Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

skrzynia z GTT jak to jeździ?

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

julian_RSi

skrzynia z GTT jak to jeździ?

Post autor: julian_RSi »

Mam gorącą prośbę do użytkowników GTT :-D Pilnie potrzebuję wiedzieć choć przybliżone wartości maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach :-| Moje clio zmieliło już kolejną skrzynię biegów ;-( a nadarzyła mi się świetna okazja , że dobry kumpel odstąpi mi jedną ze skrzyń od swojego 5GTT :-> Nie mam tylko zielonego pojęcia czego spodziewać się po takiej skrzyni, wiem już napewno że nie uda mi się pokonać problemu prędkościomierza, ale trudno :roll:

Na skrzyni oryg. moje clio na poszczególnych biegach robiło ok. 50/80/120/160/200 km/h, to była dość krótka skrzynka, później wrzuciłem skrzynię ponoć od Clio 1,8 8V, tylko że przełożenia miała masakrycznie długie:I-60km/h II-100km/h III-160km/h :!: IV-200km/h V- nie było nawet kiedy jej wrzucić, bo w startreka zabawy mnie nie bawią :lol:
Niestety tą skrzynię zmieliło na dyferencjale po około 2 miesiącach użytkowania.

I teraz zupełnie nie wiem czego się spodziewać po skrzyni z piąteczki :roll:
Please help my :-|
shark

Post autor: shark »

w tej skrzyni co miałeś na koncu top nie były takie długie pierwsze przełożenia jak jedynka i dwójka, trójka przesadzona o jakieś 15km/h a reszt to już przegięcie poprostu. Co do wartości skrszyni z GTT pytaj Kidzia czy Kureckiego, oni maja najmocniejsze wersje więc są w stanie powiedziac przy ilu zamyka sie obrotomierz
pavko

Post autor: pavko »

Napisz jaki to symbol skrzyni? JB3032? JB3009? JB3014? jakie masz oponki? do jakich obrotów byłeś w stanie dokręcić silnik na poszczególnych biegach?
to się wszystko da policzyć...
julian_RSi

Post autor: julian_RSi »

pavko pisze:Napisz jaki to symbol skrzyni? JB3032? JB3009? JB3014? jakie masz oponki? do jakich obrotów byłeś w stanie dokręcić silnik na poszczególnych biegach?
to się wszystko da policzyć...
Niestety oznaczenia skrzyni nie było, ktoś przezornie blaszkę ułamał. Na każdym biegu kręcona do odcinki, czyli okolice 6400rpm :-|
julian_RSi

Post autor: julian_RSi »

shark pisze:trójka przesadzona o jakieś 15km/h a reszt to już przegięcie poprostu.
Niestety wielokrotnie sprawdzane :-) Przy piątym biegu przy niecałych 4000rpm 140km/h, przepięcie na trzy, obroty szły do 5,5tys i ciągnął do odcinki do 160 :lol: po przepięciu na cztery domykało 2 paki :lol:
Natomiast I, II w porównaniu ze standardową skrzynią było bardzo zmulone jeżeli chodzi o wkręcanie na obroty :-/
Z jakiegoś powodu musiało zmielić tą skrzynię i jestem niemal w 100% pewny, że to wina źle dobranych przełozeń :roll:

Różnica na poziomie 10 czy 15km/h na trójce w porównaniu ze standardową skrzynią zupełnie bym olał, ale tu ciągnęła się niemiłosiernie :-x A nie można zapominać o tym, że Rsi miało najkrótszą skrzynię ze wszystkich Clio 1, zdecydowanie krótszą od 16S :-)

A co do oponek to autko stoi na 195/50/R15
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

przelozenia skrzyni z GTTurbo:

przelozenie glowne: 15/56
1: 11/34
2: 19/35
3: 25/33
4: 30/29
5: 33/25

i z tego sobie policzysz kazda predkosc na kazdym biegu przy kazdych obrotach :-)
identyczne przelozenia ma GTE...

pozdro
julian_RSi

Post autor: julian_RSi »

Lodoo pisze:przelozenia skrzyni z GTTurbo:

przelozenie glowne: 15/56
1: 11/34
2: 19/35
3: 25/33
4: 30/29
5: 33/25

i z tego sobie policzysz kazda predkosc na kazdym biegu przy kazdych obrotach :-)
identyczne przelozenia ma GTE...

pozdro
dzięki za info :mrgreen: Trzeba niestety jeszcze umieć sobie to policzyć :-/ A dla mnie to jest czarna magia :-(

Wiem tylko że właściwa skrzynia oryg. do mojego auta to taka:

dyfer: 15/61
I - 11/34
II - 22/41
III - 28/37
IV - 30/29
V - 41/31

Czym taka zamiana skrzyń będzie skutkować :-) Co się stanie z prędkościami na poszczególnych biegach i przyspieszeniem :roll:

Nie chcę tu nikomu dooopy zawracać, ale przekładkę robię trochę w ciemno i nie wiem zupełnie czego się spodziewać :-?
shark

Post autor: shark »

pierwszy i czwart bieg takie samo przełożenie :P no tylko na dyfrze nieco inaczej, ogólnie będzie podobnie i chyba troszke krótsza 2-ka i 3-ka
Arti

Post autor: Arti »

julian_RSi pisze: Rsi miało najkrótszą skrzynię ze wszystkich Clio 1, zdecydowanie krótszą od 16S :-)
a mnie się wydawało że najkrótszą skrzynią jest JB1059 w clio I 1,4 S
ale może się mylę
julian_RSi

Post autor: julian_RSi »

shark pisze:no tylko na dyfrze nieco inaczej
A jakie są tego konsekwencje :?:

No i czym skutkuje to że pomimo tego że np. dla piątego biegu przełożenia są takie same, a są uzyskiwane z różnych wartości (ilości zębów) 41/31 i 33/25 :roll:
gufner

Post autor: gufner »

A ja mam dziwne pytanie. Bo sie pogubilem :-) Po czym poznac skrzynie GTT, mam te od Maolata i pruje sobie na trojce nia do 110 powiedzmy, wrzucam 4 i ledwo dociagam do 140, na piatce to juz wogole lipa, moze mialem 155 i juz 5000tys obrotow. Nie kumam.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

gtt jako jedyna ma elektroniczny predkosciomierz...
po tym poznasz :-D


a co do liczenia to dzeck oz podstawowki potrafi obliczyc....

przeciez to tylko obroty na minute i mnozenie... np
silnik ma 3tys obr/min i jedziesz na 2 biegu wiec:
3000*przelozenie glowne*przelozenie 2 = 3000 * 15 / 61 * 22 / 41 = 395,8 obr/min
tyle obrotow w ciagu minuty wykonuje kolo samochodu
znajac obwod kola np 1,7 metra
395,8 * 1,7 = 672m
wiec na 2 przy 3000obr/min w ciagu 1 minuty przejedizesz 672 metry drogi
w ciagu 1 godziny wiec 672 * 60 = 40375m = 40,37km
wiec twoja predkosc to 40,37km/h

proste?? ;]
kilimr5

Post autor: kilimr5 »

właściwe to ja tej skrzyni też nie kumam
skrzynie mam od GTT na 100%
silnik 1,4 72 KM
na II ciągnie do 120 ale obroty do 7000 - czyli silnik daje rady lekko mu
III do 130 i to max
mogę sobie 4 i co chcem i nic to koniec
to na LPG
na benzynie lepiej pompa paliwia od GTT i weber spalanie 100l/100km
i poszło do 155 ale to na kielecikiej obwodnicy
trzeba by to od 0 do 100 sprawdzić nieprzypominam sobie aby w GTR obroty tak szybko szły w górę


czyli to zwykłego 1,4 sie nienadaje

GTT ma jakoś tak aby szybko turbo napirdzieć na początku a potem ma moc więc kręci
dzik

Post autor: dzik »

nie podaje sie ile na kazdym biegu pojdzie tylko jakie ma sie predkosci przy zadancyh obrotach.

slabe 1.4 wolnossace ktore zamula sie powyzej 5000 nie pojdzie duzo na III-be bo nie ma sily, co innego GTT ktore zakrecisz 8000rpm.
julian_RSi

Post autor: julian_RSi »

No i miało być tak pięknie :evil:

Po wymianie skrzyni biegów, pierwsza próba odpalenia autka, a tu pstryk rozrusznik nawet nie drgnie.Po sprawdzeniu dokładnym, uszkodzenie rozrusznika wykluczone. Natomiast jest coś dziwnego, po zapięciu któregokolwiek biegu i przy próbie pobujania auta przód-tył, koło zamachowe tkwi w jednym punkcie jak zaczarowane i nawet nie drgnie..jest w jakiś sposób zblokowane :? Czy ktoś z was może ma jakąś hipotezę co może być przyczyną :roll:

Zastanawia mnie jedno, czy może być tak że skrzynie biegów z clio i R5 mimo że pasują zamiennie i da się je spiąć z silnikiem to maja np. różne objętość komory sprzęgłowej i teraz koło zamachowe zaparło się gdzieś na obudowie :roll:
ODPOWIEDZ