Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Dział Diesel...pytanie
Moderator: Moderatorzy
dla mnie podejrzane jest dokręcanie głowicy
zwłaszcza 2 etap
poluzować ok
dokręcić 20 też ok
ale potem 123 stopnie to według mnie stanowczo za mało - ostatnio robiłem silnik z blokiem aluminiowym i było 20 + 300 stopni
chyba że źle wpisałeś:
1. 30 Nm
2. 70 Nm
3. po 3 min poluzować wszystkie
4. 20 Nm
5. Każdą dokręcić o kąt 123
zwłaszcza 2 etap
poluzować ok
dokręcić 20 też ok
ale potem 123 stopnie to według mnie stanowczo za mało - ostatnio robiłem silnik z blokiem aluminiowym i było 20 + 300 stopni
chyba że źle wpisałeś:
1. 30 Nm
2. 70 Nm
3. po 3 min poluzować wszystkie
4. 20 Nm
5. Każdą dokręcić o kąt 123
Lodoo nie mam nic do stracenia albo się uda albo nie Zakładać zrobioną górę na krzywą płaszczyznę bloku to bezsens tym bardziej,żę niewiedząc o tym zrobiłem to wcześniej i klapa.
Jeśli się nie uda to i tak wypakować trzeba będzie silniczek rozebrać /a tego chcę uniknąć/ i dać blok do planowania albo tak jak wcześniej pisałem kupić drugi silnik.
Jeśli się nie uda to i tak wypakować trzeba będzie silniczek rozebrać /a tego chcę uniknąć/ i dać blok do planowania albo tak jak wcześniej pisałem kupić drugi silnik.
Greg205 nie pomyliłem się mam to sprawdzone z kilku źródeł.
1. Mam po części skserowaną książkę serwisową Renault oryginał ale w języku niemieckim.
2. Polską "AUTO Renault Exspress/Renault 5"
3.Strona katalogowa producenta nie tylko uszczelek- Goetz
4. Z jakiejś książki warsztatu samochodowego-dział Renault
wszędzie to samo
1 etap-30 Nm
2 etap-70 Nm
3 etap-po 3 min odkręcić o kąt 90
4 etap- 20 Nm
5 etap-dokręcić o kąt 123 +- 2
1. Mam po części skserowaną książkę serwisową Renault oryginał ale w języku niemieckim.
2. Polską "AUTO Renault Exspress/Renault 5"
3.Strona katalogowa producenta nie tylko uszczelek- Goetz
4. Z jakiejś książki warsztatu samochodowego-dział Renault
wszędzie to samo
1 etap-30 Nm
2 etap-70 Nm
3 etap-po 3 min odkręcić o kąt 90
4 etap- 20 Nm
5 etap-dokręcić o kąt 123 +- 2
A jednak. Masz pompę boscha z podgrzewaczem
Czujnik temp. płynu. Zajebioza. Nareszcie ktoś ma identyk osprzęt jak ja
Ryzyk fizyk. Jeśli masz uszczelkę to próbuj.
jeśli sie nie uda to pozostaje planowanie. Lub 1.9 - R19, Carisma, Clio, Megane (1.9 dTi
) 100kucy ach
no i silnik niestary. 1.5dCi odpuść bo nie wejdzie :-?


Ryzyk fizyk. Jeśli masz uszczelkę to próbuj.
jeśli sie nie uda to pozostaje planowanie. Lub 1.9 - R19, Carisma, Clio, Megane (1.9 dTi


Dzisiaj kończę ręczne szlifowanie bloku to cholernie ciężka robota. Teraz dopiero widzę gdy się pobieliła jak bardzo była płaszczyzna krzywa.Najbardziej bo 0.05-0.06 mm wyciągnięte jest żeliwo przy otworach na śruby po za tym są jeszcze wgłębienia i wżery korozyjne.cały czas kontroluję płaszczyznę liniałem aby nie przedobrzyć.
Jak skończę rzucę parę fotek a może filmik.
Mariusz jeśli się uda to silniczek będzie jak nowy,góra i dół na cacy.Fajnie że masz taki sam silniczek na dodatek 3 lata młodszy.Ile masz na nim kilosów? mój jak kupiłem miał 3 lata 40 000 km na liczniku sam zrobiłem 250 000 ale ktoś wcześniej grzebał przy liczniku /ułamany 1 ząbek/tak więc sądzę że cofnął o 100 000 km.Tak że w sumie mam ponad 400 000 a to już sporo/dlatego tak wygląda blok, wytarte rowki pod uszczelniaczami wałka rozrządu i wału korbowego/musiałem nowe przesuwać/. Jak wszystko się uda to silniczek przeżyje drugą młodość.
Jak skończę rzucę parę fotek a może filmik.
Mariusz jeśli się uda to silniczek będzie jak nowy,góra i dół na cacy.Fajnie że masz taki sam silniczek na dodatek 3 lata młodszy.Ile masz na nim kilosów? mój jak kupiłem miał 3 lata 40 000 km na liczniku sam zrobiłem 250 000 ale ktoś wcześniej grzebał przy liczniku /ułamany 1 ząbek/tak więc sądzę że cofnął o 100 000 km.Tak że w sumie mam ponad 400 000 a to już sporo/dlatego tak wygląda blok, wytarte rowki pod uszczelniaczami wałka rozrządu i wału korbowego/musiałem nowe przesuwać/. Jak wszystko się uda to silniczek przeżyje drugą młodość.
ho ho z tego wynika że mój jest dziadkiem. Cieszę się ,że rośnie nam gromada dieselmaniaków.Fajnie bo będzie lepiej można podzielić się doświadczeniami.
gajosik twój to to jeszcze młodzieniec co go tak oszczędzasz?
A teraz do rzeczy.Dzisiaj skończyłem szlifować blok /jutro wyślę fotki bo zapomniałem aparat w garażu/ wyszedł znakomicie aż się sam sobie dziwię.Założyłem nową uszczelkę i śruby /gwint i podkładki posmarowałem olejem/ skręciłem tak jak pisałem poprzednio ,dwie śruby trochę trzeszczały a z jedną miałem problem z dokręceniem o ten sam kąt bałem się że się zerwie ale się udało dociągnąć. Tym razem zalałem wodą odpowietrzyłem ale nie wlewałem przezornie oleju /zostawiłem odkręcony korek spustowy w misce/ i nie uzbrajałem całego silnika. Poprzez zbiorniczek za pomocą pompki oraz korka z wentylem samochodowym dopompowałem 0.6 atm.Węże były twarde ale po chwili z miski zaczęła kapać woda
! Wściekły i zdeterminowany odkręciłem miskę i ponownie zwiększyłem ciśnienie. Woda kapała przez ten powrotny kanał olejowy z prawej i lewej strony bloku. Po zdjęciu głowicy ta cholerna uszczelka podobnie jak poprzednia źle siadła, brak zdecydowanie odbitych kanalików wodnych natomiast obrys okuć zarysował się lekko na głowicy. Jak porównałem obie uszczelki to w porównaniu ze starymi fibra na nich jest tak twarda ,że paznokciem nie można zarysować a na starych pozostają wgłębienia. Czy to jest to , o co tu chodzi? Sprawdziłem płaszczyznę głowicy i bloku ,są idealnie równe.Jutro kupuję uszczelkę innej firmy i o numer grubszą/czyli tą ostatnią/ chociaż tłok wystaje mi 0.955 i mieszczę się jeszcze w drugim wymiarze. Zakładam i trzymajcie kciuki. Chyba jam wariat ale nie popuszczę.
gajosik twój to to jeszcze młodzieniec co go tak oszczędzasz?
A teraz do rzeczy.Dzisiaj skończyłem szlifować blok /jutro wyślę fotki bo zapomniałem aparat w garażu/ wyszedł znakomicie aż się sam sobie dziwię.Założyłem nową uszczelkę i śruby /gwint i podkładki posmarowałem olejem/ skręciłem tak jak pisałem poprzednio ,dwie śruby trochę trzeszczały a z jedną miałem problem z dokręceniem o ten sam kąt bałem się że się zerwie ale się udało dociągnąć. Tym razem zalałem wodą odpowietrzyłem ale nie wlewałem przezornie oleju /zostawiłem odkręcony korek spustowy w misce/ i nie uzbrajałem całego silnika. Poprzez zbiorniczek za pomocą pompki oraz korka z wentylem samochodowym dopompowałem 0.6 atm.Węże były twarde ale po chwili z miski zaczęła kapać woda
