
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Regulacja Solex 32 BIS 1.1
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
- Lokalizacja: Wroc³aw
Regulacja Solex 32 BIS 1.1
Witam, zmieniłem gaźnik z webera 32 DRT na Solexa 32 BIS pierwsze wrażenie to mniejsze spalanie, troszke niższa moc. Prośba do was... czy ktoś ma opis śrub regulacyjnych solexa 32 bis? Nie moge znaleźć śruby składu mieszanki, i nie mam praktycznie wolnych obrotów, na ssaniu chodzi elegancko a jak wyłącze ssanie to dopiero od połowy głębokości gazu w dół jedzie normalnie, wcześniej szarpie. Jak wyregulować ten gaźnik? Czeka mnie jeszcze dostosowanie zapłonu do tego gaźnika 

-
- Posty: 49
- Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
- Lokalizacja: Wroc³aw
następne wrażenia będą mogły być już gorsze- jak np. głowica deathkrzysiek1285 pisze: pierwsze wrażenie to mniejsze spalanie, troszke niższa moc
Sama regulacja to nic, waźny jest odpowiedni dobór dysz i rurki emulsyjnej tak aby zapewnić optymalny skład mieszanki w całym zakresie obrotów silnika.
A co do obniżenia zużycia paliwa-to właśnie po to stosuje się gaźniki dwuprzelotowe aby w najczęściej wykorzystywanym zakresie obrotów i obciążeń silnika wypracować kompromis pomiędzy mocą a zużyciem paliwa. Z biegiem czasu może okazać się że Twoja praca na skróty okazała się niestety dłuższą i droższą drogą. Zobaczymy jak przejedziesz na tym kilka-kilkanaście tysięcy km.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
- Lokalizacja: Wroc³aw
nie chodzi o gaźnik tylko o jego nastawyn ,apisałem o tym w poście powyżej. jeśli silnik będzie chodził na zubożonych nastawach to w końcu padną zawory. A gaźnik 32 bis był w niezliczonej ilości wersji, powinna być na nim blaszka np: solex 32 bis (repere 869) to tylko taki przykład, właśnie te ostatnie trzy cyfry są bardzo ważne bo świadczyły o tym jakie są nastawy gaźnika.
Do silnika 1.4 wystarczające są: średnica gardzieli 24mm, główna dysza paliwa 117,5
główna dysza powietrza 155, dysza biegu jałowego 45.
Nie daję głowy że są to nastawy optymalne ale powinny być ok, i uwzględniają układ zapłonowy całkowicie elektroniczny bo zakładam że taki właśnie masz.
Co do śruby składu mieszanki to powinna być w podstawie gaźnika w takiej jakby rureczce.
Były dwa rodzaje tego gaźnika jeśli chodzi o budowę układu regulacji składu mieszanki:
1. klasyczny tzn śruba składu mieszanki i śruba położenia przepustnicy
2. rozbudowany: śruba ilości paliwa, śruba dodatkowego powietrza tzw. kanał obejściowy (dość duża śruba z boku gaźnika) oraz śruba położenia przepustnicy ale w tym wypadku ustawia się ją tylko raz na konkretną wartość i nie kreci sie już nią!
Dodatkowo jest jescze układ odpowietrzania zewnętrznego komory pływakowej, on też musi być wyregulowany odpowiednio.
A tak na marginesie to lepszy byłby gaźnik z dacii, działałby poprawnie bez jakichkolwiek zabiegów.
Do silnika 1.4 wystarczające są: średnica gardzieli 24mm, główna dysza paliwa 117,5
główna dysza powietrza 155, dysza biegu jałowego 45.
Nie daję głowy że są to nastawy optymalne ale powinny być ok, i uwzględniają układ zapłonowy całkowicie elektroniczny bo zakładam że taki właśnie masz.
Co do śruby składu mieszanki to powinna być w podstawie gaźnika w takiej jakby rureczce.
Były dwa rodzaje tego gaźnika jeśli chodzi o budowę układu regulacji składu mieszanki:
1. klasyczny tzn śruba składu mieszanki i śruba położenia przepustnicy
2. rozbudowany: śruba ilości paliwa, śruba dodatkowego powietrza tzw. kanał obejściowy (dość duża śruba z boku gaźnika) oraz śruba położenia przepustnicy ale w tym wypadku ustawia się ją tylko raz na konkretną wartość i nie kreci sie już nią!
Dodatkowo jest jescze układ odpowietrzania zewnętrznego komory pływakowej, on też musi być wyregulowany odpowiednio.
A tak na marginesie to lepszy byłby gaźnik z dacii, działałby poprawnie bez jakichkolwiek zabiegów.
tak krótko mówiąc: Sprawność silników spalinowych to jakieś 30% o ile dobrze pamiętam. W "normalnych" warunkach nasze silniki są przelewane paliwem. Zapobiega to spalaniu stukowemu a w konsekwencji przegrzewaniu się silnika i spłynięciu tłoka (nadmiar paliwa chłodzi denko tłoka).To czy mieszanka jest zbyt uboga łatwo sprawdzisz sprawdzając wygląd świec zapłonowych jeśli będą wypalone na kolor jasnoszary to mieszanka jest zbyt uboga.Dłuższe użytkowanie silnika skończy się przykrymi konsekwencjami.RYCHO35 pisze:nie chodzi o gaźnik tylko o jego nastawyn ,apisałem o tym w poście powyżej. jeśli silnik będzie chodził na zubożonych nastawach to w końcu padną zawory.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
- Lokalizacja: Wroc³aw
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
- Lokalizacja: Wroc³aw
Autko zaczęło pracować na spalaniu stukowym, nie polecam nikomu tego zabiegu, który ja przeprowadziłem a konkretnie zmiany gaźnika. Na szczęście nie ma poważnych uszkodzeń silnika ale musze dorwać webera 32 DRT za jakąś małą kaske
[ Dodano: 6 Luty 2013, 14:08 ]
Zwaliłem głowice bo stuk był taki że myślałem że zawory kolidują z tłokiem ale okazało się że zawory nie pogięte i nie ponadpalane, dałem głowice do splanowania i sprawdzenia szczelności.
[ Dodano: 6 Luty 2013, 14:08 ]
Zwaliłem głowice bo stuk był taki że myślałem że zawory kolidują z tłokiem ale okazało się że zawory nie pogięte i nie ponadpalane, dałem głowice do splanowania i sprawdzenia szczelności.