


Moderator: Moderatorzy
Ja mam system z C3J, stąd moje pytania!RYCHO35 pisze: Co do odpowietrznika/napowietrznika baku to jego funkcję najczęściej pełnił korek ( ma wtedy widoczne otworki, czasem zaworek) lub po prostu wężyk wyprowadzony obok korka a w bardziej rozbudowanych układach filtr węglowy i system zaworków i rurek połączonych z układem dolotowym silnika. Niesprawność tego układu można wykryć podczas tankowania-odkręcasz wlew i słychać syknięcie, to właśnie zbiornik "zassał" powietrze bo wytworzyło się w im podciśnienie. No ale musiałbyś zatankować do pełna i w krótkim czasie wyjeździć ze 3/4 baku.
W renault system odprowadzania par paliwa nazywał się chyba renoox lub renox.
Elektrozawór jest pominięty, bo on jest przy puszce, tzn. jest zamontowany na nity do kielicha, ale po prostu wężyk się kończy pod maską i tyle. Przejrzałem serwisówkę, jest pokazany i opisany tylko jakiś dziwny system z dodatkową taką "bańką" z tworzywa przy prawej tylnej podłużnicy bodajże, normalnego systemu odpowietrzania nie znalazłem, może nie mam tych stron???RYCHO35 pisze:To że wywaliłeś filtr węglowy nie oznacza że masz odpowietrzenie bo z tego co kojarzę to jest jeszcze elektrozawór, gdzieś.....
Nie znam dokładnie gdzie w c3j rozmieszczone są te wszystkie duperelki bo bardziej gustuję w "babciach". Chciałem tylko przyblizyć zasadę działanie a co i gdzie to już sobie z serwisówki wyłuskaj.