witam, przymierzam się do kupna któregoś z modeli ze wskazaniem na model GTX i stąd moje pytanie. Jakie są różnice w zawieszeniu oraz napędzie, hamulcach między obiema wersjami. Różnice w wyposażeniu wnętrza oraz z zewnątrz to widać. GTE bardziej sportowa ale jeżeli mają ten sam silnik i zawieszenie to..... no właśnie proszę o podpowiedź,
Radek
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
GTX vs GTE
Moderator: Moderatorzy
witam, jesteśmy 5 dni przed zlotem i podejrzewam, że większość ludzi z forum siedzi przy autach i grzebie ale w tym wirze prac ktoś może odpowie. Ja od spraw technicznych się nie znam kompletnie ale wiem, że jeżeli masz do nabycia w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach GTX lub GTE to nie patrzyłabym w ogóle czy to X czy to E tylko brałabym w ciemno każdą sztukę.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2019, 10:40 przez Andzia, łącznie zmieniany 1 raz.
a tutaj masz linka do wikipedi Renault 5 i tam jest porównanie GTX i GTE
https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_5
https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_5
Różnica jest kolosalna.
GTX - to typowy cywilny kanapowiec, ze zwykłym zawieszeniem i zwykłym układem hamulcowym.
Jedyne co go wyróznia to silnik o większej pojemności 1.7, w zależności od roku produkcji albo z gaźnikiem (mocniejsza, ale jak to gaźnik - problemy) albo z układem wtryskowym jednopunktowym (niezawodny) i w standardzie wyższe wyposażenie takie jak elektrycznie regulowane szyby, welurowa tapicerka, "bogata" deska, zdarza się nawet wspomaganie.
Ceny jedynie odrobinę wyższe od zwykłych wersji.
GTE - to typowy hot hatch. W krajach z ostrzejszymi normami spalin zastępował wersję GT turbo.
Ma zawieszenie identyczne z GT turbo, tak samo układ hamulcowy, poszerzenia, koła itp. Upraszczając to GT turbo z innym silnikiem. Bardzo łatwy swap silnika na 1.7turbo B18FT
Baaardzo przyjemne autko i bardzo trudne do kupienia. No i cena za egzemplarz do jazdy 3x GTX
To tak w uproszczeniu
GTX - to typowy cywilny kanapowiec, ze zwykłym zawieszeniem i zwykłym układem hamulcowym.
Jedyne co go wyróznia to silnik o większej pojemności 1.7, w zależności od roku produkcji albo z gaźnikiem (mocniejsza, ale jak to gaźnik - problemy) albo z układem wtryskowym jednopunktowym (niezawodny) i w standardzie wyższe wyposażenie takie jak elektrycznie regulowane szyby, welurowa tapicerka, "bogata" deska, zdarza się nawet wspomaganie.
Ceny jedynie odrobinę wyższe od zwykłych wersji.
GTE - to typowy hot hatch. W krajach z ostrzejszymi normami spalin zastępował wersję GT turbo.
Ma zawieszenie identyczne z GT turbo, tak samo układ hamulcowy, poszerzenia, koła itp. Upraszczając to GT turbo z innym silnikiem. Bardzo łatwy swap silnika na 1.7turbo B18FT
Baaardzo przyjemne autko i bardzo trudne do kupienia. No i cena za egzemplarz do jazdy 3x GTX
To tak w uproszczeniu

Witam, bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc,
Pozdrawiam
Radek
[ Dodano: 19 Październik 2019, 14:16 ]
witam, czy mozliwa jest lekka modyfikacja zawieszenia Renault 5 GTX w kierunku GTE? Np wymiana sprężyn i amortyzatorów od wersji GTE? Czy te elementy są zamienne aby go troszke usztywnic czy zawieszenia są całkowicie inne- mocowania itp? Pozdrawiam Radek
Pozdrawiam
Radek
[ Dodano: 19 Październik 2019, 14:16 ]
witam, czy mozliwa jest lekka modyfikacja zawieszenia Renault 5 GTX w kierunku GTE? Np wymiana sprężyn i amortyzatorów od wersji GTE? Czy te elementy są zamienne aby go troszke usztywnic czy zawieszenia są całkowicie inne- mocowania itp? Pozdrawiam Radek
Hej
Nie chce być nie przyjemny, ale to forum kipi od informacji o zawieszeniu.
Polecam poczytać o rożnych zmianach.
Przód amorki i sprężyny od GTE czy GTT pasują beż problemu zwróć tylko uwagę na mocowanie przy zwrotnicy i te górne.
Tył belka zwykła jest miękka a znalezienie belki od GTE GTT cud no chyba że masz ( nie pamiętam czy GTX miał ) 4 drążkowa to tylko amore i po sprawie.
Nie chce być nie przyjemny, ale to forum kipi od informacji o zawieszeniu.
Polecam poczytać o rożnych zmianach.
Przód amorki i sprężyny od GTE czy GTT pasują beż problemu zwróć tylko uwagę na mocowanie przy zwrotnicy i te górne.
Tył belka zwykła jest miękka a znalezienie belki od GTE GTT cud no chyba że masz ( nie pamiętam czy GTX miał ) 4 drążkowa to tylko amore i po sprawie.