Jak najbardziej są uniwersalne klimy, ale rozmiarami słabo... a z cenami jeszcze gorzej
Ja chciałem robić nowe całe pudło ogrzewania z parownikiem i nagrzewnicą, ale odpuściłem...
W meganie np cała klima jest w podszybiu w miejscu lewarka i dmucha do skrzyni przez dziurę - więc myślę, że można by w R5 wywalić wentylator z pudła i wsadzić taki moduł klimy z megany w podszybie... albo właśnie zrobić takie coś w podszybiu wykorzystując części z megany (jeśli meganowe pudło nie wejdzie do R5)
Sprężarka w R5 wchodzi w miejsce dolnej, prawej łapy silnika - więc trzeba silnik powiesić przy kielichu, albo zmóżdżyć swoje inne mocowanie - pod alternatorem np
Elementy klimy:
- parownik (to co chłodzi powietrze w kabinie - odpowiednik nagrzewnicy w ogrzewaniu)
- skraplacz (odpowiednik chłodnicy w ogrzewaniu)
- filtr/odwadniacz
- zawór podwójny/zawory niskiego i wysokiego ciśnienia
- czujnik wysokiego i niskiego ciśnienia
- sprężarka ze sprzęgłem elektromagnetycznym
- wentylator dodatkowy lub przeróbka instalacji fabrycznego
- 2 przekaźniki
- trochę węży i złączek
- sterownik/termostat lub po prostu włącznik
W zasadzie konieczny też jest filtr powietrza na dmuchawie, bo parownik jest mokry podczas pracy i kurz szybko by go zalepił