Mechanik nie ma racji, bo pewnie nigdy nie naprawiał konkretnie takiego auta. Na 99% przyczyną jest uwalona uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym i wydechowym. Te dwa kolektory są ze sobą skręcane i pomiędzy nimi jest uszczelka. Ona jest uszkodzona i auto dostaje za dużo powietrza i ma wysokie obroty.
Nie chodzi o uszczelkę pomiędzy kolektorami, a głowicą, którą i tak trzeba wymienić przy naprawie.
Generalnie trzeba zdemontowac kolektory i je rozkręcić (czasem potrafi się ukręcić, któraś ze śrub je łącząca). Wymienic uszczelkę i przy okazji wywalić/zaślepić zawór egr.
[ Dodano: 10 Lipiec 2019, 16:35 ]
Poczytaj tu
http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=11254
i tu
http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=11742
i tu
http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
I zrób to sam, bo mechanik nie zrobi tego sam poprawnie.
Mógłbym Ci to zrobić ale dopiero zimą i z 1500 musiałbybm wziąć:)
A u mnie ta awaria doprowadziła do zabicia silnika, bo poprzedni właściciel bardzo długo tak jeździł. W skrzynie korbowej przez miesiace zbierały się sadze ze spalin.....
[ Dodano: 10 Lipiec 2019, 16:37 ]
Uszczelka w ASO jakies 2 lata temu kosztowała około 20PLN.