Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ten silnik to z gatunku tych, które pojadą niezależnie co ropopochodnego wlejesz. Rozrząd bardzo prosty.
To typoszereg F, zatem części bardzo tanie.
Najważniejsza jest kondycja konkretnego egzemplarza, bo resztą nie ma co się przejmować.
Właściwie jedyne co można mu zarzucić w Renault 5, to zmniejszony komfort podczas jazdy, bo to stary klekot i w środku jest głośno, a na wolnych obrotach trochę trzęsie. Trochę pomaga wymiana poduszek na nowe w których guma nie jest stwardniała ze starości.
Mam w mojej Renatce tej silnik, i tak jak napisał Tommies, pojedzie na wszystkim( osobiście nie testowałem ale wiem że tak jest ), mój już prawie 400 tyś zrobił i ma się dobrze, nie wiem jak w Renatkach z innym silnikiem, najgorsza wymiana jest sprzęgła gdyż trzeba wyciągnąć cały silnik aby się do niego dostać.
Dużym plusem silnika jest to że po 26 latach w trasie pali średnio 3.9l w trasie jeśli nie przekraczamy 90km/h po mieście to tak z 5 literków.
A i na koniec najlepsze zabawa jak zadymiasz otoczenie jak dodaje się mocno gazu (wszędzie czarno)
Jak na czarno to wtryski już trochę leją Po takim przebiegu mają prawo.
A co do sprzęgła, to niekoniecznie. To blok F taki sam jak w 1.7 i mniejszą skrzynia bo JB1 a nie JB3. Skoro w 1.7 da się bez wyciągania silnika, to tym bardziej w 1.6D z mniejszą skrzynią.
Tommies jest duży problem z wyciągnięciem mój tata też kiedyś próbował ale nie dało rady a rok temu jak wymieniałem sprzęgło to samo było że nie dało rady wyciągnąć bez wyciągania silnika, mniejsza z tym a co do filmiku to 1.9TD w mojej Renacie to by było coś, ale moim postanowieniem jest to aby była w serii tak jak wyszła z fabryki
Zawory reguluje się na podkładkach - tak jak w każdym silniku F Renault. Wartości luzów musisz poszukać na forach bo nie pamiętam. Podkładki da się wymienić bez konieczności zdejmowania wałka, no ale nie wiadomo czy jest potrzeba.
Co do początku tłoczenia pompy, to regulacja jest fasolkami na kole pompy (wtedy trzeba mieć miernik zegarowy i znać wartość albo patyk Renault MOT numercośtamcośtam). Bywały tez koła bez regulacji i być może miały to na pompie albo wogóle Pewnie wtedy był montowany ten przyśpieszacz na linkę z termostatem w głowicy dla łatwiejszej opałki zimą.
Okej dzięki, teraz tylko pozostaje ustawienie pierwszego wyrysku czyli załatwianie miernika zegarowego. A tak z innej beczki, czy poduszki silnika od 1.4 beda pasowac? Bo przykra prawda jest taka ze na postoju wszystko na desce mi podskakuje a nie moge znalesc do 1.6 dedykowanych.
No rzeczywiście wychodzi że są dwa typy do 88 numer Renault 7700696055 po 88 7700727166 ale cholera wiem czym się różni, bo ilość zębów ta sama, rozstaw także, szerokość ta sama, długość też.
Czołowi producenci jak Conti, czy Bosch także je rozróżniają, czyli z jakiegoś powodu nie są zamienne.
A widzisz. W GTE było to samo. Niestety starsze auta są już traktowane po macoszemu i ciężko wyłuskiwać takie informacje lub są najzwyczajniej w świecie błędne.
Ja na szczęście mam dostęp do książek autodaty i jest tam zawartych wiele informacji m.in o pompie wtryskowej czy zaworach.
A co do częstych awarii to głównie leje się z uszczelniacza ( takiej kwadratowej małej gumki ) w okolicach panewki pierwszego tłoka.