Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Pompa wspomagania i C1E750
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
Pompa wspomagania i C1E750
Witam, czy ma ktoś może pojęcie czy i jak zamontować pompę wspomagania do silniczka 1.1? Bo przewody i magiel podobno z R19 się bierze tylko drążki z R5.
R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
A w którym miejscu była zamontowana pompa? i czy było do niej jakiś dodatkowe mocowanie czy podczepiana do czegoś co już jest?
R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
Hmmm... bardzo ciekawe miejsce, a napędzana skąd? Na skrzyni to chyba elektrohydrauliczna? A z tym silnikiem to o klimie raczej zapomnieć pewnie (moja fantazja do przeróbek samochodów biednie wyposażonych przez matkę fabrykę nie ma końca)
Ostatnio zmieniony 3 stycznia 2013, 10:27 przez somebody777, łącznie zmieniany 1 raz.
R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
Pompa hydrauliczna była normalnie na pasku klinowym, zintegrowana ze zbiorniczkiem - pewnie taka sama jak w silnikach energy tylko mocowanie inne.
Elektrohydrauliczna zaś mocowana jest do łapy skrzyni biegów. W Clio i Rapidach (1.9D) z taką pompą mocowanie skrzyni jest od góry. Na tym elemencie mocowany jest także filtr powietrza
Foto z clio, ale w Rapidzie jest tak samo tylko akumulator w podszybiu i no bo to w końcu R5 prawie.

Elektrohydrauliczna zaś mocowana jest do łapy skrzyni biegów. W Clio i Rapidach (1.9D) z taką pompą mocowanie skrzyni jest od góry. Na tym elemencie mocowany jest także filtr powietrza
Foto z clio, ale w Rapidzie jest tak samo tylko akumulator w podszybiu i no bo to w końcu R5 prawie.

-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
No właśnie mam dylemat gdzie próbować wcisnąć pompę czy pod alternatorem, czy z tyłu za silnikiem bo tam też są jakieś otwory?!
R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
Napędzaną paskiem, ale wygląda na to że łapa pod pompę i alternator to będzie rzeźba domowej roboty a pompę chyba wezmę oplowską bo nie ma problemu żeby na pasek klinowy za małą kasę zdobyć, jak miejsca wystarczy to może jeszcze pod spódem miejsce na kompresor do klimy zrobię choć 47KM to trochę mało na klimę no i problem pewnie będzie zdobyć nawiewnicę do klimy chyba że pasuję od jakiejś innej renaty?
R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
No jak by kolega mógł ten rysunek zapodać to by fajnie było 

R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
Szczerze powiedziawszy montowanie wspomagania i klimy w silniku 1.1 to z góry stracony czas i pewna droga do rozczarowania.
To za słaby silnik do takich rozwiązań i wymagający dużego kombinowania.
Osobiście zaczął bym od zmiany silnika na coś mocniejszego i w czym fabrycznie były takie moduły. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to 1.7 na gaźniku bo nie wymaga dużych zmian w stosunku do 1.1 gaźnikowego. Od biedy nawet bym skrzynie biegów puki co zostawił aby nie generować dodatkowych kosztów przy wymianie.
1.7 czy 1.8 w Clio I w lepszych wersjach miały kimę i wspomaganie ( przy klimie wspoma elektryczno-hydrauliczna) prawie wszystko pasuje do R5 a część gratów co nie pasuje można zastąpić takimi od Rapida 1.9D.
Dzięki takiemu rozwiązaniu szacuje że z 80% miałbyś z gotowych rozwiązań a reszta to dopasowywanie do R5.
Najlepiej znaleźć jakiegoś taniego Clio Bacarkę z 1.7 albo 1.8 i zrobić z niego dawcę.
Z całym szcunkiem, ale Twoje rozwiązanie to rzeźba od początku do końca i to na dychawicznym silniku, który ze wspomą i po włączeniu klimy ledwo pewnie ze 100 osiągnie a spalanie będzie miał jak smok.
To za słaby silnik do takich rozwiązań i wymagający dużego kombinowania.
Osobiście zaczął bym od zmiany silnika na coś mocniejszego i w czym fabrycznie były takie moduły. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to 1.7 na gaźniku bo nie wymaga dużych zmian w stosunku do 1.1 gaźnikowego. Od biedy nawet bym skrzynie biegów puki co zostawił aby nie generować dodatkowych kosztów przy wymianie.
1.7 czy 1.8 w Clio I w lepszych wersjach miały kimę i wspomaganie ( przy klimie wspoma elektryczno-hydrauliczna) prawie wszystko pasuje do R5 a część gratów co nie pasuje można zastąpić takimi od Rapida 1.9D.
Dzięki takiemu rozwiązaniu szacuje że z 80% miałbyś z gotowych rozwiązań a reszta to dopasowywanie do R5.
Najlepiej znaleźć jakiegoś taniego Clio Bacarkę z 1.7 albo 1.8 i zrobić z niego dawcę.
Z całym szcunkiem, ale Twoje rozwiązanie to rzeźba od początku do końca i to na dychawicznym silniku, który ze wspomą i po włączeniu klimy ledwo pewnie ze 100 osiągnie a spalanie będzie miał jak smok.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
Klimę odpuszczę, wymiana silnika na razie też, łapę się wyrzeźbi i jakoś wspomaganie pociągnie, co do pomp elektrohydraulicznych nie mam jakoś przekonania. A co do spalania jak smok to i tak jest bo renia tylko po mieście jeździ i jak zejdzie do 8L/100 to i tak jest fajnie 

R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 listopada 2012, 13:07
- Lokalizacja: Soko³ów Podl.
Nie bardzo ma się kiedy rozgrzać więc dużo pali, latem trochę lepiej bo i buty lżejsze
a gaźnik też pozostawia już wiele do życzenia
ale trochę zaczynamy odchodzić od tematu
. Z drugiej strony zastanawia mnie jeszcze co obciąży bardziej silnik pompa hydrauliczna czy alternator, który stawi większy opór jak zostanie obciążony pompą elektrohydrauliczną?



R5 1.1 full bieda
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)
VW Polo 1.4 8v full bieda (dołożyłem własnoręcznie klimę,wspom.i poduchy)
Opel Astra 1.4 16V fabryka wspomaganie,abs i poducha (dołożyłem klimę,komputer pokładowy,tempomat 4x el.szyby, el. lusterka,podgrzewane siedzenia,c.zamek)