Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

biały dym

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

kaczorsan

biały dym

Post autor: kaczorsan »

mam problem...ostatnio zauważyłem podczas jazdy, że co jakiś czas samochód na biegu jałowym utrzymuje wysokie obroty (ok 2000-2500) nie dzieje się to od razu tylko np po pół godzinnej jeździe. zdaża się, że stoję na skrzyżowaniu...żaden bieg nie jest wrzucony gazu nie tykam a obroty nagle same rosną właśnie do powyższego poziomu.
zauważyłem, że jeśli mocno dam po gazie to się czasem uspokaja...niestety dziś po takim zabiegu zobaczyłem z rury chmurę białego dymu (dość dużą i intensywną) wyłączyłem silnik...odpaliłem jeszcze raz i to samo...biały dym (gęściutki dość)
dałem autu odpocząć i troszkę się poprawiło ale wraz ze wzrostem obrotów dym staje się coraz bardziej intensywny....

Wie ktoś co to może być?? Mam pewne podejrzenia o których nawet nie chcę myśleć ale bardzo proszę o komentarze...w sumie mało znam się na mechanice i chciałbym znać Wasze zdanie.

R5 1,7 (75 KM) 1988
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Stawiałbym na wodę, czyli najprawdopodobniej poszła uszczelka pod głowicą, lub w najgorszym przypadku pęknięta głowica lub blok.
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

może być serwo, pęknięta membrana..
miałem tak, sprawdź ile masz płynu hamulcowego , jeśli ubyło sporo to bingo.
jeśli nie czytaj post powyżej
clio-energy

Post autor: clio-energy »

woda - może tylko uszczelka pod głowicą, mniejsze koszta
Patriota

Post autor: Patriota »

moja babcia mówiła siwy dym;-)
rotti

Post autor: rotti »

clio-energy pisze:woda - może tylko uszczelka pod głowicą, mniejsze koszta
Sprawdź czy masz olej w płynie chłodzącym,lub odkręć świecę i sprawdź co jest w cylindrze -bo wszystko zależy jak padła uszczelka- czasami słychać takie charakterystyczne bulgotanie .
Czy koszta mniejsze hmmm...
Planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności -co najmniej 150
uszczelka pod głowicę- tego nie jestem pewien ale pewnie z 50
no i jeszcze olej i filtr -demontażu i montażu nie liczę ale w warsztacie wezmą ze 250 zeta.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

biały dym, też stawiam na wodę jak sprawdzisz czy w płynie chłodzącym/wodzie nie ma oczek jak w rosole nastepnym krokiem było by sprawdzenie uszczelki pod glowicą, jak koledzy wcześniej pisali.
ODPOWIEDZ