Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problem z niskimi obrotami

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

lolo

Post autor: lolo »

witam posiadam podobny problem. renata 1.4 na moniaku 91r silnik c3j. wolne obroty miotają silnikiem ,mniej więcej do 1400 obrotów potem cacy. nie mam pojęcia co to może być . pomocy
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Sprawdź sondę lambda

http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... nda+lambda

silnik krokowy, przyczyn może być wiele.
lolo

Post autor: lolo »

dzięki za odzew. krokowy wydaje się być w porządku. zapomniałem dodać że 5eczka ma instalacje gazową . na gazie i na paliwku te same objawy. czy mogą psuć zabawę kopułka, palec i kabelki wysokiego napięcia ? jeśli tak to gdzie mogę je kupić w okolicy Wa-wy. jak do tej pory po sklepach kopuła do 85r na zatrzaski a nie na śrubki. dzięki z góry.
Qucor

Post autor: Qucor »

Jak masz gazik to może sprawdz czy pucha od filtra porządznie siędzi...

Mi kiedyś latała i dostawało się lewe powietrze i efektem było rzucanie silnikiem i gaśnięcie na luzi...

Taka moja luźna myśl :-P

Pozdrawiam 8-)
lolo

Post autor: lolo »

pucha siedzi szczelnie. świeczki wymieniłem . żadnych zmian. odpinałem sterownik lambdy od lpg ,brak jakiejkolwiek reakcji . ani lepiej ani gorzej.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

no i nie będzie żadnych zmian jak odepniesz sondę jeśli jest walnięta.

przeczytaj dokładnie

http://www.forum.renault5...ht=sonda+lambda

jak zmierzysz napięcie i się będzie ok.
Napisz to będą kolejne sugestie

Tak to jest szukanie igły w stogu siana.

Ps. odpinaleś sterownik lambdy od LPG ? nie kumam, lambda siedzi w wydechu przed katalizatorem a co ma do tego LPG ? jaki sterownik, kabelki lecą do ECU ... :roll:
lolo

Post autor: lolo »

czarne pudełko od elektryki gazu ,posiada opis -sterownik sondy lambda.
lolo

Post autor: lolo »

sonda daje 1v.
lolo

Post autor: lolo »

5 kupiłem tydzień temu . zrobiłem 132 km a spaliła 22 litry gazu ! silnik wydaje się być dobry , nie kopci ,nie daje w odmę . przejechane 128000 ..udokumentowane ,, mocy mu nie brakuje.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Sprawdź wężyki podciśnienia, i tak samo ten od wspomagania hamulców czy nie ma lewego powietrza. Sprawdź EGR czy jest sprawne, tam też może łapać lewe powietrze.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

masz duzo za bogaa mieszanke... 1 to juz sam gaz prawie heheheeh

wyreguluj tak zeby na wolnych obrotach bulo okolo 0,5V a potem wkrec na 3-4 tys i daj zeby bylo okolo 0,65 (podczas jazdy pod wiekszym obciazeniem powinno byc troche mniej - czyli niecale 0,6 - czyli w sam raz )
lolo

Post autor: lolo »

1v na paliwku .na gazie to dopiero się dzieje raz nawet 12v widziałem . nic z tego nie rozumiem .
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

12V ?? nie ma takiej opcji :-)
sonda nie da wiecej jak 1 chocbys nie wiem co jej zrobil....
mozesz ja w paliwie maczac a i tak nei bedzie wiecej jak 1

cos zle mierzysz albo sonda uwalona...

mierzy sie na samej odlaczonej sondzie i masie silnika blisko sondy
Yakkul

Post autor: Yakkul »

odłącz kabelek od sondy i zmierz voltomierzem najlepiej analogowym (ze wskazówką) nie ma opcji max 1v wskazuje zakres 0-1V po max 2 minutach od włączenia silnika w tym zakresie będzie się wachać. Jak stoi w miejscu na jakimś poziomie albo wskazuje 0 jest uwalona.
lolo

Post autor: lolo »

sonda jest dobra. kopułka, palec ,kabelki wymienione. jak zimna, pracuje w miarę równo . ciepła szarpie na wolnych i słabnie. ciśnienie w cylindrach równe .podregulowany gaz 12 na 100 w mieście.
ps. ile powinna palić ?
ODPOWIEDZ