Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Silnik GTT na pełnym wtrysku
Moderator: Moderatorzy
Silnik GTT na pełnym wtrysku
Jakiś czas temu kupiłem silnik do mojej renówki, miał być klasyczny swap na 1.4 GTT, jednak plan uległ zmianie przez trudność z dostaniem oryginalnego gaźnika ( kupiłem silnik bez niego). Doszedłem do wniosku, że spróbuje poprawić fabrykę. Nie wiem czy ktoś próbował już przerabiać ten silnik na pełny wtrysk, jeżeli tak to bardzo proszę o kontakt.
Plan jest taki, aby zaprojektować i wykonać całkiem nowy kompletny układ dolotowy do tego silnika adaptująć wtryski i całą elektrykę od nowszego auta. Jednak pojawiło się parę problemów, którę wolę przedyskutować z większą liczbą osób.
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów. A mianowicie przy projektowaniu muszę założyć moc jaką chciałbym osiągnąć, wiadomo autko ma się ładnie odpychać ale nie chcę przesadzić, żeby nie zniszczyć silnika. To pierwsza sprawa, a druga jakie obroty maksymalne osiąga oryginalny GTT na gaźniku, chodzi mi o moment odcięcia.
To są dwa założenia, bez których nie mogę przejść dalej. Proszę o pomoc.
Plan jest taki, aby zaprojektować i wykonać całkiem nowy kompletny układ dolotowy do tego silnika adaptująć wtryski i całą elektrykę od nowszego auta. Jednak pojawiło się parę problemów, którę wolę przedyskutować z większą liczbą osób.
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów. A mianowicie przy projektowaniu muszę założyć moc jaką chciałbym osiągnąć, wiadomo autko ma się ładnie odpychać ale nie chcę przesadzić, żeby nie zniszczyć silnika. To pierwsza sprawa, a druga jakie obroty maksymalne osiąga oryginalny GTT na gaźniku, chodzi mi o moment odcięcia.
To są dwa założenia, bez których nie mogę przejść dalej. Proszę o pomoc.
W oryginalnej GTT nie masz odcięcia dopływu paliwa. Jest jedynie wyłączenie zapłonu przy nadmiernym wzroście ciśnienia doładowania. Nie udało mi się doprowadzić do takiej sytuacjichodzi mi o moment odcięcia

Obroty maksymalne w granicy 6500.
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2017, 23:04 przez TQT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Można to zrobić na ori kolektorze,przetestuj najpierw na ori wtedy bedziesz widział jak się to zachowuję,pasowało by poszerzyć kanały w głowicy,bo fabrycznie trochę je zrobili małe
.Można wykorzystać oryginalny czujnik położenia wału do sterowania iskrą i nie trzeba triggera.Pomysł z wtryskiem fajny,też to będę wprowadzał w Swoim GTT,ale dopiero przy wkładaniu silnika po zmianach i toczeniu tłoków.
Moc jaką mozesz osiągnąć na oryginalnych gratach to na pewno 150,bo do tylu jest turbo.
Podejrzewam że 180KM na seryjnych gratach po wymianie turbo i podkręceniu ciśnienia doładowania powinno wydać.Tylko tutaj koszta większe,bo dużo trzeba wzmocnić i przerobić,
Działaj powodzenia

Moc jaką mozesz osiągnąć na oryginalnych gratach to na pewno 150,bo do tylu jest turbo.
Podejrzewam że 180KM na seryjnych gratach po wymianie turbo i podkręceniu ciśnienia doładowania powinno wydać.Tylko tutaj koszta większe,bo dużo trzeba wzmocnić i przerobić,
Działaj powodzenia
Początkowo zastanawiałem się czy nie przerobić oryginalnego kolektora, ale doszedłem do wniosku , że lepiej będzie stworzyć od nowa własny. Zwłaszcza, że musze znaleźć odpowiednie miejsca na czujniki w kolektorze dolotowym. Zapłon chce zostawić oryginalny, a do sterowania wtryskami użyć DET 3 Fuel Implant. Steruje on tylko dawką paliwa biorąc pod uwagę temp. Kolektora, ilość powietrza w kolektorze i odczyt z sondy lambda.
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Patencik1987
- Posty: 1014
- Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Patencik1987, "najprościej"* byłoby zdobyć zestaw z 21 turbo. tam masz 4 cylindry w turbo
bo tak z nowszych to co, gównianego lh-jetronica z b18ft? dopiero f4rt jest turbo benzyną, ale taki retrofit to porywanie się z motyką na słońce
*jak by jeszcze była dostępność części... a dostępność zerowa
na ile by nie było, 100 czy 200, niech kolega Zimny, nie myśli o niczym innym jak standalone
kto będzie jeździł ciągle do tunera żeby coś skorygować? a tak to sobie podepnie pod kompa i mniejsze poprawki sam wprowadzi
i prościej to odsprzedać potem
bo tak z nowszych to co, gównianego lh-jetronica z b18ft? dopiero f4rt jest turbo benzyną, ale taki retrofit to porywanie się z motyką na słońce
*jak by jeszcze była dostępność części... a dostępność zerowa
na ile by nie było, 100 czy 200, niech kolega Zimny, nie myśli o niczym innym jak standalone
kto będzie jeździł ciągle do tunera żeby coś skorygować? a tak to sobie podepnie pod kompa i mniejsze poprawki sam wprowadzi
i prościej to odsprzedać potem