Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
[1.6D] Zgasł już nie odpala
Moderator: Moderatorzy
[1.6D] Zgasł już nie odpala
Witam.
Mam taki problem. Jadąc sobie nagle auto zgasło i już nie odpaliło. Przestała się palić kontrolka od świeć żarowych i auto tzw zdechło. Inne kontrolki itp działają bez problemu.
Mam taki problem. Jadąc sobie nagle auto zgasło i już nie odpaliło. Przestała się palić kontrolka od świeć żarowych i auto tzw zdechło. Inne kontrolki itp działają bez problemu.
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Świece żarowe w silniku diesla służą wyłącznie do ułatwienia rozruchu i nic ponadto. W nowszych konstrukcjach jest jeszcze dogrzewanie po uruchomieniu, ale nie przy tym silniku.
Bez sprawnych świec żarowych jeśli trzyma kompresję i paliwo dochodzi to też zapali.
Jeżeli silnik nagle zgasł to oznacza że nie dostaje paliwa. Usterka jest albo mechaniczna albo elektryczna.
Jak rozumiem rozrusznik kręci, tylko silnik nie odpala tak?
Z uwagi na stopień skomplikowania instalacji elektrycznej tego silnika jako żywo przypominający budowę cepa, winny może być tu wyłącznie elektrozawór odcinający paliwo umieszczony na pompie paliwa.
Sprawdzanie też proste - wykręcić i podać 12V - jak iglica się schowa (albo wysunie - nie pamiętam) to działa.
Oczywiście zakładam, że akumulator sprawny bo diesel potrzebuje porzadnego zakręcenia rozrusznikiem a nie jakiegoś tam zamemłania.
O ile pamiętam w moim kabel do elektrozaworu szedł bezpośrednio ze stacyjki, bo tam jest malutki prąd, ale może w innych wersjach jest powiązany z przekaźnikiem od świec żarowych, albo ma własny dodatkowy. Spróbuj podać bezpośrednio z akumulatora 12V na alektrozawór i zobacz czy odpala.
Odnośnie uszkodzeń mechanicznych, to jest sporo możliwości.
Najpierw jednak należy sprawdzić czy po prostu najzwyczajniej w świecie się nie zapowietrzył, co dla diesla jest dość poważne. Ma to miejsce szczególnie często jak ktoś jeździ na rezerwie.
Jak sądzę przewód od filtra masz przezroczysty i widać czy jest w nim paliwo i czy przypadkiem nie pojawiają się pęcherzyki powietrza co jest niedopuszczalne. Może po prostu pękła membrana od pompki paliwa przy filtrze i zasysa powietrze. Na próbę można ominąć filtr/podgrzewacz.
Kolejne - z uwagi na niskie temperatury może być lodowy korek w przewodzie lub filtrze paliwa i za mało paliwa przechodzi do pompy. Przed zgaśnięciem nie osłabł?
Nastepne to już poważniejsze przyczyny w rodzaju uszkodzenia pompy paliwa, albo przeskoczenia paska rozrządu. W niektórych 1.6/1.9D na pompie, a konkretnie kole pompy są fasolki zamiast otworów do regulacji początku tłoczenia. Jeśli jest skrajnie źle to może nie chcieć odpalić, ale hmmm raczej by nie zgasł podczas jazdy.
Bez sprawnych świec żarowych jeśli trzyma kompresję i paliwo dochodzi to też zapali.
Jeżeli silnik nagle zgasł to oznacza że nie dostaje paliwa. Usterka jest albo mechaniczna albo elektryczna.
Jak rozumiem rozrusznik kręci, tylko silnik nie odpala tak?
Z uwagi na stopień skomplikowania instalacji elektrycznej tego silnika jako żywo przypominający budowę cepa, winny może być tu wyłącznie elektrozawór odcinający paliwo umieszczony na pompie paliwa.
Sprawdzanie też proste - wykręcić i podać 12V - jak iglica się schowa (albo wysunie - nie pamiętam) to działa.
Oczywiście zakładam, że akumulator sprawny bo diesel potrzebuje porzadnego zakręcenia rozrusznikiem a nie jakiegoś tam zamemłania.
O ile pamiętam w moim kabel do elektrozaworu szedł bezpośrednio ze stacyjki, bo tam jest malutki prąd, ale może w innych wersjach jest powiązany z przekaźnikiem od świec żarowych, albo ma własny dodatkowy. Spróbuj podać bezpośrednio z akumulatora 12V na alektrozawór i zobacz czy odpala.
Odnośnie uszkodzeń mechanicznych, to jest sporo możliwości.
Najpierw jednak należy sprawdzić czy po prostu najzwyczajniej w świecie się nie zapowietrzył, co dla diesla jest dość poważne. Ma to miejsce szczególnie często jak ktoś jeździ na rezerwie.
Jak sądzę przewód od filtra masz przezroczysty i widać czy jest w nim paliwo i czy przypadkiem nie pojawiają się pęcherzyki powietrza co jest niedopuszczalne. Może po prostu pękła membrana od pompki paliwa przy filtrze i zasysa powietrze. Na próbę można ominąć filtr/podgrzewacz.
Kolejne - z uwagi na niskie temperatury może być lodowy korek w przewodzie lub filtrze paliwa i za mało paliwa przechodzi do pompy. Przed zgaśnięciem nie osłabł?
Nastepne to już poważniejsze przyczyny w rodzaju uszkodzenia pompy paliwa, albo przeskoczenia paska rozrządu. W niektórych 1.6/1.9D na pompie, a konkretnie kole pompy są fasolki zamiast otworów do regulacji początku tłoczenia. Jeśli jest skrajnie źle to może nie chcieć odpalić, ale hmmm raczej by nie zgasł podczas jazdy.
ja coś takiego jeszcze wynalazłem
R5
[ Dodano: 11 Luty 2015, 11:32 ]
No i auto wylądowało u elektryka. Okazało się że popaliły się kable przy przekaźniku (znaleziony pod rurą wlotu powietrza ) i alternatorze. Auto sprawne
R5
[ Dodano: 11 Luty 2015, 11:32 ]
No i auto wylądowało u elektryka. Okazało się że popaliły się kable przy przekaźniku (znaleziony pod rurą wlotu powietrza ) i alternatorze. Auto sprawne