Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1.7 MPI sonda lambda brak napięcia

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

benion

1.7 MPI sonda lambda brak napięcia

Post autor: benion »

Panowie sprawa jest taka że do sondy wogóle nie dochodzi napięcie, silnikiem szarpie tak długo aż komputer wpada w tryb awaryjny, auto słabe pali dużo. Z sądy wychodzą 3 kable 2 białe i jeden brązowy. Jeden biały i brązowy wchodzą do komputera i tu sprawdzałem obwód jest ok ale drugi biały ucieka gdzieś z instalacją. Wykopałem go i znalazłem że kończy się on we wtyczce do niczego nie podpiętej, sprawdziłem obieg jest ok i myślę że tutaj jest problem czy czegoś nie brakuje, wtyczka wisi przy prawym słupku przy bezpiecznikach. Silnik była przekładany z całą instalacją z R5 GTE, poprzedni właściciel poznaczył wszytskie wtyczki i na tej jest napisane NIC.
Wydaje mi się że czegoś do tej wtyczki brakuje??
Yakkul

Re: 1.7 MPI sonda lambda brak napięcia

Post autor: Yakkul »

benion pisze:Panowie sprawa jest taka że do sondy wogóle nie dochodzi napięcie...
Bo do sondy nie idzie żadne napięcie, tylko sonda daje napięcie do ECU
Obrazek

cytuję:
Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik jest tak skonstruowany, aby jedna jego strona mogła stykać się z powietrzem atmosferycznym (sygnał odniesienia), zaś druga z gorącymi spalinami.
Z uwagi na to, że płytki stykają się z gazami o różnej zawartości tlenu, tworzy się różnica potencjału. wartości napięcia określające mieszankę bogatą i ubogą są wprowadzane do pamięci stałej komputera i decydują o skróceniu lub wydłużeniu czasu wtrysku i wielkości dawki paliwa. Więc powstaje napięcie elektryczne o maks. wartości 1 V, które odprowadzane jest przyłączem kablowym.

Obrazek

Jeśli chcesz sprawdzić sondę podłącz do niej voltomierz napięcie powinno się wachać od 0,1v do 1v najlepiej zmierzyć analogowym, te z wyświetlaczem cyfrowym "wariują" i czasami nic nie da się odczytać jak mają zbyt częste próbkowanie.

a tak wygląda 3-przewodowa

Obrazek

1 - obudowa
2 - element ceramiczny
3 - przewody zasilające
4 - osłona ze szczelinami
5 - rdzeń z dwutlenku cyrkonu
6 - złącze kontaktowe
7 - zewnętrzna obudowa
8 - element ogrzewający
9 - zacisk

i schemat

Obrazek
żuwik

Post autor: żuwik »

Masz sygnał do komputera, podgrzewanie i masę. Skoro sonda nie wykazuje żadnego napięcia zapewne brak masy. Spróbuj.
benion

Post autor: benion »

panowie czyli tak z tego co zrozumiałem że to sonda daje sygnał i te napięcie do jednostki sterującej
Sonda była mierzona no i stwierdzili że jest walnięta no i wymienili na nówke znowu dokonali pomiaru i nic zero reakcji ani 0,01 Volt nie skoczy. Tylko moje pytanie nadal jest aktualne: ze sondy idą 3 kable dwa uciekają do komputera a trzeci nie jest wogóle podłączony, Czy te wszystkie kable ze sondy muszą mieć podłączenie jesli tak to gdzie ?????
żuwik

Post autor: żuwik »

Było post wyżej. Przyłóż luźny kabel do masy i sprawdź. Sonda zepsuta daje określone napięcie, cały czas stałe. Gdy sonda nei daje żadnego napięcia to problem jest z kablami.
benion

Post autor: benion »

Panowie jest odpowiedz na mój problem z tą sondą.
Wypaliła mi się pamięć EEPROM w komputerze hehe wymienione i śmiga jak burza :)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Dlatego zalecane jest przed wszelkimi pracami w elektryce odłączenie ECU, choć przyczyn że padła może być wiele, zwykłe przepięcie elektrostatyczne i koniec.
ODPOWIEDZ