Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Wyje po wymianie rozrządu.
Moderator: Moderatorzy
Wyje po wymianie rozrządu.
Witam! Diesel, F8M, mocno napięty pasek - wyje nieziemsko, słabo napięty (prawie flak) - cisza. Mechanicy pojęcia nie mają, dlaczego wyje - obecnie wymieniane są rolki rozrządu na inne. Nie wiedzą też, jak mocno pasek powinien być napięty. Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach, który zna ten silnik i poradziłby sobie z diagnostyka i poprawną regulacją rozrządu ?
Mechanicy powinni dysponować tabelami w którym miejscu mierzyć i jakie ma być ugięcie paska [mm] pod zadanym obciążeniem [N] - przyrząd kosztuje z 70PLN a pewnie w Autodacie takie dane są dostępne.
Na pewno jest to podane do diesla w książce Sam naprawiam od Rapida i chyba w Haynesie od Super 5, ale w tej drugiej to nie dam głowy czy jest silnik diesla.
Niestety książki mam na działce i teraz nie pomogę.
Mam jedynie PDF od obsługi narzędzia mot. 1505 z podanymi wartościami w Hz dla różnych silników Renault, ale to ustrojstwo mierzy częstotliwość drgań paska względem napięcia i takie tez podaje wartości w tabelach. Dokładnie to robi analizę harmonicznych cech wibracyjnego paska. Ale takie przyrządy w lepszych warsztatach powinni mieć.
Aaaa zaraz zaraz mam rozpiskę dla mierników z wartościami SEEM czyli np. Conti - dla Renault F8M - 41 minimum 37 a dla paska osprzętu 109 minimum 72
Na pewno jest to podane do diesla w książce Sam naprawiam od Rapida i chyba w Haynesie od Super 5, ale w tej drugiej to nie dam głowy czy jest silnik diesla.
Niestety książki mam na działce i teraz nie pomogę.
Mam jedynie PDF od obsługi narzędzia mot. 1505 z podanymi wartościami w Hz dla różnych silników Renault, ale to ustrojstwo mierzy częstotliwość drgań paska względem napięcia i takie tez podaje wartości w tabelach. Dokładnie to robi analizę harmonicznych cech wibracyjnego paska. Ale takie przyrządy w lepszych warsztatach powinni mieć.
Aaaa zaraz zaraz mam rozpiskę dla mierników z wartościami SEEM czyli np. Conti - dla Renault F8M - 41 minimum 37 a dla paska osprzętu 109 minimum 72
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja też nie używałem 
Ale skoro płacę za usługę w warsztacie to oczekuje zrobienia zgodnie ze sztuką i zakładam że warsztat ma odpowiednią wiedzę i narzędzia.
Kiedyś w GTE napiąłem za mocno pasek, ale przy jeździe próbnej od razu było słychać i poluźniłem. O ile mi wiadomo do dzisiaj wszystko OK, bo to było w GTE które obecnie użytkuje Luzik
Może też być tak, że po prostu rolka jest do du.y.
Co ciekawe dla F8Q owe wartości SEEM są podane niższe niż dla F8M choć spodziewał bym się takich samych. Tyle że nie wiem jak to interpretować - luźniej czy ciaśniej
Zależnie od wersji dla F8Q jest 38 (minimum 36) lub 28 (minimum 25)

Ale skoro płacę za usługę w warsztacie to oczekuje zrobienia zgodnie ze sztuką i zakładam że warsztat ma odpowiednią wiedzę i narzędzia.
Kiedyś w GTE napiąłem za mocno pasek, ale przy jeździe próbnej od razu było słychać i poluźniłem. O ile mi wiadomo do dzisiaj wszystko OK, bo to było w GTE które obecnie użytkuje Luzik

Może też być tak, że po prostu rolka jest do du.y.
Co ciekawe dla F8Q owe wartości SEEM są podane niższe niż dla F8M choć spodziewał bym się takich samych. Tyle że nie wiem jak to interpretować - luźniej czy ciaśniej

Zależnie od wersji dla F8Q jest 38 (minimum 36) lub 28 (minimum 25)
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Potwierdzam co do pasków.kusio102 pisze:F8Q miało 151 zębów tylko i wyłącznie w Clio, taki z R19 czy Megane nie ważne czy turbo czy wolny ssak ma 153 tak jak i w F8M![]()
Co do napięcia paska to chyba wszystko zostało napisane, choć ja takiego przyżądu u siebie w 5 nie używałem 😁
Jak tego nie widzę ciężko stwierdzić co panowie tam narobili.Też nie używałem przyrządów do napinania paska.gdzieś dali ciała,coś może być źle skręcone.
Wymienili nową rolkę napinacza INA (na moją SKF z zapasu - stary typ, na śrubę i klucz, mimośrodowy) - wyje, aczkolwiek pasek jakby lepiej się już na niej układał niż na tej z nowego zestawu. Teraz mają wymienić jeszcze rolkę prowadzącą INA (też na moją z zapasu). Wydawałoby się że prosta sprawa, a mam badania "naukowe" metodą prób i błędów. Pasek to 153x25.4 - zęby trapezowe, chyba zażądam jego wymiany - to tej licznie naciągnięć i zwolnień.
INA to bardzo dobra firma - to to samo co FAG i Ruville (grupa Schaeffler ) - często od partii produkcyjnej zależy jak jest oznaczone z uwagi na różną rozpoznawalność marki zależnie od kraju. Te produkty idą na pierwszy fabryczny montaż w wielu markach.
No ale zawsze może trafić się coś wadliwego. Niestety ta marka podobnie jak SKF bywa często podrabiana np. http://www.kuhfussonline.com/index.php/ ... uktow.html
No ale zawsze może trafić się coś wadliwego. Niestety ta marka podobnie jak SKF bywa często podrabiana np. http://www.kuhfussonline.com/index.php/ ... uktow.html
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt: