Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
kontrolka ładowania
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
- Lokalizacja: Wsola
kontrolka ładowania
Dziasiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania, zgasiłem postał troszę ale po odpaleniu dalej sie swieci. Pasek cały, akumulator nowy, czy mógł wysiąść alternator?? czy jakieś zwarcie się zrobiło??
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
- Lokalizacja: Wroc³aw
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 16 stycznia 2013, 02:26
- Lokalizacja: wo³omin
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
- Lokalizacja: Wsola
Jutro rano pomierzę tylko ciekawe czy do domu wrócę bo jadąc do roboty się już świeciła zobaczymy rano bo jak alternator nie trybi to będzie kicha ( w razie co linka i na podmianę alternatora
) I odrazu pytanko bo mam alternator po remoncie z 1,7 mono oczywiście R5 czy to bedzie pasowało do gaźnikowca badź mam też od 19. doradźcie

bo do regulatora dochodzi + po stacyjce oraz Lampka z deski. pewno coś zaśniedziałe styki masz lub kostka przy lampieserrwieprzu pisze:Taa ... Mnie też to wnerwia już drugi raz ... Nie wszystko jest ok ... ostatnio zgasiłem to dotykając kabelków przy alternatorze to tam siedzi '' diabeł '' Ale dokładnie co i jak ... cholera wie ... Teraz raz się pali raz nie
[ Dodano: 15 Luty 2013, 22:52 ]
alternator z R19 ma inną przednią tarczę tzn ucho jest na wprost a w r5 jest przesunięte.Krzysiek92 pisze:Jutro rano pomierzę tylko ciekawe czy do domu wrócę bo jadąc do roboty się już świeciła zobaczymy rano bo jak alternator nie trybi to będzie kicha ( w razie co linka i na podmianę alternatora) I odrazu pytanko bo mam alternator po remoncie z 1,7 mono oczywiście R5 czy to bedzie pasowało do gaźnikowca badź mam też od 19. doradźcie
jak chce ci się bawić to zamień tarcze i będzie cacy .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Mogą być szpilki, które lubią się luzować.Te do których kable się przykręca. Trzeba odkręcić czarną plastikową osłonę i dopiero dokręcić wszystko. Ile jak się kiedyś nawnerwiałem przez ten przypadek - raz było ładowanie a innym razem nie, lub coś mrygało i wkurwiało 
A jak już doszedłem co, to cała robota zamknęła się w kwadransie bo nawet paska nie trzeba luzować i można zrobić nie zdejmując altka.

A jak już doszedłem co, to cała robota zamknęła się w kwadransie bo nawet paska nie trzeba luzować i można zrobić nie zdejmując altka.
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
- Lokalizacja: Wsola
Nie będę zakładał nowego tematu, a więc:
przy dużym obciążeniu (światła, nawiew full, światło stop, kierunkowskaz) zapala się kontrolka ładowania, zmierzyłem napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążania światłami itd. - 13,7V, nie wzrasta powyżej tego poziomu wraz z obrotami silnika. W którym elemencie alternatora szukać nieprawidłowości?
Pozdrawiam
przy dużym obciążeniu (światła, nawiew full, światło stop, kierunkowskaz) zapala się kontrolka ładowania, zmierzyłem napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążania światłami itd. - 13,7V, nie wzrasta powyżej tego poziomu wraz z obrotami silnika. W którym elemencie alternatora szukać nieprawidłowości?
Pozdrawiam
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Oczywiście, dziękuję za odzew.TQT pisze:Zaczął bym w takiej kolejności:
- na początek połączenia przewodów do alternatora i masa do silnika, potem
- szczotki i pierścienie na wirniku,
- diody,
- regulator napięcia.
Nie wiem czy coś pomogłem?

Byłbym wdzięczny za podpowiedź jak sprawdzić diody i regulator? Na przykład miernikiem uniwersalnym.
Jak świeci lampka przy takiej konfiguracji radzę sprawdzić jakie napięcie jest na dodatkowym + regulatora bo coś mi się zdaje że w skrzynce bezpieczników jest zbyt duży spadek napięcia i głupieje regulator rozżarzając lampkę ale mimo to ładuje .
Na razie popraw masę alternatora jak i plus .
Na razie popraw masę alternatora jak i plus .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault