Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

jaka skrzynia do gtt?

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

carmaker

jaka skrzynia do gtt?

Post autor: carmaker »

do skompletowania napedu w ph1 brakuje mi skrzyni biegów kuzyn niestey sprzedał w miedzyczasie kumplowi do clio rsi.Pytanie jaka skrzynia bedzie podobna przełożeniami(z czego)?Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?Posiadam skrzynie jb1 od zwykłego c1j nada sie?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Pamiętaj że skrzynia z GTT jako jedyna miała impulsator do prędkościomierza. Możesz wsadzić jakąkolwiek, ale czy o to chodzi?
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Jesli chcesz, mam cala serwisowke do skrzyn Renault, ale wazy 24 MB - dowiesz sie, jakie przelozenia, itp., itd., i moze cos dobierzesz. Tak jak napisal Kabar - GTT mialo elektroniczny predkosciomierz - impulsator w skrzyni - ale wydaje mi sie, ze nie jako jedyna.
carmaker

Post autor: carmaker »

patrzyłem w serwisówkach z impulsatorem było tylko gtt ,bardziej chodzi mi o dobór przełożen wiadomo jeżdzic bedzie na każdej skrzyni tylko pytanie jak?Dlatego pytanie bo moze ktos eksperymentował optymalna skrzynia byłaby z długą jedynką i krótkimi następnymi biegami
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

Fabrycznie występowały 3 typy skrzyń biegów JB3/009,JB3/014,JB3/032 we wszystkich przełożenie główne wynosi : 15x56 = 3,733

1-bieg 11x34 (3.091)
2-bieg 19x35 (1.842)
3-bieg 25x33 (1.320)
4-bieg 30x29 (0.967)
5-bieg 33x25 (0.758)
5-bieg 41x31 (0.756) -(JB3/032)

Można zastosować przełożenia główne np z R-Clio 1,8-16v
15x61 = 4,066 -(JB3/053)
14X59 = 4,214 -(JB3/048)

Trzeba tylko pamiętać,żeby zabezpieczenie mechanizmu różnicowego i łożysko było tego samego typu co w skrzyni bazowej tzn.np.łożysko stożkowe i mocowanie na nakrętkę lub łożysko proste i mocowanie na segera.
carmaker

Post autor: carmaker »

dzieki mario jak zwykle fachowo i na temat ;-)
ODPOWIEDZ