Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

[1,6D] Kłopoty z rozrządem

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

[1,6D] Kłopoty z rozrządem

Post autor: max667 »

Jako że to mój pierwszy post na forum, na wstępie witam wszystkich miłośników i użytkowników tego wdzięcznego autka jakim jest "piątka"... luzik

Przechodząc do meritum, jest jakaś szansa że głowica w 1,6D jest bezkolizyjna (strzelił mi pasek rozrządu ), czy już rozglądać się za nową głowicą ?
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

:mysli: jak Ci strzelił w trakcje jazdy , czy w trakcje rozruchu pojazdu
max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

Post autor: max667 »

W trakcie jazdy...
Edit
No niestety, ściągnąłem pokrywę zaworów, obracam wałkiem i coś blokuje... zdaje się że na 4 tłoku przedostatni zawór :zalamka:

Ma ktoś może na zbyciu F8M :|
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

http://allegro.pl/silnik-1-6-d-renault- ... 53359.html Cena spora ale i tak pewnie taniej od remontu
max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

Post autor: max667 »

Obdzwonię szroty w mojej okolicy, jak nic tańszego/ciekawszego się nie trafi to ten z allegro chyba będę musiał złapać, dobrze że chociaż z pompą jest... bo moja też już prosiła się o grubszy przegląd ;)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a nie lepiej już 1,9D założyć ? troszeczkę mocniejszy i można trafić coś z kangura w dobrej cenie z osprzętem
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

Post autor: max667 »

Na moc do tej pory nie narzekałem :lol: , pięciu chłopa (pewnie blisko 500kg) + 120l ON w bagażniku i "bestia" dawała radę...
A ten 1,9D to który? F8T czy F8Q ? Nie będzie problemów z montażem i jak ze skrzynią, będzie pasowała?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Praktycznie każdy diesel jest kolizyjny, poza jakimiś dziwolągami w lokomotywach czy statkach :)

Wkładaj 1.9D, ale kup od Clio z pompą i mocowaniem alternatora, a nie R19 bo minimalne różnice w mocowaniu osprzętu powodują że lepiej się nadaje.
Osprzęt i instalacja pasuje z symbolicznymi zmianami które każdy kto potrafi zmienić koło, olej czy klocki da radę zrobić.
Cena praktycznie ta sama a różnicę mocy się czuje. W razie czego pomogę doświadczeniem bo robiłem już takie zmiany.

Obrazek

a tu w poprzednim

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/fZrp_2zplqc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

Post autor: max667 »

Coś takiego?
http://otomoto.pl/renault-clio-1-9-dies ... 09461.html
Niby do Puław mam tylko jakieś 80km, z drugiej strony zawieszenie silnika jednak się różni... muszę to przemyśleć. :mysli:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

coś mi się zdaje że da rade ogarnąć mocowania 1,9 tak aby było jak w twoim 1,6
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

Post autor: max667 »

Od wczoraj to próbuje obczaić, zdaje się że F8Q ma taki sam rozstaw otworów do umocowania łapy od przodu (jesli nie to czeka mnie spawanie uchwytu od strony rozrządu)
Obrazek
Tak czy inaczej jutro wybieram się obejrzeć to Clio, jak nie będzie jakiś "kopciuch" to je pewnie wezmę... i zacznę zabawę :stres:
aleX_grzegorz
Posty: 88
Rejestracja: 14 października 2011, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aleX_grzegorz »

Tylko chyba nie w tym miejscu co trzeba.... :mysli:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

coś mi się zdaje że jest w tym samym miejscu co w silniku benzynowym typu C czy F nie wiem jak jest w klekotach bo nie widziałem ostatnio takowego u siebie na warsztacie
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
max667
Posty: 8
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 13:36
Lokalizacja: Z lasu ;)

Post autor: max667 »

Też mam nadzieję, że jest to w jakiś sposób znormalizowane... np. F8M (1.6D) w Rapidach z tego co widzę w fotkach na allegro jest montowany i z boku (od rozrządu) i od przodu. 1.9 widziałem z montażem tylko od rozrządu, co nie znaczy że na bloku otwory pod łapę poduszki nie podpasują :okok:
Tak czy inaczej nie zaszkodzi sprawdzić...

Edit:

No to Clio jest już na podwórku, silnik dość ładnie i równo pracuje, co najważniejsze nie kopci. Po drodze zauważyłem, że zbiera się zdecydowanie dużo lepiej niż mój 1,6, ale za to 130km/h to wszystko co się dało z niego wydusić ( na moim 10-15km więcej było). Pewnie to kwestia skrzyni i przełożeń, w clio jest JB3 u mnie JB1 ... dobrze kombinuję?
Suwnicę z dwuteownika, wózek z łożysk i pręta 12 już w stodole zmajstrowałem u sąsiada jest "kiforek" na korbkę, więc po niedzieli w długi weekend zabawa w SWAP :stres:
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Silnik 1.9 ma otwory do mocowania od przodu tak jak 1.6 Jedynie jest tam rozszerzone w porównaniu do 1.6 mocowanie chyba alternatora i w jednym miejscu trzeba zeszlifować ową aluminiową łapę o grubość blachy z której jest zrobiona łapa do poduszki - chyba 1,5 mm o ile pamiętam. I to wszystko. Mocowanie pasuje z silnika 1.6D.
Ale jeśli masz możliwość załatw sobie ze szrotu fragment nadwozia Rapida 1.9D z kielichem i podporą do górnego mocowania silnika i przyspawaj do R5 tak jak to widać u mnie na zdjęciu.
Górne mocowanie powoduje że silnik mniej przenosi drgania na nadwozie.
ODPOWIEDZ