Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Dział Diesel...pytanie
Moderator: Moderatorzy
Ja tu tylko gość jestem i czytam sobie conieco.
Silikonem to może sobie uszczelnić jakiś element co jest dokręcany do bloku/głowicy typu pokrywa zaworów, termostat itp. Nie wyobrażam sobie tego żeby kłaść silikon pomiędzy głowicę a blok. Te dwa elementy powinny być idealnie proste i pomiędzy nimi znajduje się tylko i wyłacznie uszczelka nic więcej.
PS. Ale co do francuskich aut to się nie znam bo mam fiata więc może w Renault uszczelke pod głowicę kładzie się na silikon
Silikonem to może sobie uszczelnić jakiś element co jest dokręcany do bloku/głowicy typu pokrywa zaworów, termostat itp. Nie wyobrażam sobie tego żeby kłaść silikon pomiędzy głowicę a blok. Te dwa elementy powinny być idealnie proste i pomiędzy nimi znajduje się tylko i wyłacznie uszczelka nic więcej.
PS. Ale co do francuskich aut to się nie znam bo mam fiata więc może w Renault uszczelke pod głowicę kładzie się na silikon

Tak oczywiście,że używam klucza dynamometrycznego i co do wszystkich regół dotyczących dokręcania jestem pewien że robię dobrze.
Obecnie prawie wszystkie uszczelki pod głowicę mają przy zewnętrznej krawędzi silikopodobny wąski pasek. Ja też bym nie kład na silikonie zastanawiałem się jedynie czy od strony bloku nie ułożyć na/kiedyś często i wszędzie używanym/ "hermetic"/nie było nic innego/.Po oględzinach użytych już dwóch nowych uszczelek oraz trzech starych z przed lat które do niego zakładałem jak i sprawdzeniu płaszczyzny głowicy i bloku doszedłem do wniosku że obecnie okucie dociskane jest dobrze natomiast cały problem tkwi z dociśnięciem uszczelki do kanalików wodnych i olejowych /brak wyraźnego odciśnięcia/jak wpoprzednich uszczelkach.Winę zrzucam na zbyt twardą fibrę . Może się mylę.
Obecnie prawie wszystkie uszczelki pod głowicę mają przy zewnętrznej krawędzi silikopodobny wąski pasek. Ja też bym nie kład na silikonie zastanawiałem się jedynie czy od strony bloku nie ułożyć na/kiedyś często i wszędzie używanym/ "hermetic"/nie było nic innego/.Po oględzinach użytych już dwóch nowych uszczelek oraz trzech starych z przed lat które do niego zakładałem jak i sprawdzeniu płaszczyzny głowicy i bloku doszedłem do wniosku że obecnie okucie dociskane jest dobrze natomiast cały problem tkwi z dociśnięciem uszczelki do kanalików wodnych i olejowych /brak wyraźnego odciśnięcia/jak wpoprzednich uszczelkach.Winę zrzucam na zbyt twardą fibrę . Może się mylę.
A może jednak nie masz tak równo przy kanalikach wodnych. Z tego co pisałeś to masz jakiś sprzęt do pomierzenia. Sprawdź dokładnie. Niby głowica planowana, ale ją też jak możesz to sprawdź czy jest równa. Wiesz są róźni specjaliści...
Uszczelka się nie odznacza, bo nie jest dociskana, gdyż płaszczyzna dociskająca jest nierówna. Kutfa myślę jak koreaniec. Idę się położę.. :-x
Uszczelka się nie odznacza, bo nie jest dociskana, gdyż płaszczyzna dociskająca jest nierówna. Kutfa myślę jak koreaniec. Idę się położę.. :-x
Są odciśnięcia ale bardzo delikatne /a powinny być mocniejsze i to znacznie/na całej powierzchni uszczelki jednakowo. Jak by była krzywa to w jednych miejscach było by mocniej a w innych słabiej odciśnięte.Dalej myślę że ta uszczelka jest zbyt twarda na takie momenty i kąty dokręcania głowicy a nie mogę ich zmienić bo tak pisze producent.
Czyli cała uszczelka jest lekko odzaczona/dociśnięta??
Jeśli tak to dowal mocniej. Np. mi braciak dokręcał zwykłym kluczem, nie dynamometrycznym, choć go posiada. Pokazywałem mu knige jakimi momentami dokręcać, ale jak spojrzał to powiedział "te dokręcanie to możesz sobie w ..... wsadzić. Dokręce Ci po swojemu i będziesz zadowolony. " No i jestem. Z tego co mówił, to alu głowica musi być dokręcana dynamo... i dokładnie. Tu nic się nie stanie jak przedobrzysz. Tylko że on jest mechanikiem i jako takie wyczucie w ręku ma dokąd dokręcić. Spróbuj jeszcze raz. Tylko dokręć mocniej.
Tylko nie na chama zaraz
Za ewentualne urwane śruby nie odpowiadam. Ale to musiał byś mieć jakąś dłuuugą rurkę żeby ją urwać przy dokręcaniu 
Jeśli tak to dowal mocniej. Np. mi braciak dokręcał zwykłym kluczem, nie dynamometrycznym, choć go posiada. Pokazywałem mu knige jakimi momentami dokręcać, ale jak spojrzał to powiedział "te dokręcanie to możesz sobie w ..... wsadzić. Dokręce Ci po swojemu i będziesz zadowolony. " No i jestem. Z tego co mówił, to alu głowica musi być dokręcana dynamo... i dokładnie. Tu nic się nie stanie jak przedobrzysz. Tylko że on jest mechanikiem i jako takie wyczucie w ręku ma dokąd dokręcić. Spróbuj jeszcze raz. Tylko dokręć mocniej.
Tylko nie na chama zaraz


Niezly mechanik z niegoMariusz pisze:Tylko że on jest mechanikiem i jako takie wyczucie w ręku ma dokąd dokręcić. Spróbuj jeszcze raz. Tylko dokręć mocniej.
Tylko nie na chama zarazZa ewentualne urwane śruby nie odpowiadam. Ale to musiał byś mieć jakąś dłuuugą rurkę żeby ją urwać przy dokręcaniu

Nie wazne z czego glowica, wzmacniane szpilki przy 110 potrafia sie urwac, szczegolnie to mile jak pojda przy dociaganiu...
witam ponownie po urlopowej przerwie.Nabrałem sił i zabrałem sie za składanie silniczka.
Wczoraj zakończyłem ręczne szlifowanie bloku .Wyszło super,kupiłem nową uszczelkę /to już trzecie podejście/ tym razem bardziej miękką firmy Ajusa .W niej znalazłem opis montażu /podany przez producenta uszczelki/ zupełnie inny niż w książce serwisowej Renault i taki zastosowałem. Zmieniłem też klucz dynamometryczny /być może tamten oszukiwał/.Po skręceniu zalałem układ wodą,odpowietrzyłem i zrobiłem próbę ciśnieniową jak poprzednio /nabiłem do zbiorniczka powietrze 0.7 atm./ i zwycięstwo już nie ubywa wody i nie cieknie do miski olejowej.Teraz muszę poskładać resztę i odpalić.
Wczoraj zakończyłem ręczne szlifowanie bloku .Wyszło super,kupiłem nową uszczelkę /to już trzecie podejście/ tym razem bardziej miękką firmy Ajusa .W niej znalazłem opis montażu /podany przez producenta uszczelki/ zupełnie inny niż w książce serwisowej Renault i taki zastosowałem. Zmieniłem też klucz dynamometryczny /być może tamten oszukiwał/.Po skręceniu zalałem układ wodą,odpowietrzyłem i zrobiłem próbę ciśnieniową jak poprzednio /nabiłem do zbiorniczka powietrze 0.7 atm./ i zwycięstwo już nie ubywa wody i nie cieknie do miski olejowej.Teraz muszę poskładać resztę i odpalić.