wymieniłem kabelki WN kopułeczkę, i chodzi jak masełko:))))) Ale sie ciesze:D
Komar

Post autor: Komar »

Elmatias fajnie że przynajmniej Tobie się udało:)
U mnie zmiana kabli i kopuły nic nie dała, mam jeszcze świeczki, musze je dzisiaj podmienić;) jak nie zadziała to szukam dalej i przypuszczam że czeka mnie przegląd serwa... życzcie mi powodzenia;P
ODPOWIEDZ